Nové TVR Griffith na dalším videu. Jeho Cosworthem laděný V8 zní mocně

Na zbrusu nové TVR Griffith se po premiéře na moment zapomnělo, ale nyní se znovuzrozená britská značka připomíná dalším videem. Osmiválec nového kupé se na něm projevuje očekávatelně libozvučným způsobem.

TVR nám nový Griffith ukázalo již minulý rok. S chystanými dodávkami prvních vozů zákazníkům na začátku příštího roku tak britská malosériová automobilka dolaďuje poslední detaily a připomíná se světu. V rámci nedávného testování pneumatik pro nový Griffith tak byla natočena krátká, avšak naprosto výstižná upoutávka.

Nové video se točí hlavně okolo zvukového projevu Griffithu. Jak už víme, pod přední kapotou sporťáku se nachází pětilitrový atmosférický osmiválec původem od Fordu, nicméně dále vyladěný mistry z Cosworthu. Nabídne výkon 368 kW (500 koní), což není v případě pohotovostní hmotnosti jen 1250 kg zrovna málo. Pochopitelně nechybí klasická manuální převodovka.

TVR se vrací! Přehled faktů, které jste o této značce nejspíš nevěděli.

TVR se vrací! Přehled faktů, které jste o této značce nejspíš nevěděli.

K nízké hmotnosti dopomohlo rozsáhlé využití hliníku a karbonových vláken. Auto se rovněž pyšní perfektním rozložením hmotnosti 50:50. Maximálně máme očekávat rychlost okolo 320 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 4 vteřiny.

Prvních 500 kusů s označením Launch Editions už bylo podle všeho rezervováno. Ceny startovaly na částce 90.000 liber, tedy asi 2,6 milionu korun. Po prodeji vozů z limitované edice chce značka zvýšit roční produkci na přibližně 1000 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků