Nové Volvo S80 dostane šestiválcové biturbo T6

Minulá generace výkonné verze S80 T6 se mohla pochlubit šestiválcem o objemu 2,8 l, který byl dopován dvěma turbodmychadly. Výsledný výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 380 Nm se pak postaraly o velmi dobrou dynamiku tohoto dálničního cruiseru.

Nová genrace této verze dostane pod kapotu také řadový šestiválec, který bude dopován turbodmychadlem. Motor však bude mít o dvě deci větší objem. Přeplňovaný třílitr navíc nabídne výkon 209 kW (285 k) a točivý moment rovných 400 Nm. Po všech směrech tak bude Volvo S80 T6 výkonnější, ovšem nebude již vrcholnou verzi. „R” model nelze u tohoto modelu očekávat a na osmiválec bude T6 ztrácet 30 koní a 40 Nm točivého momentu.

Tip: Test nového Volva S80 ve verzi V8 AWD.

Bližší specifikace nejsou prozatím známy, pouze udávané zrychlení na stovku za očekávaných 7,2 s. Samozřejmostí bude i standardně dodávaný náhon na všechna kola a velká porce výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Agregát Volvo 3,0 R6 pro Volvo S80 T6
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků