Nové světové rekordy pro GT-R a Lancer EVO ve sprintu na ¼ míle

Motor Mitsubishi Lancer Evo X disponoval výkonem 1500 koňských sil.
Nové světové rekordy pro GT-R a Lancer EVO ve sprintu na ¼ míle

Závody ve sprintu, takzvaný Drag Race, se může z pohledu Evropana zdát docela nezáživnou podívanou. Auta jedou rovně, a to ještě mrzkých 400 metrů. Ovšem pokud se nad závody Drag Race podíváte z technického úhlu pohledu a zkusíte si představit, jak obrovský postřeh musí mít pilot takového speciálu, začíná tahle zábava nabírat zcela jiný rozměr.

Tesla Model S a další drag race. Tentokrát je soupeřem Boeing

Tesla Model S a další drag race. Tentokrát je soupeřem Boeing

Na závodech TX2K17 v americkém Texasu se o víkendu roztrhl pytel se světovými rekordy. Nissan GT-R stáje Alpha G se jako první Godzilla dostal pod magickou hranici 6 sekund, aby vzápětí další rekord stanovil Lancer EVO X ze stáje English Racing, který se časem 8,48 sekundy stal nejrychlejším Evolutionem planety.

Oba vozy vyvinula společnost Extreme Turbo Systems a v případě Mitsubishi z dvoulitrového motoru dostala přibližně 1500 koní! Ještě jednou, z dvoulitru… Zajímavostí je, že v rekordní rozjížďce to těžce odneslo Subaru WRX STI, odvěký to rival našlapaného Lanceru.

S Mitsubishi Lancer Evo v současné podobě je definitivně konec

S Mitsubishi Lancer Evo v současné podobě je definitivně konec

V přiloženém videu se podívejte na obě rekordní jízdy. Doporučuji pozorně sledovat auta zezadu, kdy špatná korekce volantem v řádu milimetrů znamená hodně nepříjemný „rozstřel“…

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků