Nové Volvo S90

Automobilka Volvo Cars se chystá prostřednictvím dlouho očekávaného modelu S90 zaujmout své místo na výsluní segmentu prémiových limuzín.
Nové Volvo S90

Model S90 představuje pro společnost Volvo Cars obrovský skok kupředu. Švédský výrobce automobilů, proslulý především svými vozy SUV a kombi, dává uvedením Volva S90 jasně najevo, že se s touto výraznou manažerskou limuzínou prvotřídní úrovně chystá otřást celým segmentem prémiových limuzín.

 Volvo S90, které se může pochlubit bohatou nabídkou nových technologií sahajících od průkopnických bezpečnostních systémů až po aplikace a služby fungující na bázi cloudu, je dalším dokladem neustále probíhající transformace švédské značky.

 „S uvedením nového Volva XC90 jsme dali jasně najevo, o co se snažíme. Nyní jsme bez pochyb zaujali své pevné místo ve hře. S pomocí jedenáctimiliardové investice jsme během posledních pěti let nejen nastínili novým způsob, jak mohou být vozy Volvo vnímány, ale zároveň jsme také splnili své přísliby a nechali jsme ožít značku Volvo ve zcela nové podobě a formě,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Volvo Car Group Håkan Samuelsson.

 Nové Volvo S90 přichází vybaveno vyspělou funkcí semiautonomního řízení, kterou využívá asistent pro jízdu v kolonách. Jedná se o systém, jenž jemnými zásahy do řízení udržuje vůz v rozmezí daného jízdního pruhu, přičemž funguje až do dálniční rychlosti 130 km/h, a to i když před vozem nejede žádné jiné vozidlo. Asistent pro jízdu v kolonách představuje další krok k plně autonomnímu řízení, které automobilka Volvo považuje za klíčovou oblast budoucích inovací.

Model S90 bude dostupný také s ekologickým a silným plug-in hybridním agregátem T8 Twin Engine a bude se pyšnit jedním z nejluxusnějších interiérů a jedním z nejdůmyslnějších online informačně-zábavních systémů, které lze ve třídě velkých limuzín najít.

 „Naším cílem bylo vnést do tohoto relativně konzervativního segmentu svěží závan něčeho nového a představit exteriér, jenž bude svým výrazem vyjadřovat svou vedoucí pozici a sebejistotu. Také interiér Volva S90 jsme pozvedli na novou úroveň, která posádce zajistí vysoce luxusní jízdní zážitek ve znamení mimořádného komfortu a špičkové ovladatelnosti,“ prohlásil Thomas Ingenlath, senior viceprezident oddělení designu ve společnosti Volvo Car Group.

S modelem S90 bude vůbec poprvé na světě představena také nová funkce systému City Safety – systém detekce velkých zvířat, který dokáže bez ohledu na to, zda je den, či noc, identifikovat velká zvířata, jako jsou losi, koně, sobi atd. Součástí této technologie jsou intuitivní varování řidiče a tzv. připravené brzdy, které řidiči pomohou předejít kolizi. Volvo S90 těží také z nedávné investice automobilky Volvo Cars do vysoce vyspělého simulátoru naladění podvozku vozu.

 „Volvo S90 udělalo dlouhý krok dopředu v oblasti jízdní dynamiky, výkonu a jízdního komfortu. Provedli jsme komplexní změny, díky nimž získá jízdní zážitek ve voze Volvo zcela nový rozměr ve smyslu preciznější odezvy, zábavného řízení a komfortu,“ řekl Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.

 Model S90 bude poprvé představen veřejnosti na autosalonu NAIAS v Detroitu.

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 759 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2014
Stav: 158 409 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 259 065 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 187 411 km
Cena: 136 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků