Nové Volvo S60 konečně v plné parádě

Zcela nové Volvo S60 obohatí bující seznam premiér letošního ženevského autosalonu. Konečně o něm víme vše podstatné.

Po několika postupných odhaleních vám tak nabízíme všechny fotografie a informace, jež (zatím stále švédské) Volvo ke svému důležitému modelu uvolnilo. Jak jsme předpokládali, tento vůz do sériové výroby přinese soustavu detekce chodců, jež je v kritické situaci schopna auto samočinně a zacela zastavit. Zároveň se můžeme těšit na sytém pro předcházení kolizí, plnohodnotně funguje při rychlostech do 35 km/h a při rychlostech vyšších je schopen alespoň na snížit následky případné havárie. Výrobce tvrdí, že tím jeho vozy předejdou plné pětině obvyklých nehod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Není však třeba podléhat panice, nové Volvo S60 nebude jen bezpečné, ale též rychlé. Nabídce kraluje třílitrový, zážehový řadový šestiválec s výkonem 304 koní (223 kW) a točivým momentem 440 Nm, jenž vozu umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba krotkého řidiče přitom bude činit 10,2 l/100 km (má to být o 10 % nižší hodnota v porovnání s dosavadní variantou).

Skromnějšímu „benzinovému” zákazníkovi bude k dispozici nový zážehový dvoulitr GTDi s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, jenž dává 203 koní (151 kW) a 300 Nm, což pohodlně postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s, hodnoty spotřeby a emisí však k němu zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkrátka nezůstanou ani vyznavači nafty, na výběr budou mít moderní „turbodiesely“ s objemy 2,0 a 2,4 l, jež mají být naladěny na hodnoty 165 koní (122 kW)/400 Nm a 208 koní (153 kW)/420 Nm. V příštím roce se má paleta motorů pro Volvo S60 navíc dočkat citelného rozšíření, jež dále podpoří důraz Volva kladený na pohonné jednotky spalující benzín. Do nabídky totiž přibudou jeden vznětový a tři zážehové motory ve výkonovém rozpětí od 117 koní (86 kW) do 240 koní (179 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo S60 však má oslovit také svérázným, typickým vzhledem. Designéři v rozsáhlé míře čerpali ze studie S60 Concept, ovšem poněkud omezili její v některých ohledech až extrémně futuristické křivky. Přední část karosérie byla zaoblena a dostala nové světlomety s reflektory pro denní svícení a upravenou masku chladiče. V porovnání s dosavadním modelem je i celý přední nárazník více oblý a nese též vstupy pro vzduch k chlazení předních brzd.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Blatníky jsou nyní výraznější a boky karosérie plastičtější, aby lépe odpovídaly novému pojetí přídě. Oproti očekávání však z vozu nezmizela poněkud hranatá záď, její obrysy byly pouze částečně uhlazeny. Náznakový difuzor v nárazníku může nyní hostit individuální koncovky zdvojeného výfuku,  sdružená světla ve větší míře používají techniky LED a částečně přesahují do víka zavazadelníku a v porovnání se stávajícím modelem méně přečnívají do boků karosérie.

Mezi první zákazníky se vozy S60 dostanou již na počátku letošního léta. Nedočkavci jej budou moci poprvé shlédnout v březnu (kde také jinde) v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Volvo S60
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků