Nové úsporné motory BlueEfficiency i pro Mercedes-Benz třídy C

Není pochyb, že různé úsporné agregáty se těší stále větší oblibě zákazníků a této módní vlny se rozhodly využít i prémiové značky, které svým zákazníkům stále víc podstrkují své šetrné novinky. Výjimkou není ani Mercedes Benz, jenž brzy uvede na trh nové agregáty pro model C se štítkem BlueEfficiency.

Nové přírůstky do nabídky pohonných jednotek jsou hned dvě a to C220 CDI BlueEfficiency s výkonem 125 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. Oproti svému standardnímu provedení však dosahuje až šokující kombinované spotřeby, která činí pouze 4,8 l/100 km. Na druhé straně je nutné uvědomit si, že jde svým způsobem o laboratorně měřené hodnoty, které se obvykle podstatně liší od reality. Zajímavé přitom je, že oproti motoru C200 CDI BlueEfficiency uvedeném ještě v loňském roce, vykazuje taky nižší průměrnou spotřebu a to o 0,3 l/100 km.
Druhou novinkou je zážehový čtyřválec C250 CGI BlueEfficiency s výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a průměrnou spotřebou 7,2 l/100 km. Nutno však říct, že tento agregát v „céčku“ již jednou objevil a to při verzi C250 CGI Prime Edition.
Sečteno a podtrženo, v nabídce C-Klasse je v současnosti pět agregátů z řadu BlueEfficiency. Uvidíme, kam bude vývoj dál směrovat a zda se setká s očekávaným ohlasem.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz C250 CGI
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků