Nové úseky dálnic zůstanou do konce roku bez poplatku

Řidiči budou moci do konce roku 2005 jezdit i po úsecích, které měly být původně zpoplatněny, zdarma. Místopředseda vlády a ministr dopravy Milan Šimonovský se rozhodl ponechat dosud nezpoplatněné úseky dálnic a rychlostních komunikací i nadále bez nutnosti pořídit si dálniční kupón.

Ministr dopravy připravil novou vyhlášku, která změní pouze termín účinnosti stávající vyhlášky. Ta původně počítala od 1. září 2005 se zpoplatněním přibližně 90 kilometrů dosud nezpoplatněných úseků. Vzhledem k tomu, že se objevily nové argumenty krajů a obcí, vyšlo jim ministerstvo vstříc a rozhodlo se odsunout účinnost vyhlášky. Řidiči budou v letošním roce potřebovat dálniční kupón pouze na stávajících zpoplatněných úsecích.

„Projednal jsem toto řešení s Legislativní radou vlády a ta mi sdělila, že vyhláška může být do konce srpna uveřejněna ve Sbírce zákonů,“ ujistil veřejnost ministr Šimonovský. Ministerstvo dopravy chce do konce roku znovu s obcemi a kraji prodiskutovat různé argumenty a připravit novou vyhlášku, která bude zajišťovat zpoplatnění v příštím roce. Každý rok chce ministerstvo tuto vyhlášku novelizovat s ohledem na přibývající nové úseky dálnic. Do budoucna by se počet výjimek měl co nejvíce minimalizovat.  

„Téměř každá obec požadovala, aby se na jejím úseku nevybíraly poplatky. Pokud bychom vyhověli každé připomínce, neměli bychom zpoplatněné téměř nic, což by se přirozeně projevilo ve financích na údržbu dálnic a výstavbu nových úseků,“ uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský jeden z důvodů, proč chtělo MD původně zpoplatnit všechny nově vybudované a dosud nezpoplatněné úseky. Všechny kraje žádají o urychlenou výstavbu nových rychlostních komunikací, která se hradí zejména ze státního rozpočtu. To však na druhé straně vyžaduje nemalé finanční prostředky. Jedním ze zdrojů je i prodej dálničních kuponů, kdy se tržby vrací v plné výši zpět do silniční dopravy. Projevuje se tak určitý rozpor mezi požadavky na novou výstavbu, ale na druhou stranu bez zpoplatnění.    

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků