Nové Volvo S60 je venku. Diesel pod jeho kapotou nehledejte

Švédská značka patřící pod křídla čínského koncernu Geely dnes slavnostně odhalila nový sedan S60. Jde o úplně první Volvo vyráběné ve Spojených státech, které se navíc vzdává vznětových motorů.

Pokud sledujete dění kolem aut jen trochu podrobněji, dnešní světová premiéra nového čtyřdveřového sedanu od Volva pro vás nejspíše nebude příliš překvapivá. Pokud náhodou nevíte, o čem je momentálně řeč, asi bychom vám měli připomenout, že pětidveřovou variantu stejné modelové řady, akorát s označením V60 známe už od letošního února, takže S60 kromě jiné zádě mnoho nového nepřináší. Navíc je nutné podotknout, že se kombík a tudíž i limuzína stylisticky vzhlédly ve větších Volvech S90/V90, i když pochopitelně některé detaily menších vozů vypadají poněkud jinak.

Designem karoserie novinky se nyní zabývat nebudeme, stejně bychom popisovali pouze to, na co se můžete v klidu podívat v rozsáhle galerii obsahující více než 170 záběrů. Pojďme se raději mrknout na techniku, která je v jistém smyslu, když ne revoluční, tak určitě evoluční.

Volvo S60 je podle očekávání postaveno na přepracované modulární platformě SPA. Pod přední kapotou bude mít výlučně napříč uložené přeplňované čtyřválce, a pokud si děláte zálusk na naftovou pohonnou jednotku, doporučovali bychom nejásat. Na rozdíl od modelu V60 totiž S60 vznětové agregáty nenabídne.

Nejde ani tak o to, že by Volvo dieselové motory v S60 prodávat nechtělo, ale automobilce by se jejich výroba příliš nevyplatila. Šedesátka totiž bude jako vůbec první Volvo sjíždět z výrobní linky ve Spojených státech, konkrétně v továrně postavené v Charlestonu v Jižní Karolíně. A protože vznětové jednotky by Švédové musely v malých počtech vyrábět pouze pro Evropu, raději je úplně zařízli, i když pochopitelně se toto rozhodnutí prezentuje jako plnění závazků směřujících k elektrifikaci a „budoucnosti bez tradičních spalovacích motorů“.

S jakými agregáty tedy bude S60 k mání? Nový sedan bude dostupný se dvěma plug-in hybridními jednotkami s přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem. První z nich, plug-in hybrid s označením T6 Twin Engine AWD, nabídne kombinovaný výkon 340 koní, zatímco dobíjecí varianta pojmenovaná T8 Twin Engine AWD bude disponovat maximálním výkonem 400 koní.

Při uvedení na trh bude Volvo S60 k dispozici taktéž ve variantách T5 a T6, což jsou pokaždé přeplňované dvoulitrové čtyřválce, akorát první z nich dostane 250 koní, zatímco druhá o 60 více. Tím nicméně nabídka nekončí. Firma v oficiální tiskové zprávě uvádí i pátou verzi nazvanou Polestar Engineered od sportovní divize Polestar. Bude postavena na bázi nejostřejšího modelu T8, její kombinovaný výkon ale lehce poskočí na výsledných 415 koní. Kromě motoru počítejte s přepracovaným podvozkem a jiný bude rovněž brzdový systém či kola.

 

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Diskuze (18) Další článek: Mazda MX-5 posílí. 184 koní nově nabídne i v Evropě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,