Nové Volvo S60 konečně v plné parádě

Zcela nové Volvo S60 obohatí bující seznam premiér letošního ženevského autosalonu. Konečně o něm víme vše podstatné.

Po několika postupných odhaleních vám tak nabízíme všechny fotografie a informace, jež (zatím stále švédské) Volvo ke svému důležitému modelu uvolnilo. Jak jsme předpokládali, tento vůz do sériové výroby přinese soustavu detekce chodců, jež je v kritické situaci schopna auto samočinně a zacela zastavit. Zároveň se můžeme těšit na sytém pro předcházení kolizí, plnohodnotně funguje při rychlostech do 35 km/h a při rychlostech vyšších je schopen alespoň na snížit následky případné havárie. Výrobce tvrdí, že tím jeho vozy předejdou plné pětině obvyklých nehod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Není však třeba podléhat panice, nové Volvo S60 nebude jen bezpečné, ale též rychlé. Nabídce kraluje třílitrový, zážehový řadový šestiválec s výkonem 304 koní (223 kW) a točivým momentem 440 Nm, jenž vozu umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba krotkého řidiče přitom bude činit 10,2 l/100 km (má to být o 10 % nižší hodnota v porovnání s dosavadní variantou).

Skromnějšímu „benzinovému” zákazníkovi bude k dispozici nový zážehový dvoulitr GTDi s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, jenž dává 203 koní (151 kW) a 300 Nm, což pohodlně postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s, hodnoty spotřeby a emisí však k němu zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkrátka nezůstanou ani vyznavači nafty, na výběr budou mít moderní „turbodiesely“ s objemy 2,0 a 2,4 l, jež mají být naladěny na hodnoty 165 koní (122 kW)/400 Nm a 208 koní (153 kW)/420 Nm. V příštím roce se má paleta motorů pro Volvo S60 navíc dočkat citelného rozšíření, jež dále podpoří důraz Volva kladený na pohonné jednotky spalující benzín. Do nabídky totiž přibudou jeden vznětový a tři zážehové motory ve výkonovém rozpětí od 117 koní (86 kW) do 240 koní (179 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo S60 však má oslovit také svérázným, typickým vzhledem. Designéři v rozsáhlé míře čerpali ze studie S60 Concept, ovšem poněkud omezili její v některých ohledech až extrémně futuristické křivky. Přední část karosérie byla zaoblena a dostala nové světlomety s reflektory pro denní svícení a upravenou masku chladiče. V porovnání s dosavadním modelem je i celý přední nárazník více oblý a nese též vstupy pro vzduch k chlazení předních brzd.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Blatníky jsou nyní výraznější a boky karosérie plastičtější, aby lépe odpovídaly novému pojetí přídě. Oproti očekávání však z vozu nezmizela poněkud hranatá záď, její obrysy byly pouze částečně uhlazeny. Náznakový difuzor v nárazníku může nyní hostit individuální koncovky zdvojeného výfuku,  sdružená světla ve větší míře používají techniky LED a částečně přesahují do víka zavazadelníku a v porovnání se stávajícím modelem méně přečnívají do boků karosérie.

Mezi první zákazníky se vozy S60 dostanou již na počátku letošního léta. Nedočkavci jej budou moci poprvé shlédnout v březnu (kde také jinde) v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Volvo S60

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků