Nové TVR Griffith na dalším videu. Jeho Cosworthem laděný V8 zní mocně

Na zbrusu nové TVR Griffith se po premiéře na moment zapomnělo, ale nyní se znovuzrozená britská značka připomíná dalším videem. Osmiválec nového kupé se na něm projevuje očekávatelně libozvučným způsobem.

TVR nám nový Griffith ukázalo již minulý rok. S chystanými dodávkami prvních vozů zákazníkům na začátku příštího roku tak britská malosériová automobilka dolaďuje poslední detaily a připomíná se světu. V rámci nedávného testování pneumatik pro nový Griffith tak byla natočena krátká, avšak naprosto výstižná upoutávka.

Nové video se točí hlavně okolo zvukového projevu Griffithu. Jak už víme, pod přední kapotou sporťáku se nachází pětilitrový atmosférický osmiválec původem od Fordu, nicméně dále vyladěný mistry z Cosworthu. Nabídne výkon 368 kW (500 koní), což není v případě pohotovostní hmotnosti jen 1250 kg zrovna málo. Pochopitelně nechybí klasická manuální převodovka.

TVR se vrací! Přehled faktů, které jste o této značce nejspíš nevěděli.

TVR se vrací! Přehled faktů, které jste o této značce nejspíš nevěděli.

K nízké hmotnosti dopomohlo rozsáhlé využití hliníku a karbonových vláken. Auto se rovněž pyšní perfektním rozložením hmotnosti 50:50. Maximálně máme očekávat rychlost okolo 320 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 4 vteřiny.

Prvních 500 kusů s označením Launch Editions už bylo podle všeho rezervováno. Ceny startovaly na částce 90.000 liber, tedy asi 2,6 milionu korun. Po prodeji vozů z limitované edice chce značka zvýšit roční produkci na přibližně 1000 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků