Nové TVR nabídne nejlepší poměr výkon/hmotnost ve své kategorii

Nově vzkříšená automobilka TVR připravuje dvoumístné kupé, jehož poměr přes 400 koní na tunu zastíní i taková esa, jakými jsou Porsche 911 Turbo S a Jaguar F-Type SVR.

TVR nás už nějakou dobu provokuje s nejrůznějšími skicami a zakrytými modely v životní velikosti nového sportovního modelu, na který se netrpělivé čeká od ukončení výroby modelu Sagaris. Dlouho slibované kupé s karbonovými panely karoserie se veřejnosti poprvé odhalí na akci Goodwood Revival a nabídne vše, nač jsou milovnici nekompromisních britských sportovních aut TVR zvyklí.

Podle vyjádření samotné automobilky bude mít novinka hmotnost 1200 kilogramů a o pohon se postará pětilitrový V8 od Fordu, jemuž zušlechťovací kúru připravil Cosworth, a jehož poměr výkon/hmotnost přesáhne 400 koní na tunu. Tato hodnota překonává Porsche 911 Turbo S (373 koní) a limitovanou edici Aston Martin Vantage GT8 (297 koní).

Klepněte pro větší obrázek

Nutno dodat, že tohle nebude jediná hodnota, která vám vyrazí dech. TVR slibuje cenovku 2,6 milionu korun za auto schopné jet 320 km/h a zrychlovat z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy! Tomu se říká nabídka, která se neodmítá.

Opel Insignia GSi je s dvoulitrem na Nordschleife rychlejší, než minulé OPC

Opel Insignia GSi je s dvoulitrem na Nordschleife rychlejší, než minulé OPC

TVR také uvádí, že novinka bude ve svém segmentu nejmenší. Na délku má měřit 4300 mm (o 199 mm méně než Porsche 911) a na výšku 1271 mm (o 43 mm méně, než Jaguar F-Type). Navzdory kompaktním rozměrům nabídne interiér nového TVR dostatek komfortu a vysokou úroveň praktičnosti pro všechny, kteří by automobil chtěli používat každý den.

„Při stanovování měřítek pro náš nový automobil jsme byli mimořádně ambiciózní a důslední“, uvedl pro britská média John Casey z TVR Maufacturing. „Naše plány ohledně poměru výkon/hmotnost, velikosti, praktičnosti a kvality byly od samého počátku vývoje mimořádně vysoké. Jsme si velmi dobře vědomi, že TVR musí být konkurence schopné na těch nejvyšších úrovních a jsem nesmírně potěšen, že auto splnilo, nebo překonalo naše vlastní a nesmírně náročné požadavky.“

Klepněte pro větší obrázek

Minulý týden zástupci automobilky potvrdili, že navzdory problémům ohledně výstavby nové továrny nedaleko okruhu Circuit of Wales, vše pokračuje podle plánu.

Měsíc poté, co se velšská vláda odmítla podílet na vzniku tohoto projektu, ředitel TVR Les Edgar uvedl, že plány otevřít továrnu na začátku roku 2018 zůstávají neměnné. To znamená, že první sériové TVR nové éry sjede z výrobní linky někdy koncem června stejného roku.

LaFerrari Aperta versus 125 S. I takto oslavilo Ferrari své výročí v Goodwoodu

LaFerrari Aperta versus 125 S. I takto oslavilo Ferrari své výročí v Goodwoodu

Nadcházející veřejné představení na revivalu v Goodwoodu odstartuje sérii soukromých představeních pro zákazníky, kteří na automobil již složili zálohy. TVR bude mít svůj stánek v blízkosti budovy Earl Court, kde se společně s očekávanou novinkou představí také několik klasických TVR jako oslavu 70. výročí založení značky.

Přestože zatím byla ukázána pouze maketa, a to ještě pod plachtou, je zřejmé, že novinka bude ctít tradici výroby vozů TVR ještě z dob továrny v Blackpoolu, ovšem v tomto případě nezůstane kámen na kameni. Vše je zcela nové.

Klepněte pro větší obrázek

Koncept na revivalu ještě nebude plně produkční, ovšem podle Gordona Murryho, otce McLarenu F1, se na něm objeví drtivá většina zamýšlených technických fines. Auto se bohužel představí pouze staticky, protože pravidla Goodwood Revival nedovolují dynamickou prezentaci automobilů mladších roku 1966.

Milník Mercedesu. Ikonické třídy G se vyrobilo již 300 000 kusů

Milník Mercedesu. Ikonické třídy G se vyrobilo již 300 000 kusů

Edgar se k připravované prezentaci uvedl: „Vůbec poprvé se na akci, jako je Goodwood Revival odehraje světová premiéra nového vozu a mám za to, že jde o zcela vhodné místo, vzhledem k závodní historii TVR a nadšenému publiku zapálených fanoušků – a samozřejmě také s ohledem na naše 70. výročí.“

První série 500 kusů, která ponese označení Launch Edition, je téměř rozebrána, takže je dost možné, že oficiální představení knihu objednávek na nějakou dobu uzavře. 

Galerii designových návrhů přinášíme níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků