Nové Volvo XC90 se představí v Paříži. V nabídce bude i motor T7

Nové Volvo XC90 se představí v Paříži. V nabídce bude i motor T7

Švédskou automobilku čeká poměrně dlouhý rok. Slibovaná revoluce přijde spolu s představením nové generace modelu XC90, které proběhne na pařížském autosalonu 2014. Do té doby nastane přechodové období, kdy se některé modely ukážou v kombinaci s novou řadou motorů Drive-E, ale žádné další novinky nečekejte.

Volvo mění svou tvář. Nový směr ukazuje Concept Coupé

Volvo mění svou tvář. Nový směr ukazuje Concept Coupé

S nástupem nových čtyřválců se kompletně mění význam původního označení. T pro benzin a D pro diesel zůstává, číslo už nepředstavuje nic jiného, než výkonovou úroveň dané jednotky. V budoucnu bude nabídka pro benzinové motory čítat osm jednotek startujících na T1 a končících na T8. U naftových motorů bude situace stejná.

Aktuálně se mluví o tom, že nová generace XC90 dorazí do prodeje s nejvýkonnějším motorem T7. Vzhledem k tomu, že T6 řady Drive-E nabídne výkon 306 koní (T7 bude tím pádem ještě výkonnější), máme se na co těšit.

Stárnoucí XC90 podráží výsledky Volva. Šéfa automobilky to irituje

Stárnoucí XC90 podráží výsledky Volva. Šéfa automobilky to irituje

Je ale jisté, že tyto vysoce výkonné varianty budou používat na zadní nápravě elektromotor a půjde o hybridní čtyřkolky tak, jak to ukázala třeba studie Concept Coupé. Přesně tohle je hlavní důvod, proč se velmi pravděpodobně klasické čtyřkolky s mezinápravovou spojkou Haldex u benzinových jednotek nedočkáme.

A jen tak mimochodem, na právě probíhající prezentaci nám představitelé Volvo potvrdili, že dříve uniklý obrázek zobrazující novou generaci XC90 je opravdu sériovou realitou.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků