Nové Volvo S60 je venku. Diesel pod jeho kapotou nehledejte

Švédská značka patřící pod křídla čínského koncernu Geely dnes slavnostně odhalila nový sedan S60. Jde o úplně první Volvo vyráběné ve Spojených státech, které se navíc vzdává vznětových motorů.

Pokud sledujete dění kolem aut jen trochu podrobněji, dnešní světová premiéra nového čtyřdveřového sedanu od Volva pro vás nejspíše nebude příliš překvapivá. Pokud náhodou nevíte, o čem je momentálně řeč, asi bychom vám měli připomenout, že pětidveřovou variantu stejné modelové řady, akorát s označením V60 známe už od letošního února, takže S60 kromě jiné zádě mnoho nového nepřináší. Navíc je nutné podotknout, že se kombík a tudíž i limuzína stylisticky vzhlédly ve větších Volvech S90/V90, i když pochopitelně některé detaily menších vozů vypadají poněkud jinak.

Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Nové Volvo V60 je tady! Je to zmenšená V90 se dvěma hybridy

Designem karoserie novinky se nyní zabývat nebudeme, stejně bychom popisovali pouze to, na co se můžete v klidu podívat v rozsáhle galerii obsahující více než 170 záběrů. Pojďme se raději mrknout na techniku, která je v jistém smyslu, když ne revoluční, tak určitě evoluční.

Volvo S60 je podle očekávání postaveno na přepracované modulární platformě SPA. Pod přední kapotou bude mít výlučně napříč uložené přeplňované čtyřválce, a pokud si děláte zálusk na naftovou pohonnou jednotku, doporučovali bychom nejásat. Na rozdíl od modelu V60 totiž S60 vznětové agregáty nenabídne.

Minitest Volvo S90 D4 Polestar: První Volvo z Číny je tady!

Minitest Volvo S90 D4 Polestar: První Volvo z Číny je tady!

Nejde ani tak o to, že by Volvo dieselové motory v S60 prodávat nechtělo, ale automobilce by se jejich výroba příliš nevyplatila. Šedesátka totiž bude jako vůbec první Volvo sjíždět z výrobní linky ve Spojených státech, konkrétně v továrně postavené v Charlestonu v Jižní Karolíně. A protože vznětové jednotky by Švédové musely v malých počtech vyrábět pouze pro Evropu, raději je úplně zařízli, i když pochopitelně se toto rozhodnutí prezentuje jako plnění závazků směřujících k elektrifikaci a „budoucnosti bez tradičních spalovacích motorů“.

S jakými agregáty tedy bude S60 k mání? Nový sedan bude dostupný se dvěma plug-in hybridními jednotkami s přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem. První z nich, plug-in hybrid s označením T6 Twin Engine AWD, nabídne kombinovaný výkon 340 koní, zatímco dobíjecí varianta pojmenovaná T8 Twin Engine AWD bude disponovat maximálním výkonem 400 koní.

První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

První pohled pod sukně Polestaru 1 odhaluje, jak rozsáhlá je karbonová dieta

Při uvedení na trh bude Volvo S60 k dispozici taktéž ve variantách T5 a T6, což jsou pokaždé přeplňované dvoulitrové čtyřválce, akorát první z nich dostane 250 koní, zatímco druhá o 60 více. Tím nicméně nabídka nekončí. Firma v oficiální tiskové zprávě uvádí i pátou verzi nazvanou Polestar Engineered od sportovní divize Polestar. Bude postavena na bázi nejostřejšího modelu T8, její kombinovaný výkon ale lehce poskočí na výsledných 415 koní. Kromě motoru počítejte s přepracovaným podvozkem a jiný bude rovněž brzdový systém či kola.

 

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 64 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků