Nové Volvo XC60 bude elektrické. Dostane eko-baterie z nové továrny

Nástupce aktuální verze švédského SUV vsadí na volty a ampéry. Automobilka na ní bude spolupracovat s novým partnerem Northvolt.

Volvo oznámilo plán na společný podnik pro výrobu baterií s švédskou společností Northvolt. Nové středisko pro vývoj a výzkum má začít fungovat již v následujícím roce, následovat bude otevření evropské gigatovárny s kapacitou 50 GWh ročně. Výroba v ní má být spuštěna v roce 2026, energii bude brát pouze z obnovitelných zdrojů a zaměstná přibližně 3000 lidí.

Elektromobily Volvo budou dodávány jen s celoročními plášti. Je to dobrý nápad?

Elektromobily Volvo budou dodávány jen s celoročními plášti. Je to dobrý nápad?

Prvním vozem, který bude těžit z tohoto nového partnerství, bude nová verze XC60 – automobilka přímo mluví o „elektrickém nástupci.“ Novinka se tak připojí k již existující elektrické XC40 Recharge s výkonem 300 kW (408 k) a dojezdem přes 400 kilometrů. To je nyní dostupné na českém trhu s cenou od 1.476.000 Kč.

Volvo XC60 prošlo modernizací. I SUV přechází na infotainment od Googlu

Volvo XC60 prošlo modernizací. I SUV přechází na infotainment od Googlu

Masová elektrifikace je součástí plánu Volva prodávat v roce 2025 polovinu svých vozů ve formě elektromobilů. V roce 2030 pak hodlá produkovat výhradně bateriové modely. V témže roce chce také dokončit projekt Polestar 0, který má být prvním zcela klimaticky neutrálním vozidlem světa.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků