Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Volvo pokračuje v postupném zveřejňování informací o nové generaci velkého SUV XC90. Po fotografiích interiéru a informacích o motorech přichází řada na bezpečnostní systémy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo uvádí, že v USA tvoří sjetí ze silnice polovinu všech smrtelných nehod

Nebylo by to Volvo, aby neobdařilo svoji novou vlajkovou loď bezpečnostními technologiemi, které zatím nikdo jiný nenabízí. Systém ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky se při náhlém opuštění silnice postará, aby cestující neutrpěli zbytečná zranění. Utáhne přední bezpečnostní pásy a nepovolí je, dokud auto zcela nezastaví. Speciální konstrukce sedadel pak absorbuje až třetinu vertikálních sil, které působí na tělo, když vůz dopadne zpět na zem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém automatického brzdění v křižovatkách; detekce chodců; dětská sedačka

Druhá novinka je z pohledu řidiče zajímavější: znemožní vám totiž nedat při odbočování vlevo přednost protijedoucímu vozidlu. Jedná se o velmi častý scénář dopravních nehod, který má na svědomí řadu životů především řidičů jednostopých vozidel. Pokud se ale „pokusíte“ vjet někomu do cesty s novým Volvem XC90, vůz začne automaticky brzdit, aby zabránil nehodě nebo aspoň zmírnil její následky. 

Pozná chodce i cyklisty

Volvo XC90 bude samozřejmě umět samo brzdit i v jiných situacích, například pokud vůz jedoucí před vámi v koloně náhle zastaví. To už známe z mnoha modelů různých značek. Vylepšený systém City Safety v nové XC90 nicméně dokáže reagovat nejen na motorová vozidla, ale například i na cyklisty. 

Podrobnosti o bezpečnostních systémech nového Volva XC90 se dozvíte z přiložené tiskové zprávy:

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků