Nové Volvo S60: oficiální snímky a informace

Automobilka Volvo uvolnila první snímky a pár informací o další generaci modelu S60 připravené pro modelový rok 2010.

Současné cestovní automobily se potýkají s jedním velkým, komplexním problémem: musí být prostorné, rychlé a přitom hospodárné, navíc musí být elegantní, komfortní i „sportovní“ a zákazníci navíc vyžadují kombinaci agresivity a decentnosti. A jaképak jsou díky tomu moderní vozy střední třídy? Těžké a přetechnizované, dokonale izolují posádku od okolí, pořádně nejedou, ale „baští“, ceny jejich pravidelných servisních prohlídek plíživě šplhají do iracionálních výšin a v konečném důsledku jsou si nakonec souhrnem svých vlastností podobné jako vejce vejci. Naštěstí zde máme jakési alternativy k někdejším matadorům, kteří pod vlivem okolností ztrácí své někdejší přednosti. A mezi ně patří Volvo, jehož automobily se stále snaží zůstávat tak nějak... jiné...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo S60 zcela nové generace je připraveno pro modelový rok 2010 a premiéru oslaví příští březen na autosalonu v Ženevě. Na první pohled je patrná snaha konstruktérů přiblížit klasický čtyřdvéřový sedan proporcím kupé, naštěstí však nesáhli ke konfekčním vzorům typu Mercedes CLS nebo Passat CC, takže vzhled novinky lze přirovnat spíše k takovému Jaguaru XF. Ušlechtilé, robustní, moderní, ale přitom typické Volvo s typickou maskou chladiče a propracovanými světlomety.

Volvo nám bohužel ukázalo zatím jen dva snímky přídě a bočních partií. Výsledná podoba je ale velmi, velmi blízká konceptu S60, představeném na loňském detroitském autosalonu, a tak lze očekávat, že ani zbylé části vnějšku i vnitřku této novinky nebudou dramaticky odlišné. Navíc jsme vám již stihnuli ukázat špionážní fotografie nové S60 s minimem maskování, kde si alespoň záď vozu můžete prohlédnout prakticky v celé její kráse.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Volvo S60 oficiálně

Mnoho technických podrobností zatím neznáme, ale víme, že vůz stojí na „fordí” platformě EUCD, která je vlastní třeba i poslední generaci Mondea. O pohon se kromě jiných zřejmě postará nová zážehová šestnáctistovka s přeplňováním, přímým vstřikem a výkonem 150 koní (110 kW) nebo 180 koní (131 kW), jež bude doplněna šestistupňovou, dvouspojkovou převodovkou PowerShift.

Novinka jistě nezklame ani vyznavače božstva jménem bezpečnost. Za příklad poslouží poslední generace soustavy Volvo Pedestrian Detection, jež registruje chodce v okolí a jejich směr pohybu a v případě nutnosti za řidiče začne brzdit.

Vůz má dle slov Volva namířeno přímo do vod Audi A4 a chce zaujmout nejen komfortem, ale i větším vtažením řidiče do děje. Výroba tohoto nového, sportovně střiženého sedanu začne na jaře příštího roku v belgickém Gentu, aby se před létem objevil v dealerstvích Volva. Více informací vám samozřejmě přineseme ihned, jakmile se objeví.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volvo S60 Concept z roku 2008
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků