Nové Volvo S80 dostane šestiválcové biturbo T6

Minulá generace výkonné verze S80 T6 se mohla pochlubit šestiválcem o objemu 2,8 l, který byl dopován dvěma turbodmychadly. Výsledný výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 380 Nm se pak postaraly o velmi dobrou dynamiku tohoto dálničního cruiseru.

Nová genrace této verze dostane pod kapotu také řadový šestiválec, který bude dopován turbodmychadlem. Motor však bude mít o dvě deci větší objem. Přeplňovaný třílitr navíc nabídne výkon 209 kW (285 k) a točivý moment rovných 400 Nm. Po všech směrech tak bude Volvo S80 T6 výkonnější, ovšem nebude již vrcholnou verzi. „R” model nelze u tohoto modelu očekávat a na osmiválec bude T6 ztrácet 30 koní a 40 Nm točivého momentu.

Tip: Test nového Volva S80 ve verzi V8 AWD.

Bližší specifikace nejsou prozatím známy, pouze udávané zrychlení na stovku za očekávaných 7,2 s. Samozřejmostí bude i standardně dodávaný náhon na všechna kola a velká porce výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Agregát Volvo 3,0 R6 pro Volvo S80 T6
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků