ktere se mi na prvni pohled moc nelibi.Exterier pusobi, ze se na slunci trochu plastikove "roztekl", a palubka mi zase svoji masivnosti pripomela Octavii I v zakladni vybave (takova ta oskliva cerno-seda palubka).Vidim v tom priklon k cinskemu designu ;-)Snad aspon technologie uvnitr zustane na urovni...
300 koni a 6,5 sekundy? no to je teda parada. a jinak celkovy styl na mne pusobi dost divne. volvo z toho citit jedine z bocniho profilu, jinak zakryt vpredu logo, mame tu IS s Eckem a vadek je jako P12 primera. ale co uz, prodavat se to stejne moc nebude.
Mne sa to auto paci. Mozno len preto, ze som fanda znacky, ale co uz. To, ze sa nebude predavat mi tiez nevadi, aspon nan nebudem cakat tak dlho. Resp., pardon, na V60 :-)
V tom případě nezbývá než doporučit ke koupi, jako jeden z posledních Evropských modelů před chystaným převodem značky a celé výroby do Číny...
pokud vím, tak právě udržení výroby ve švédsku bylo jednou z hlavních podmínek, která se vyjednávala při prodeji Fordem. Je pravděpodobné, že číňani rozeběhnou i nějakou výrobu pro čínský trh na bázi technologií Volva, ale výroby ve Švédsku by se to nemělo dotknout - Ford měl povinnost zachování výroby v kontraktu, když kupoval Volvo a co se tak píše na netu tak má toto zajistit i při dalším prodeji Volva.I z pár analytických článků co vyšly v tisku o záměrech Geely se zdá, že číňani si kupují hlavně celosvětové distribuční možnosti, technologie a vstupenku na trh "pro dospělé". Byť pocitově mě také představa prodeje jedné z nejsympatičtějších značek do čínských rukou neplní nadšením, tak celkem nemám obavu o to, že by prodejm kvalita výroby utrpěla - to by nedávalo smysl - číňanům jistě nejde o to, dostat Volvo kvalitativně na úroveň aktuální čínské produkce (pro tu mají vlastních kapacit dost). Daleko pravděpodobnější je, že hodlají použít Volva jako odrazového můstku k tomu, aby se sami dostali do té správné ligy.Takže nějaké stěhování značky a výroby je celkem nesmyslná představa.
proč by se to nemělo prodávat? XC60 se třeba prodává tak, že dovozci po celé evropě nemůžou sehnat místa ve výrobě, kolik mají objednávek. Nenapadá mě, proč by si tohle auto mělo hledat zákazníka nějak výrazně hůř. Jasně nebude to mít ambice na prodejnost mondea či pasatu, ale to asi nikdo nečeká.
Jelikoz je na tom Volvo s prodejemi hodne bidne a jeden realitvne prodavany model v malem segmentu to nezmeni potrebuji dve stezejni vozy - nizsi stredni a stredni tridy. Ty musi prodavat jak housky na chleba. Kouknete se na premiove BMW 3 a treba A4 ti dokazou prodavat kvanta a toto potrebuje i Volvo. Par prodeju (par mysleno s ohledem na prodeje konkurence) nic moc nezmeni. A jelikoz Volvo je nekde mezi beznymi vozy a premiovymi, pak by melo prodavat neco mezi tim.A jinak co se tyka XC60 ono se prodava, patri k tomu prdejnejsimu na trhu, ale spise se ho hrozne malo vyrabi. Takze pokud delam 5 aut denne a jiny dela 20 aut denne a ten prvni proda 6 tak se zda, ze se desne prodava, protoze se na auta ceka, pritom druhy muze prodavat 20 vozu denne a dodavky budou okamzite a bude se zdat, ze o to nema nikdo zajem ;)
pár ekonomických úvah - no tak především předpokládám, že XC60 vyrábí tolik, kolik jim kapacita fabriky dovolí. S ohledem na její prodeje si také dovolím předpokládat, že do míry, do jaké je to technicky možné se ji snaží vyrábět na úkor zdrojů pro ostatní modely (nepostaví pochopitelně další linku, ale mohou tomu přizpůsobit logistiku, priority dodávek atd.).Náklady na auto a tedy jeho nacenění a pochopitelně rentabilita výroby jsou vždy kalkulovány s ohledem na to, co výroba stojí a cenu netlačí dolů trh (což u auta s převisem poptávky netlačí), tak se výroba takového modelu stručně řešeno vyplácí. Shrnuto a podtrženo - pokud by mělo Volvo zaplatit takové výrobní kapacity, jaké má postavené Audi, tak by se pochopitelně muselo jako Audi ohánět v prodejích. Pokud ale má vlastní kapacity běžící naplno vytíženy a poptávka převažuje nad nabídkou (zjednodušuji teď opravdu na úvahu o XC60), není důvod proč by taková výroba měla být prodělečná i bez velkých absolutních čísel prodejů.Není tedy důvod, proč by nějaká značka měla prodávat nějaké konkrétní absolutní číslo aut. Je jen potřeba, aby prodávala tolik, aby nežraly prachy nevyužité výrovní kapacity a výroba tedy byla rentabilní.Tržní podíl Volva pokud jsem informován nijak nezaostává za obecným vývojem trhu a S60 tak nemusí udělat nutně revoluci v prodejích - stačí, když to nebude neprodejný propadák s ohledem na plány výrobce stran dimenzování jeho výrobní kapacity.
uvaha vypada na pohled logicky, jenze plati v idealiziovanem svete, kde to funguje tak jak ma. Velmi casto to tak nefunguje, velmi casto vyjde levneji uvest na trh produkt (obzvlaste pro kolosy jako jsou koncerny automobilek) s cenou o ktere stejne vi, ze nebude vydelecna, dost casto se vyplaci pracovat dlouhodobe ve ztrate, nez zastavit vyrobu a skonci apod. to je naprosto bezny stav. Soucasnost navic drti prodejni ceny, ty klesly za posledni dva roky o nekolik desitek procent a to zasadne meni rentabilitu puvodni spocitanou pro produkty, ktere se zacaly vyvijet v nejake dobe.S cim souhlasim je, ze aboslutni cislo prodeju nehovori i ziskovosti, ale toto plati pouze u specifickych automobilek, u automobilek jako volvo apod. a pri soucasnych cenach a kapacitach tovaren je treba chrlit vozy ve velkem, male serie s malymi marzemi jsou anprosto k nicemu.Jinak to, zda urcite mnozstvi vyroby volva vede k zisku nebo ne vidime v soucasnosti, kdy pri soucasnych prodejich je volvo ztratove. Takze reseni je pak jake? Prvni z nich je zvyseni cen produktu, coz je s ohledem na trh naprosto nemozne. Druhou cestou je snizeni nakladu, ale to ma taky svoje meze a uprimne to dela kazdy a pak se to na trhu obecne projevi opet ve snizeni cen, takze opet klesaji marze. A v neposledni rade je cestou vyrazne navyseni prodeju a urpimne receno, pochopili to i vyrobci premiovek, pochopilo to Ferrari, Bentley apod. proste bez toho to dnes nejde.Proste Volvo potrebuje prodavat, nerikam jak moc, rikam prodavat, coz se jim nedari. Potrebuje prodejne modely io ktere bude zajem a konkurence jim dost utekla. Volvo nema pestrou nabidku vozu, chybi jim male auto, chybi jim nizsi stredni trida, ktera bude i o necem jinem, nez o stylovce v podobe 3D hatchbacku. Potrebuji idealne liftback a kombi ve stredni tride a pokud mozno to same ve vyssi stredni tride, kde je idealni kombinaci sedan+kombi. SUV tam uz ma co nabidnout, byt velke XC90tka je taky trochu problematicky stara. K tomu potrebuje moderni motory (coz ze znacne casti ma) a znovu prilakat zakazniky, kteri jim odesli k BMW, Audi a MB nebot ti dnes nabidnou povetsinou vice a za mene penez.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.