Volvo uvedlo na trh model XC60 v roce 2008 během ženevského autosalonu. Právě zde zažije téměř o deset let později premiéru také druhá generace.
Během svého životního cyklu prošel vůz faceliftem a stal se nejprodávanějším modelem švédské automobilky. Jen za minulý rok prodalo Volvo 161 092 kusů. Pro porovnání, modelu XC90 se prodalo za stejné období 91 522 vozů.
Zatím automobilka první oficiální fotkou moc neodhalila. Vidět můžeme pouze kousek přední masky. Dominantou této části vozu jsou kromě loga LEDková "Thorova kladiva". Jinak má být podle dostupných informací vůz vlastně zmenšenou verzí XC90.
Novinka má být vystavěná na platformě SPA. Co se týče motoru, na výběr bude zřejmě z přeplňovaných benzinových a naftových čtyřválců. Vybrat si také bude možné mezi pohonem předních nebo všech kol. Později by se na trhu mohlo objevit i plug-in hybridní Volvo XC60.
