Zdroj: EUPIO

| Zdroj: EUPIO

 Zdroj: EUPIO

| Zdroj: EUPIO

 Zdroj: EUPIO

| Zdroj: EUPIO

 Zdroj: EUPIO

| Zdroj: EUPIO

Přestože se nejnovější koncept Volvo Recharge kdovíjak výrazně neodchyluje od současného směřování značky, pro samotnou automobilku je tato studie zásadní.

Přestože se nejnovější koncept Volvo Recharge kdovíjak výrazně neodchyluje od současného směřování značky, pro samotnou automobilku je tato studie zásadní.

Nejenže představuje nový designový směr, který se postupně rozroste na chystané modely, ale také má fungovat jako „manifest čistě elektrické budoucnosti vozů Volvo“. Jak už totiž víme, se spalovacími motory značka do budoucna nepočítá.

Nejenže představuje nový designový směr, který se postupně rozroste na chystané modely, ale také má fungovat jako „manifest čistě elektrické budoucnosti vozů Volvo“. Jak už totiž víme, se spalovacími motory značka do budoucna nepočítá.

Nový designový směr značka popisuje jako „méně, avšak lépe“, což v ohledu elektromobilů dává smysl. Tradiční mřížka chladiče zmizela...

Nový designový směr značka popisuje jako „méně, avšak lépe“, což v ohledu elektromobilů dává smysl. Tradiční mřížka chladiče zmizela...

...samotná příď SUV působí více aerodynamicky skloněná k zemi, konceptu chybí kliky dveří a konvenční zrcátka nahrazují kamery. Logo automobilky je také zjednodušeno a dle posledních trendů osvětleno.

...samotná příď SUV působí více aerodynamicky skloněná k zemi, konceptu chybí kliky dveří a konvenční zrcátka nahrazují kamery. Logo automobilky je také zjednodušeno a dle posledních trendů osvětleno.

Záď konceptu Recharge také působí jednoduše. Na výšku orientovaných svítilen se Volvo stále drží, teď už pouze kopírují boční linie vozu a zasahují do dveří kufru s výraznějším prolisem.

Záď konceptu Recharge také působí jednoduše. Na výšku orientovaných svítilen se Volvo stále drží, teď už pouze kopírují boční linie vozu a zasahují do dveří kufru s výraznějším prolisem.

Bez nutnosti klasického pohonného ústrojí zajme studie i krátkými převisy s ohledem na prostornější interiér s naprosto plochou podlahou.

Bez nutnosti klasického pohonného ústrojí zajme studie i krátkými převisy s ohledem na prostornější interiér s naprosto plochou podlahou.

V interiéru uvádí Volvo představu skandinávského stylu obývacích pokojů blízké budoucnosti. Minimalistický přístup dnešních elektromobilů potvrzuje jeden menší displej před řidičem...

V interiéru uvádí Volvo představu skandinávského stylu obývacích pokojů blízké budoucnosti. Minimalistický přístup dnešních elektromobilů potvrzuje jeden menší displej před řidičem...

...a rozměrný, na výšku orientovaný 15palcový displej infotainmentu uprostřed palubní desky. Jinak Volvo v kabině opět hledí na přírodní a udržitelné materiály.

...a rozměrný, na výšku orientovaný 15palcový displej infotainmentu uprostřed palubní desky. Jinak Volvo v kabině opět hledí na přírodní a udržitelné materiály.

O technice pohonného ústrojí nezmiňuje Volvo ani slovo, v tomto ohledu už nicméně automobilka prozradila pár informací o nástupci SUV XC60,  který má přijet jako elektromobil .  Více v článku...

O technice pohonného ústrojí nezmiňuje Volvo ani slovo, v tomto ohledu už nicméně automobilka prozradila pár informací o nástupci SUV XC60, který má přijet jako elektromobil. Více v článku...

 Zdroj: EUPIO
 Zdroj: EUPIO
 Zdroj: EUPIO
Přestože se nejnovější koncept Volvo Recharge kdovíjak výrazně neodchyluje od současného směřování značky, pro samotnou automobilku je tato studie zásadní.
13
Fotogalerie

Nové Volvo XC90 odhaleno? První elektrická verze se objevila na patentových snímcích

Jeden z dalších kroků k úplnému zavržení spalovacích motorů a přechodu na bateriovou techniku by mohl mít novou podobu i jméno.

Do konce tohoto desetiletí se chce švédská značka stát čistě elektrickou. Pohon na baterie v současné době nabízí u plug-in hybridů z řady Recharge a bez spalovacího motoru u něj aktuálně seženete modely XC40 a C40. Další kapitolou by měla být XC90 s elektromotory, kterou Volvo slibovalo již na letošní rok, ale ta zřejmě nabrala zpoždění kvůli krizi v dodavatelských řetězcích, s níž se v minulosti potýkala a ještě dnes potýká snad každá druhá automobilka.

Tyto snímky se objevily na webu Evropského patentového úřadu, jejich vlastníkem je společnost Volvo Trademark Holding AB a jsou založeny pod označením Volvo EXC90. Vidíme na nich úhledné velké SUV s typickými znaky současné produkce švédského výrobce – přední světlomety v tvaru písmene T, zadní světla á la písmeno C, čisté tvary bez kudrlinek. Zajímavě působí příď bez čelní mřížky, která vlastně potvrzuje, o co půjde.

Ale i když by se označení EXC90 přímo nabízelo, Volvo zřejmě čeká jedna další změna, a to slovní označení modelů, místo několika písmenek a čísel. Výkonný ředitel značky Hakan Samuelsson vloni potvrdil, že název bude začínat samohláskou. Také prozradil, že nová elektrická generace bude vznikat souběžně s tou aktuální, která tak zřejmě dostane další facelift. Aktuální XC90 je ve výrobě od roku 2015, připomeňme si, že minulá generace byla na trhu dlouhých dvanáct let (2002 – 2014).

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud