Nové úseky dálnic zůstanou do konce roku bez poplatku

Řidiči budou moci do konce roku 2005 jezdit i po úsecích, které měly být původně zpoplatněny, zdarma. Místopředseda vlády a ministr dopravy Milan Šimonovský se rozhodl ponechat dosud nezpoplatněné úseky dálnic a rychlostních komunikací i nadále bez nutnosti pořídit si dálniční kupón.

Ministr dopravy připravil novou vyhlášku, která změní pouze termín účinnosti stávající vyhlášky. Ta původně počítala od 1. září 2005 se zpoplatněním přibližně 90 kilometrů dosud nezpoplatněných úseků. Vzhledem k tomu, že se objevily nové argumenty krajů a obcí, vyšlo jim ministerstvo vstříc a rozhodlo se odsunout účinnost vyhlášky. Řidiči budou v letošním roce potřebovat dálniční kupón pouze na stávajících zpoplatněných úsecích.

„Projednal jsem toto řešení s Legislativní radou vlády a ta mi sdělila, že vyhláška může být do konce srpna uveřejněna ve Sbírce zákonů,“ ujistil veřejnost ministr Šimonovský. Ministerstvo dopravy chce do konce roku znovu s obcemi a kraji prodiskutovat různé argumenty a připravit novou vyhlášku, která bude zajišťovat zpoplatnění v příštím roce. Každý rok chce ministerstvo tuto vyhlášku novelizovat s ohledem na přibývající nové úseky dálnic. Do budoucna by se počet výjimek měl co nejvíce minimalizovat.  

„Téměř každá obec požadovala, aby se na jejím úseku nevybíraly poplatky. Pokud bychom vyhověli každé připomínce, neměli bychom zpoplatněné téměř nic, což by se přirozeně projevilo ve financích na údržbu dálnic a výstavbu nových úseků,“ uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský jeden z důvodů, proč chtělo MD původně zpoplatnit všechny nově vybudované a dosud nezpoplatněné úseky. Všechny kraje žádají o urychlenou výstavbu nových rychlostních komunikací, která se hradí zejména ze státního rozpočtu. To však na druhé straně vyžaduje nemalé finanční prostředky. Jedním ze zdrojů je i prodej dálničních kuponů, kdy se tržby vrací v plné výši zpět do silniční dopravy. Projevuje se tak určitý rozpor mezi požadavky na novou výstavbu, ale na druhou stranu bez zpoplatnění.    

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků