Nové Volvo S40: švédská kometa (podrobné informace)

Model S40 zastává ve výrobním programu Volva pozici nejmenšího a nejdostupnějšího vozu. Ve Frankfurtu byla představena zcela nová verze. Je větší, atraktivnější, bezpečnější. Velká část produkce má směřovat do Ameriky, na Evropu a s ní i ČR se však nezapomnělo.
Nové Volvo S40: švédská kometa (podrobné informace)
Seznam kapitol
  1. Americká radost, čistý severský design, větší než předchůdce
  2. Revoluční středová konzola, interiér, aktivní a pasivní bezpečnost
  3. Inteligentní systém IDIS, podvozek, nabídka motorů, parametry

Švédské automobily (Volvo a Saab) platí po léta za nejbezpečnější ve své třídě. Stejně jako bezpečné, jsou Volva i Saaby komfortní, prostorné a výkonné. Za kvalitu se ale platí, což u Volva i Saabu platí dvojnásob. Charakteristický severský design společně s vyšší pořizovací cenou mají na svědomí, že jednotlivé evropské trhy, ač jeví o vozy ze Skandinávského poloostrova stále větší zájem, nepatří mezi největší odbytiště.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Střídání generací. Původní Volvo S40 nahrazuje nová verze

Téměř 1/3 všech Volv směřuje za oceán, do Ameriky, kde se tamější obyvatelé mohou po severských kamzících doslova utlouct. Jinak tomu nemá být ani v případě žhavé novinky, nového Volva S40. Nejmenší člen Volvo rodiny je zanesen v exportních plánech automobilky coby ideální vůz pro bezdětného 40letého Američana. „Malá“ S40 totiž nabízí vše, co takový Američan potřebuje.

Tip: stáhněte si tapety na plochu s Volvem S40

Mezi hlavní lákadla může započítat atraktivní vzhled, legendární bezpečnost, svižné motory, prostorný interiér. Nejmenší a nejdostupnější Volvo má však zabodovat také v Evropě. Potřeby 40letého Američana se příliš neliší od potřeb 40letého Evropana, novou S40 určitě nepohrdne ani úspěšný čtyřicetiletý středoevropan. Nové Volvo S40 má totiž co nabídnout.

Krasavec ze severu

Jak už tomu bývá u nových automobilů zvykem, S40 vyniká zcela „revolučním“ designem, který navazuje na linie modelů S60 a S80. Patrná je řada typických prvků, které dělají Volvo Volvem. Při pohledu z ptačí perspektivy má S40 tvar člunu se širokou prostřední částí a zužující se přední a zadní částí. Narozdíl od vyšších modelů má S40 dveře vypouklé ven (S60 i S80 mají dveře klenuté dovnitř).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Nové Volvo S40 přerostlo svého předchůdce šířkou i výškou, pouze délkou zaostává

Tvary S40 připomínají nejvíce model S60, kombinují jemná zaoblení s ostrými hranami. K vidění je výrazná přední kapota s prolisem ve tvaru písmene V, která přechází v typickou mřížku chladiče se znakem Volvo. Nepřehlédnutelné jsou také agresivní přední světlomety, typické zadní světlomety, či zrcátka s integrovanými směrovými světly.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Červená barva S40 sluší. Linie karoserie odkazují k vyšším modelům S60 a S80

Designer společnosti Volvo Henrik Otto popsal nejnovější výtvor jeho týmu následovně: „Nové Volvo S40 bylo navrženo tak, aby vyjadřovalo výkon a dynamiku. Při pohledu na Volvo S40 z boku se každému vybaví kometa v letu. Jemně tvarovaná příď, boční linie a ostrá záď vytvářejí dojem pulzující rychlosti.“ Ať už na vás S40 působí jakkoli, jisté je, že se Henrik Otto inspiroval čistým skandinávským stylem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sportovní kit udělá z poklidného Volva S40 dravce

Pokud by se vám zdála S40 příliš konzervativní, usedlá či snad málo sportovní, zaujme vás jistě příplatkový sportovní kit obsahující snížený podvozek (o 20 mm), rozšířené prahy, přední a zadní spoiler, spoiler na víku zavazadlového prostoru, kola z lehkých slitin a sportovní nízkoprofilové pneumatiky. S takovou výbavou se z klidného Volva rázem stane dravá šelma.....

Nová generace, více místa

Dost bylo řečí o designu, začneme počítat. Nová S40 splňuje do puntíku požadavky na prostorný interiér. Na severu Evropy totiž dávno pochopili, že bezchybné dílenské zpracování, leštěný hliník, voňavé dřevo a kožená sedadla nemají žádný efekt, pokud se v interiéru tísní i 12leté děti. Ačkoliv je nová S40 prostornější než předchůdce, jedním údajem za ním přece jen zaostává – celkovou délku. Oproti předchozí verzi je totiž S40 o 48 mm kratší.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Největším samostatným trhem má být pro novou S40 Amerika. Novinka má oslovit
zejména bezdětné Američany ve středním věku

Co ztrácí novinka do délky, získává do šířky a do výšky. Do šířky narostla o 54 mm na 1770 mm, do výšky přibylo 44 mm na 1452 mm. Zvětšil se také rozvor kol o 78 mm na 2640 mm, rozchod kol v předu na 1535 mm a rozchod kol v zadu na 1531 mm. Růst do výšky a šířky společně s větším rozvorem kol a konvexními dveřmi přinesl více prostoru posádce, především pak cestujícím na zadních sedadlech.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Americká radost, čistý severský design, větší než předchůdce
  2. Revoluční středová konzola, interiér, aktivní a pasivní bezpečnost
  3. Inteligentní systém IDIS, podvozek, nabídka motorů, parametry
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků