Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Nové Volvo V60 používá techniku většího kombi V90, v podstatě tak i vypadá. Představí již zanedlouho na autosalonu v Ženevě.

Snad žádná automobilová značka nemá takovou tradici co se karoserie typu kombi týče, jako je Volvo. Možná právě proto začíná odhalování nové generace střední třídy kombíkem V60, jehož premiéra proběhne na březnovém autosalonu v Ženevě. Sedan S60 bude teprve následovat.

S větší V90 si také novinku nejspíš snadno spletete. Není se čemu divit, nové vozy Volvo jsou sice elegantní a ve svém designovém jazyku užívá i netradičních řešení, ale stále je výrobcem konzervativním. Především co se kombi týká. Nechybí tak už charakteristická maska chladiče, LED světlomety ve tvaru Thorova kladiva, svažující se střecha a vertikálně umístěné zadní svítilny s typickou křivkou LED.

I v interiéru V60 pokračuje v zavedeném stylu. Dominuje infotainment Sensus, jehož ovládání bylo zjednodušeno už v případě XC60. Očekávejte prvotřídní materiály, dřevo, hliník... zkrátka moderní Volvo. Automobilka také slibuje mezigenerační nárůst prostoru pro cestující. Zavazadelník pojme 529 litrů.

S platformou SPA se pojí několik neměnných faktů. Jedná se o koncepci s výhradně čtyřválcovými motory umístěným vpředu napříč a pohonem předních či všech kol. Motorová paleta bude kopírovat tu v XC60. V nabídce teda budou vznětové dvoulitry D3, D4 se dvěma turbodmychadly a D5 s podpůrným kompresorem PowerPulse. Zážehové motory se skládají z dvoulitrů T5 a bi-turbo T6.

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

V60 však bude k dispozici také v benzinových plug-in hybridních variantách. Verze T6 Twin Engine AWD přináší kombinovaný výkon 340 koní, T8 Twin Engine AWD disponuje silou 390 koní.

Naprostou samozřejmostí jsou u Volva jízdní asistenty, které známe z "kolegů" postavených na stejné platformě SPA. V60 tak umí rozpoznat chodce či velká zvířata či držet se v pruhu v rámci funkce adaptivního tempomatu Pilot Assist.

Volvo V60 - technická data
Motor D3 D4 T6 AWD T6 AWD TE T8 AWD TE
Převodovka 6M(8A) 6M(8A) 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1969 1969 1969 1969 1969
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3750 140/4250 228/5700 251*/- 288*/-
Točivý moment [N.m/min] 320/1750 400/1750 400/2200 590*/- 640*/-
Maximální rychlost [km/h] 205 220 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 7,9 5,8 4,8 4,8
Komb. spotřeba [l/100 km]  4,4(4,5) 4,4(4,5) 7,5 - -
*Souhrnný výkon/točivý moment hybridní soustavy pohonu Twin Engine

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků