Nové Volvo S60: koncept v detailech

I přes Damoklův měč, jenž se nad Volvem vznáší, běží vývoj ve Švédsku naplno. Přečtěte si více o konceptu nové S60.

Pro letošní autosalon v Detroitu přopravili inženýři Volva premiéru studie sedanu S60, který by se v prodejích měl objevit v modelovém roce 2010. O vývoji této studie vás na AutoRevue.cz průběžně informujeme, ale teprve nyní vám jej díky novým snímkům a informacím můžeme podrobněji představit. Jedná se o významnou studii, která naznačuje současný konstrukční a designérský styl Volva. Hlavním designérem projektu nové generace sedanu S60 je Steve Mattin a ke zmíněné studii dodává: „Exteriér tohoto konceptu jasně naznačuje, co mohou zákazníci očekávat od nového S60. Zato v interiéru jsme o něco odvážnější - zde jsme se zaměřili na vytvoření vize vzdálenější budoucnosti.“

Hned na první pohled je jasné, že se tento sedan pokouší vyvolat dojem dynamického kupé, což je dnes snahou řady modelů od Mercedesu CLS po Volkswagen Passat CC. Také díky robustním bokům vůz navozuje dojem nedávné studie Jaguaru C-XF, ale nacházíme zde řadu originálních prvků. Za všechny lze jmenovat třeba tradiční masku Volvo, členité čelní reflektory se sadami LED nebo na zvláštních ramenech zavěšené zadní dveře, jež spolu s absencí sloupků B nabízí ničím nekomplikovaný vstup do interiéru.

Co se jízdních výkonů týče, za pozornost stojí třeba elektronicky stavitelný zadní difuzor či pokrokový zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l. Díky přeplňování a přímému vstřikování paliva dává plných 180 koní, zatímco spotřeba paliva v kombinovaném cyklu má dosahovat jen 5,0 l/100 km, což odpovídá neméně působivým emisím CO2 ve výši 119 g/km. Výkon se na přední kola přenáší skrze šestistupňovou automatizovanou převodovku Volvo PowerShift se dvěmi spojkami. Uvnitř se vývojáři zaměřili na ergonomii a bezpečnost. Kombinovaný přístroj před řidičem je umístěn ve stejné rovině s obrazovkou navigačního systému, což má umožnit snadnější adaptaci řidičovy pozornosti při přechodu zraku z jednoho na druhý. Tlačítko pro startování a zhášení motoru je přímo na voliči převodovky. Na čelní sklo se promítají hlášení celé řady bezpečnostních systémů, upozornění na překážku v mrtvém úhlu zpětných zrcátek BLIS se pak zobrazuje na sloupcích A. Do výčtu bezpečnostních systémů je třeba zahrnout také soustavu Collision Warning s plně automatickým brzděním, chodce pak registruje jiný systém, jenž využívá informací od radaru za maskou chladiče a kamery pod zpětným zrcátkem.
 
Značka Volvo zároveň oznámila svoji spolupráci se švédským výrobcem skla Orrefors na výrobě složité skleněné desky, která tvoří středovou konzoli. Tenká středová konzole je totiž v posledních letech pro vozy Volvo typickou, v tomto případě se jakoby vznáší v prostoru. Ve skutečnosti je zavěšena na gumových blocích a dobře maskované světelné zdroje mohou měnit odstín celé konzoly v závislosti na momentálním vkusu řidiče. I přes značnou originalitu a působivost tohoto složitého segmentu lze předpokládat, že se v sériové podobě sedanu S60 nakonec neobjeví, ale Volvo tento nápad v budoucnosti jistě použije. To potvrzují i Mattinova slova, který bere toto řešení jako technologický průzkum při využití křišťálového skla pro daný způsob využití.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 Concept
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků