V Dingolfingu jezdí sama například BMW řady 5 a 7, a to na vzdálenost více než jednoho kilometru ze dvou montážních hal přes takzvanou krátkou testovací dráhu až do cílové oblasti závodu. V Lipsku pak takto umí jezdit Mini Countryman a další modely BMW. Zdroj: BMW

V Dingolfingu jezdí sama například BMW řady 5 a 7, a to na vzdálenost více než jednoho kilometru ze dvou montážních hal přes takzvanou krátkou testovací dráhu až do cílové oblasti závodu. V Lipsku pak takto umí jezdit Mini Countryman a další modely BMW. | Zdroj: BMW

Samostatnou jízdu bez řidiče umožňuje systém senzorů, nainstalovaný podél daných tras. Zdroj: BMW

Samostatnou jízdu bez řidiče umožňuje systém senzorů, nainstalovaný podél daných tras. | Zdroj: BMW

BMW uvádí, že jde o největší infrastrukturu LIDAR senzorů, externě generovaný model prostředí a externí plánovač pohybu v Evropě. Zdroj: BMW

BMW uvádí, že jde o největší infrastrukturu LIDAR senzorů, externě generovaný model prostředí a externí plánovač pohybu v Evropě. | Zdroj: BMW

Stojí na cloudové architektuře a bez ohledu na výbavu vozu řídí jeho automatizovaný pohyb. Zdroj: BMW

Stojí na cloudové architektuře a bez ohledu na výbavu vozu řídí jeho automatizovaný pohyb. | Zdroj: BMW

Části technologie mimochodem pocházejí od švýcarské společnosti Embotech AG, s níž skupina BMW spolupracovala již v raných fázích vývoje skrze klientskou venture divizi BMW Start Up Garage. Zdroj: BMW

Části technologie mimochodem pocházejí od švýcarské společnosti Embotech AG, s níž skupina BMW spolupracovala již v raných fázích vývoje skrze klientskou venture divizi BMW Start Up Garage. | Zdroj: BMW

Do budoucna se projekt automatizované jízdy v továrně má rozšířit na další oblasti ve výrobním prostředí, například na jízdy v testovací zóně nebo distribuční plochy ve venkovních areálech. Zdroj: BMW

Do budoucna se projekt automatizované jízdy v továrně má rozšířit na další oblasti ve výrobním prostředí, například na jízdy v testovací zóně nebo distribuční plochy ve venkovních areálech. | Zdroj: BMW

K tomu by měly posloužit systémy uvnitř stále více autonomních vozů, které se naučí využívat externí informace z externích senzorů. Zdroj: BMW

K tomu by měly posloužit systémy uvnitř stále více autonomních vozů, které se naučí využívat externí informace z externích senzorů. | Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW | Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW | Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW | Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW | Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW Zdroj: BMW

Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) - BMW | Zdroj: BMW

Samostatnou jízdu bez řidiče umožňuje systém senzorů, nainstalovaný podél daných tras. Zdroj: BMW
BMW uvádí, že jde o největší infrastrukturu LIDAR senzorů, externě generovaný model prostředí a externí plánovač pohybu v Evropě. Zdroj: BMW
Stojí na cloudové architektuře a bez ohledu na výbavu vozu řídí jeho automatizovaný pohyb. Zdroj: BMW
Části technologie mimochodem pocházejí od švýcarské společnosti Embotech AG, s níž skupina BMW spolupracovala již v raných fázích vývoje skrze klientskou venture divizi BMW Start Up Garage. Zdroj: BMW
12
Fotogalerie

Nově vyrobená BMW a Mini jezdí po továrnách bez řidiče. Umí to v Dingolfingu a v Lipsku

Digitalizace a automatizace v rámci nového konceptu továren iFactory zase pokročila. Nová auta nyní popojíždí po fabrice samostatně.

Automatizovaná jízda v továrně v Dingolfingu je u BMW testována již od roku 2022, pilotní projekt je nyní po certifikaci CE převeden do sériové výroby a vozy mohou jezdit samostatně také v Lipsku. Tam by mělo jezdit bez řidiče až 90 procent vyrobených vozů. V roce 2025 budou následovat další výrobní závody, a to v Řezně, Oxfordu, a také nová fabrika v maďarském Debrecínu, kde začne již napřesrok sériová výroba zcela nového iX3.

V Dingolfingu jezdí sama například BMW řady 5 a 7, a to na vzdálenost více než jednoho kilometru ze dvou montážních hal přes takzvanou krátkou testovací dráhu až do cílové oblasti závodu. V Lipsku pak takto umí jezdit Mini Countryman a další modely BMW.

Samostatnou jízdu bez řidiče umožňuje systém senzorů, nainstalovaný podél daných tras. BMW uvádí, že jde o největší infrastrukturu LIDAR senzorů, externě generovaný model prostředí a externí plánovač pohybu v Evropě. Stojí na cloudové architektuře a bez ohledu na výbavu vozu řídí jeho automatizovaný pohyb. Části technologie mimochodem pocházejí od švýcarské společnosti Embotech AG, s níž skupina BMW spolupracovala již v raných fázích vývoje skrze klientskou venture divizi BMW Start Up Garage.

Do budoucna se projekt automatizované jízdy v továrně má rozšířit na další oblasti ve výrobním prostředí, například na jízdy v testovací zóně nebo distribuční plochy ve venkovních areálech. K tomu by měly posloužit systémy uvnitř stále více autonomních vozů, které se naučí využívat externí informace z externích senzorů.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud