Nové Volvo S60: oficiální snímky a informace

Automobilka Volvo uvolnila první snímky a pár informací o další generaci modelu S60 připravené pro modelový rok 2010.

Současné cestovní automobily se potýkají s jedním velkým, komplexním problémem: musí být prostorné, rychlé a přitom hospodárné, navíc musí být elegantní, komfortní i „sportovní“ a zákazníci navíc vyžadují kombinaci agresivity a decentnosti. A jaképak jsou díky tomu moderní vozy střední třídy? Těžké a přetechnizované, dokonale izolují posádku od okolí, pořádně nejedou, ale „baští“, ceny jejich pravidelných servisních prohlídek plíživě šplhají do iracionálních výšin a v konečném důsledku jsou si nakonec souhrnem svých vlastností podobné jako vejce vejci. Naštěstí zde máme jakési alternativy k někdejším matadorům, kteří pod vlivem okolností ztrácí své někdejší přednosti. A mezi ně patří Volvo, jehož automobily se stále snaží zůstávat tak nějak... jiné...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo S60 zcela nové generace je připraveno pro modelový rok 2010 a premiéru oslaví příští březen na autosalonu v Ženevě. Na první pohled je patrná snaha konstruktérů přiblížit klasický čtyřdvéřový sedan proporcím kupé, naštěstí však nesáhli ke konfekčním vzorům typu Mercedes CLS nebo Passat CC, takže vzhled novinky lze přirovnat spíše k takovému Jaguaru XF. Ušlechtilé, robustní, moderní, ale přitom typické Volvo s typickou maskou chladiče a propracovanými světlomety.

Volvo nám bohužel ukázalo zatím jen dva snímky přídě a bočních partií. Výsledná podoba je ale velmi, velmi blízká konceptu S60, představeném na loňském detroitském autosalonu, a tak lze očekávat, že ani zbylé části vnějšku i vnitřku této novinky nebudou dramaticky odlišné. Navíc jsme vám již stihnuli ukázat špionážní fotografie nové S60 s minimem maskování, kde si alespoň záď vozu můžete prohlédnout prakticky v celé její kráse.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Volvo S60 oficiálně

Mnoho technických podrobností zatím neznáme, ale víme, že vůz stojí na „fordí” platformě EUCD, která je vlastní třeba i poslední generaci Mondea. O pohon se kromě jiných zřejmě postará nová zážehová šestnáctistovka s přeplňováním, přímým vstřikem a výkonem 150 koní (110 kW) nebo 180 koní (131 kW), jež bude doplněna šestistupňovou, dvouspojkovou převodovkou PowerShift.

Novinka jistě nezklame ani vyznavače božstva jménem bezpečnost. Za příklad poslouží poslední generace soustavy Volvo Pedestrian Detection, jež registruje chodce v okolí a jejich směr pohybu a v případě nutnosti za řidiče začne brzdit.

Vůz má dle slov Volva namířeno přímo do vod Audi A4 a chce zaujmout nejen komfortem, ale i větším vtažením řidiče do děje. Výroba tohoto nového, sportovně střiženého sedanu začne na jaře příštího roku v belgickém Gentu, aby se před létem objevil v dealerstvích Volva. Více informací vám samozřejmě přineseme ihned, jakmile se objeví.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volvo S60 Concept z roku 2008
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků