Nové Volvo C70: kupé-kabriolet s pevnou střechou

Díky třídílné sklopné pevné střeše si mohou majitelé Volva C70 druhé generace pohodlně vychutnávat otevřené nebe. Nové Volvo C70 se představí v polovině září na autosalónu ve Frankfurtu a jeho prodej bude zahájen v první polovině roku 2006.
Nové Volvo C70: kupé-kabriolet s pevnou střechou

Poznámka: Text pochází z tiskové zprávy Volva.

„Podařilo se nám vytvořit atraktivní kabriolet, který je možné pouhým dotykem tlačítka přeměnit na stejně elegantní kupé. Zákazník tak ve skutečnosti získá dva automobily v jednom, přičemž v obou případech je ve voze dostatek místa pro čtyři dospělé,“ uvedl Hans-Olov Olsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.

Nové Volvo C70 je přibližně stejně velké jako jeho předchůdce, stejně široké a je rovněž vybaveno čtyřmi plnohodnotnými sedadly. Předsunutá příď dodává vozu mohutný vzhled.  „Dosáhnout toho, aby linie vozu byly harmonické se střechou i bez střechy, není snadné,“ říká Fedde Talsma, manažer odpovědný za design nového Volva C70. „Rozhodli jsme se začít s návrhem kupé. Když jsme byli s výsledkem spokojeni, provedli jsme potřebné změny, abychom z linií kupé mohli vytvořit kabriolet. Podle našich zkušeností je tento přístup nejvhodnější.“

Originální bezpečnostní řešení

Nové Volvo C70 bylo vyvinuto tak, aby do segmentu kabrioletů přineslo nové standardy v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti. Automobil má pokročilou konstrukci karosérie a několik řešení, která jej odlišují od všech ostatních otevřených vozů. Absence pevné střechy byla kompenzována výztuhami a nejmodernějšími technologiemi. Jedním z unikátních řešení jsou například nafukovací clony zabudované do dveří – nový bezpečnostní prvek, který je součástí rozšířeného systému ochrany proti bočnímu nárazu. Protože nafukovací clona nemůže být instalována ve střeše podobně jako u ostatních vozů Volvo, je umístěna ve dveřích a nafukuje se směrem vzhůru.

Bezpečnostní technici ve společnosti Volvo nafukovací clony upravili tak, aby byly mimořádně tuhé. V důsledku toho clony zůstanou ve svislé poloze a přispívají k efektivní ochraně hlavy. Clony se navíc vyprazdňují pomalu a poskytují tak dodatečnou ochranu v případě převrácení vozidla. Toto řešení je unikátní v celém automobilovém světě.

Vysoká torzní tuhost

Konstrukce karosérie tvořená pečlivě navrženou sítí výztuží přispívá nejen k vysoké bezpečnosti vozidla, ale také zajišťuje její mimořádně vysokou torzní tuhost, která je v porovnání s předchozím modelem C70 dvojnásobná. Pokud je střecha vozidla zvednuta, torzní tuhost se zvýší o dalších 10-15 procent. „Torzní tuhost karosérie je důležitá pro jízdní vlastnosti vozidla,“ říká manažer projektu C70 Patrik Widerstrand. „Automobil je stabilnější a lépe ovladatelný. Zlepšuje se také jeho dynamika a potěšení z jízdy.“

Nové Volvo C70 bude nejprve poháněno řadovými pětiválcovými motory, přičemž vrcholem nabídky bude přeplňovaný 2,5 litrový motor T5 s výkonem 220 k (162 kW) disponující maximálním točivým momentem 320 Nm. Dále jsou v nabídce dva atmosférické motory s objemem 2,4 litru a s výkonem 170 k (125 kW) a 140 k (103 kW). Později v průběhu roku 2006 bude k dispozici také 2,4 litrový pětiválcový turbodiesel s výkonem 180 k (132 kW).

Spolupráce se studiem Pininfarina

Vývoj a výroba nového Volva C70 jsou výsledkem společného podniku s renomovanou italskou společností Pininfarina a podobně jako jeho předchůdce bude i tento automobil vyráběn ve švédském závodě Uddevalla. „Pininfarina je skvělý partner, který má dlouholeté zkušenosti s vývojem a výrobou kabrioletů,“ říká Hans-Olov Olsson.

Kabriolet C70 první generace dosáhl nejlepších prodejních výsledků v roce 2004, kdy se prodalo více než 8 000 kusů. „Naše nová C70 je jedním z prvních otevřených automobilů v prémiovém segmentu, který poskytuje prostor pro čtyři dospělé i přesto, že je vybaven ocelovou střechou. Jsme přesvědčeni, že se jedná o velmi žádanou kombinaci. Proto očekáváme, že se počet prodaných C70 v porovnání s první generací zdvojnásobí,” uvedl Hans-Olov Olsson.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků