Nové Volvo C70: kupé-kabriolet s pevnou střechou

Díky třídílné sklopné pevné střeše si mohou majitelé Volva C70 druhé generace pohodlně vychutnávat otevřené nebe. Nové Volvo C70 se představí v polovině září na autosalónu ve Frankfurtu a jeho prodej bude zahájen v první polovině roku 2006.
Nové Volvo C70: kupé-kabriolet s pevnou střechou

Poznámka: Text pochází z tiskové zprávy Volva.

„Podařilo se nám vytvořit atraktivní kabriolet, který je možné pouhým dotykem tlačítka přeměnit na stejně elegantní kupé. Zákazník tak ve skutečnosti získá dva automobily v jednom, přičemž v obou případech je ve voze dostatek místa pro čtyři dospělé,“ uvedl Hans-Olov Olsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.

Nové Volvo C70 je přibližně stejně velké jako jeho předchůdce, stejně široké a je rovněž vybaveno čtyřmi plnohodnotnými sedadly. Předsunutá příď dodává vozu mohutný vzhled.  „Dosáhnout toho, aby linie vozu byly harmonické se střechou i bez střechy, není snadné,“ říká Fedde Talsma, manažer odpovědný za design nového Volva C70. „Rozhodli jsme se začít s návrhem kupé. Když jsme byli s výsledkem spokojeni, provedli jsme potřebné změny, abychom z linií kupé mohli vytvořit kabriolet. Podle našich zkušeností je tento přístup nejvhodnější.“

Originální bezpečnostní řešení

Nové Volvo C70 bylo vyvinuto tak, aby do segmentu kabrioletů přineslo nové standardy v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti. Automobil má pokročilou konstrukci karosérie a několik řešení, která jej odlišují od všech ostatních otevřených vozů. Absence pevné střechy byla kompenzována výztuhami a nejmodernějšími technologiemi. Jedním z unikátních řešení jsou například nafukovací clony zabudované do dveří – nový bezpečnostní prvek, který je součástí rozšířeného systému ochrany proti bočnímu nárazu. Protože nafukovací clona nemůže být instalována ve střeše podobně jako u ostatních vozů Volvo, je umístěna ve dveřích a nafukuje se směrem vzhůru.

Bezpečnostní technici ve společnosti Volvo nafukovací clony upravili tak, aby byly mimořádně tuhé. V důsledku toho clony zůstanou ve svislé poloze a přispívají k efektivní ochraně hlavy. Clony se navíc vyprazdňují pomalu a poskytují tak dodatečnou ochranu v případě převrácení vozidla. Toto řešení je unikátní v celém automobilovém světě.

Vysoká torzní tuhost

Konstrukce karosérie tvořená pečlivě navrženou sítí výztuží přispívá nejen k vysoké bezpečnosti vozidla, ale také zajišťuje její mimořádně vysokou torzní tuhost, která je v porovnání s předchozím modelem C70 dvojnásobná. Pokud je střecha vozidla zvednuta, torzní tuhost se zvýší o dalších 10-15 procent. „Torzní tuhost karosérie je důležitá pro jízdní vlastnosti vozidla,“ říká manažer projektu C70 Patrik Widerstrand. „Automobil je stabilnější a lépe ovladatelný. Zlepšuje se také jeho dynamika a potěšení z jízdy.“

Nové Volvo C70 bude nejprve poháněno řadovými pětiválcovými motory, přičemž vrcholem nabídky bude přeplňovaný 2,5 litrový motor T5 s výkonem 220 k (162 kW) disponující maximálním točivým momentem 320 Nm. Dále jsou v nabídce dva atmosférické motory s objemem 2,4 litru a s výkonem 170 k (125 kW) a 140 k (103 kW). Později v průběhu roku 2006 bude k dispozici také 2,4 litrový pětiválcový turbodiesel s výkonem 180 k (132 kW).

Spolupráce se studiem Pininfarina

Vývoj a výroba nového Volva C70 jsou výsledkem společného podniku s renomovanou italskou společností Pininfarina a podobně jako jeho předchůdce bude i tento automobil vyráběn ve švédském závodě Uddevalla. „Pininfarina je skvělý partner, který má dlouholeté zkušenosti s vývojem a výrobou kabrioletů,“ říká Hans-Olov Olsson.

Kabriolet C70 první generace dosáhl nejlepších prodejních výsledků v roce 2004, kdy se prodalo více než 8 000 kusů. „Naše nová C70 je jedním z prvních otevřených automobilů v prémiovém segmentu, který poskytuje prostor pro čtyři dospělé i přesto, že je vybaven ocelovou střechou. Jsme přesvědčeni, že se jedná o velmi žádanou kombinaci. Proto očekáváme, že se počet prodaných C70 v porovnání s první generací zdvojnásobí,” uvedl Hans-Olov Olsson.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků