Nové Volvo C40 Recharge oficiálně: Má dva motory, 408 koní a skvělou dynamiku

Za deset let mají být všechna prodaná Volva elektrická. Další vlaštovkou je sourozenec XC40 na baterie s elegantní zádí.

Novinka stojí na platformě CMA a je dalším čistě bateriovým modelem severské značky. Z hlediska designu je patrná jeho spřízněnost s XC40, od níž se liší elegantnější splývavou zádí se světly, která se táhnou z C sloupku k bokům a do pátých dveří. Celkově je o sedm centimetrů nižší. Příď zdobí světla s pixelovou technologií.

Uvnitř se lze těšit na vyšší pozici za volantem, kterou prý většina zákazníků oceňuje. Jde také o první vůz značky zcela bez kůže. Stejně jako XC40 Recharge má i C40 Recharge infotainment na operačním systému Android, využívající aplikace Google.

Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

O pohon se starají dva elektromotory – jeden pro přední kola a druhý pro zadní. Společně poskytují výkon 300 kW (408 k) a točivý moment 660 N.m. Zrychlení na 100 km/h zabere jen 4,7 sekundy a maximem je 180 km/h. Baterie má kapacitu 78 kWh, přičemž využitelných je 75 kWh. Dle metodiky WLTP ujede C40 Recharge až 420 kilometrů. Nabíjení z 11 kW wallboxu trvá osm hodin, při nabíjení 150 kW jste na 80 procentech kapacity akumulátoru za 40 minut.

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Volvo XC100 odhaluje první detaily. Čekejte sexy elektromobil pro 4 pasažéry

Výroba bude probíhat v belgickém Ghentu, novinka bude zákazníkům dodávána s paketem péče, zahrnujícím servis, záruku, asistenci a další služby. Stejně jako další chystaná elektrická Volva bude C40 Recharge prodávána pouze online, čímž hodlá automobilka zjednodušit objednávání a snížit počet kroků, které musí zákazník učinit.

V novém Volvu nepojedete více než 180 km/h. Omezovače jsou oficiálně tady

V novém Volvu nepojedete více než 180 km/h. Omezovače jsou oficiálně tady

Volvo očekává, že v roce 2025 bude polovina jeho prodaných vozů jezdit výhradně na elektřinu a zbytek budou tvořit hybridy. V roce 2030 pak čeká prodeje výhradně bateriových modelů.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička