Nové Volvo S/V40

Když nyní vstupují úspěšní členové kompaktní třídy firmy Volvo – Volvo S40 a V40 – do druhé fáze jejich životního cyklu, činí tak s rozsáhlými úpravami.
Nové Volvo S/V40
Když nyní vstupují úspěšní členové kompaktní třídy firmy Volvo – Volvo S40 a V40 – do druhé fáze jejich životního cyklu, činí tak s rozsáhlými úpravami. Program motoru, který byl dříve jedním z nejrozsáhlejších na trhu, nyní disponuje dvěma novými dieselovými verzemi s technologií "common rail". Úroveň bezpečnosti se ještě více zvýšila a byla pozvednuta úroveň komfortu. Jízdní vlastnosti jsou detailně upraveny.

Prodej vylepšených vozů Volvo S40 a V40 začíná nyní. První dodávky k zákazníkům proběhnou na začátku léta.

Celkově by bylo pravdou tvrzení, že jsou změny provedené na vozech Volvo S40 a V40 mnohem rozsáhlejší, než může odhalit letmý pohled. Na tomto projektu se pracuje tři roky. Zkušební vozidla najela přibližně 2 500 000 km – což odpovídá asi šedesátinásobku obvodu zeměkoule. Tyto vozy byly testovány na třech různých kontinentech (Evropa, Severní Amerika a Austrálie), v patnácti zemích a v klimatických podmínkách od kousavého chladu (-30 °C) do spalujícího horka (+45 °C).
„Tyto vozy působí dojmem něčeho nového. Jsou pohodlnější, jsou tiché, byly vylepšeny jejich motory, které jsou dokonce ještě výkonnější. Vyvolávají dojem, jako kdyby vozy dospívaly,“ vysvětluje projekční manažer Cock Moret.

Ještě vyvinutější bezpečnost

Vozy Volvo S40 a V40 byly uvedeny na trh v roce 1995 a měly velký úspěch. Jejich konstrukčnímu řešení se dostávalo chvály, jejich kvalita byla uváděna jako nejvyšší třída a z hlediska bezpečnosti patřily tyto vozy mezi ty opravdu nejlepší ve své třídě. Pokud to nebylo očividné předtím, stalo se to zcela zřejmým v testu EuroNCAP v roce 1997. Bylo testováno čtrnáct vozů této velikosti a pouze Volvo S40 a V40 získaly vrcholné ohodnocení (čtyři hvězdičky).
To ale nezastavilo firmu Volvo v pokračování ve vývoji jejích bezpečnostních systémů. Minulý rok byl v těchto vozech uveden systém WHIPS – systém ochrany proti hyperflexi krční páteře od firmy Volvo. Nyní byl učiněn další důležitý krok. Nafukovací okenní clony – IC, od firmy Volvo, které ještě více vylepšují ochranu proti bočním nárazům, budou součástí standardního vybavení ve všech verzích vozů Volvo S40 a V40.
S40 a V40 je ve své třídě vozem s nejrozšířenější bezpečnostní výbavou. Bezpečnostní výbava, kterou tvoří systémy SIPS a WHIPS (patenty automobilky Volvo), dva dvoustupňové airbagy, dva boční airbagy integrované v předních sedačkách a konečně také hlavový airbag IC, si nezadá ani s výbavou větších vozů Volvo. V základní výbavě nabízí stejnou bezpečnostní výbavu jako třeba model S80 a ten je v současnosti jedním z nejbezpečnějších vozů na světě.

Dvoufázový systém airbagů

Mezi další novinky na poli bezpečnosti patří dvoufázový systém airbagů, který optimalizuje bezpečnost pro řidiče a předního spolujezdce v případě čelního nárazu. Hlavním rozdílem mezi běžnými airbagy a tímto airbagem je, že dvoufázový systém airbagů přizpůsobuje naplnění airbagů úrovni síly nárazu.
Třetím novým bezpečnostním systémem, který se nyní zavádí, je přizpůsobení pro systém ISOFIX – normalizovaný instalační systém pro dětské bezpečnostní sedačky. Pokud se dětské bezpečnostní sedačky připevní pomocí popruhů a bezpečnostních pásů, vždy existuje nebezpečí, že bude něco provedeno špatně a bezpečnost dítěte tím bude ohrožena. Se systémem ISOFIX se toto riziko výrazně sníží, ne-li zcela eliminuje.

Dva nové dieselové motory

Program motoru také obsahuje některé důležité novinky. Zavádějí se dva nové dieselové motory a na benzinových přeplňovaných motorech se provádějí rozsáhlé změny.
Oba nové dieselové motory budou mít zdvihový objem 1,9 litru. Jeden z nich vyvíjí výkon 85 kW (115 koňských sil) a má krouticí moment 265 Nm, zatímco druhý poskytuje 75 kW (102 koňských sil) a krouticí moment 215 Nm. Oba tyto motory jsou založeny na nejmodernějších technologických řešeních včetně systému "common rail". Spotřeba paliva obou dieselových motorů je 5,4 l/100 km.
Motor T4 přeplňovaný vysokotlakým turbodmychadlem bude mít zvětšený zdvihový objem, z původních 1,9 na 2,0 litru. Výkon a krouticí moment zůstanou stejné (147 kW/200 koňských sil/300 Nm). Přeplňování technologií zvanou Twin-Sroll bude nyní motor T4 vybaven, kromě verze s automatickou převodovkou, také v kombinaci s manuální. Tento systém využívá zdvojeného výfukového potrubí, které přivádí plyny, jež roztáčí lopatky turbodmychadla ve dvou různých úhlech a fázích, díky čemuž je reakce na sešlápnutí plynu teměř okamžitá, bez prodlevy, kterou známe z klasického turbomotoru. Tyto změny mají za následek pružnější reagování motoru, lepší startovací schopnost a nižší spotřebu paliva, resp. emise škodlivin.
Motor s nízkotlakým turbodmychadlem 2,0T (v USA 1,9T) byl rovněž vylepšen mnoha způsoby, ať už vyšším krouticím momentem a nebo větším výkonem motoru spolu s nižší spotřebou paliva. Nová verze tohoto motoru dává výkon 121 kW/165 k/240 Nm, což je oproti původním 118kW/160k/230Nm znatelný nárůst. Kromě toho se u vozu s mechanickou převodovkou snížila spotřeba paliva z 8,7 litru/100 km na 8,3 litru, a u vozu s automatickou převodovkou z 9,5 na 9,2 l.

Nová pětistupňová automatická převodovka

Vozy Volvo S40 a V40 jsou uváděny také spolu s novou, adaptivní pětistupňovou elektronicky řízenou automatickou převodovkou. Tato nová převodovka nabízí výhody ve dvou hlavních oblastech.
Výsledkem přesnější regulace řazení a kratších kroků mezi převodovými stupni je lepší komfort. Výsledkem vyššího převodového poměru nejvyššího převodového stupně je snížená úroveň hlučnosti při jízdě vyšší rychlostí.
Zlepšila se výkonnost. Akcelerace je lepší díky „kratšímu“ prvnímu převodovému stupni a dokonalejšímu odstupňovaní jednotlivých rychlostí. Nová převodovka také snižuje spotřebu paliva, zejména při plynulé jízdě na otevřené cestě. Pětistupňová automatická převodovka bude k dispozici s 1,8 a 2,0litrovými benzinovými motory bez přeplňování i s přeplňováním.

Lepší komfort a ovladatelnost

Bylo provedeno vylepšení celého zavěšení předních kol. Zcela nové jsou například vzpěry McPherson, spodní trojúhelníková ramena a těleso řízení. Tyto změny a nová geometrie, která umožňuje volnější a účinnější fungování pružin a tlumičů nárazů, vytvářejí lepší komfort a jízdní vlastnosti. Nový podvozek také poskytuje lepší ovladatelnost při jízdě na cestách se špatným povrchem, při jízdě přes spoje povrchu vozovky apod.
„To nám umožnilo prodloužit rozvor kol o 12 mm a rozchod předních kol o 18 mm. Všeobecně vzato tyto změny znamenají, že můžeme použít pneumatiky větších profilů – 195/55 jsou nahrazeny buď 185/65 nebo 195/60 v závislosti na verzi motoru – čímž se ještě více zlepší komfort. A co navíc, provedli jsme určité úpravy na zavěšení zadních kol, abychom dosáhli správné rovnováhy vozu,“ vysvětluje Moret.

Je tišší

Vozy Volvo S40 a V40 jsou také tišší – částečně je to zásluhou vylepšeného zavěšení motoru. Úroveň hluku z motoru a kol vozu byla také snížena použitím nové a lepší odhlučňovací izolace mezi motorovým prostorem a kabinou a dále zásluhou nového zavěšení předních kol. Nové dieselové motory se systémem "common rail" a vylepšené přeplňované benzinové motory jsou také tišší než jejich předchůdci.

Zákazník

I přes všechny tyto změny je pro zákazníka nejpříznivější zprávou, že ceny se mění v jeho prospěch. U modelů vybavených motory 1,6 l a 1,8 l zůstává cena stejná a model 1,8 l dostal navíc zdarma manuálně ovládanou klimatizaci a audio paket (rádio s anténou a šesti reproduktory). Vozy s motory o objemu 2,0 l a 2,0T mají výbavu také rozšířenou o klimatizaci a audio paket a jejich cena ještě výrazně poklesla. Také auta s dieselovými motory, která se těší stále větší popularitě, jsou nyní levnější i při současném zvýšení výkonu (varianta 102 koní) a vozy s motorem o výkonu 115 koní jsou stejně drahé jako stál dříve vůz s motorem o výkonu 90 koní.
Volvo má nyní v tomto segmentu nejúplnější nabídku vozů a pokud si zákazník bude přát, může si do vozu doobjednat i zvláštní výbavu od kol z lehkých slitin až po xenonové výbojky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků