Nové Suzuki Vitara zamířilo z terénu na silnice [první jízdní dojmy]

„Zcela nový, moderní crossover“, tak prezentuje na svých webových stránkách automobilka Suzuki novou Vitaru. Ano, s terénní Vitarou je definitivně konec, ta nastupující už míří vyloženě na klasická malá SUV.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Hezčí a efektnější
  2. Kompaktní, ale prostorný, Výkon benzinového čtyřválce stačí
  3. Diesel pocitově svižnější, Asistenti místo terénu, Na trhu od dubna
  4. Na trhu od dubna, Závěr?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Je to obecný trend, který platí již delší dobu - terénní automobily se ve velkém stěhují mezi SUV. Příkladů, které mají takový přerod už za sebou, bychom našli mnoho, tím posledním budiž nové Suzuki Vitara. Zapomeňte na mezinápravový diferenciál s uzávěrkou, redukci nebo dokonce šestiválcový benzinový motor. Novinka je docela o něčem jiném.

Prohlédněte si novou generaci Suzuki Vitara na živých fotkách

Prohlédněte si novou generaci Suzuki Vitara na živých fotkách

Jakým směrem se Suzuki se svým posledním vydáním Vitary vydalo, to lze celkem dobře odhadnout už pouze podle toho, z jakého základu vychází. Použitá platforma má totiž původ u modelu S-Cross, ze kterého se sem přestěhovaly také motory nebo systém pohonu všech kol AllGrip pracující s mezinápravovou spojkou. Pro potřeby Vitary byl rozvor náprav zkrácen z původních 2600 mm o rovnou stovku milimetrů. Mimochodem Vitara tak nabízí stejný rozvor jako stará SX4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Vitara nemá příliš daleko k modelu S-Cross. Ve prospěch novinky ale jednoznačně hovoří design. 

V nabídce Suzuki si tak oba modely prohodily své pozice. Roli toho většího dnes plní S-Cross, na místo SX4 se zařadí Vitara. Mimochodem s názvem Grand Vitara se už setkávat nebudeme, nová generace ponese pouze jednu karoserii.

Obecně se ale nelze ubránit dojmu, že si jsou Vitara a S-Cross velmi blízko a že si budou vzájemně konkurovat. Že rozdíly ve vnějších rozměrech nejsou nijak dramatické, to jasně ukazuje přiložená tabulka. A ne jinak tomu bude i cenově. Na konkrétní částku si musíme počkat do dubna, nicméně podle předběžných zpráv by se neměla příliš lišit právě od toho, kolik stojí S-Cross.

Suzuki Vitara vs. S-Cross vs. SX4
  Vitara 2015 S-Cross   SX4 
Délka [mm] 4175 4300 4120
Šířka [mm] 1775 1756 1730
Výška [mm] 1610 1580 1605
Rozvor [mm] 2500 2600 2500
Světlá výška [mm] 185 170 190
Objem zavazadelníku [l] 375/1120 430/1269 270/1045

Hezčí a efektnější

Nová Vitara se designově povedla, tedy alespoň podle mého názoru. A nebál bych se říci, že je výrazně hezčí než japonsky střižený S-Cross. Design je jednoduchý a v mnohém navazuje na to, co jsme znali z předchozího vydání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vitara nabídne mnohem větší možnosti individualizace. K dispozici budou dvoubarevné karoserie, respektive varianty Urban a Outdoor (vpravo). Tu druhou jmenovanou poznáte například podle výrazného plastu na dveřích. 

Poslední generace Suzuki Vitara hraje více na efekt. V nabídce najdete čtrnáct barevných variant, až sedmnáctipalcové disky kol (všechna auta na fotkách mají právě 17" kola) a hlavně daleko větší možnosti individualizace.

V kontrastní barvě dostanete střechu, zpětná zrcátka nebo i masku chladiče. Navíc se bude Vitara nabízet také v paketech Urban a Outdoor. První jmenovaný přidá více chromových prvků, ten druhý pak sází na ochranné plasty, což by mělo zařídit vizáž schopnějšího off-roadu.

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Prvky individualizace najdete také v interiéru. Různě barevný může být například velký plastový dekor na palubní desce a vybrat lze třeba i detail v podobě hodin umístěných uprostřed. V nabídce je hned několik provedení.

Suzuki chce s novou Vitarou oslovit více zákazníků a ukousnout zajímavější část z koláče prodejů v segmentu malých SUV. I proto se výrobce zbavil terénních základů, i proto najdete v nabídce podstatně širší možnosti upravit si vůz podle svých představ. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Hezčí a efektnější
  2. Kompaktní, ale prostorný, Výkon benzinového čtyřválce stačí
  3. Diesel pocitově svižnější, Asistenti místo terénu, Na trhu od dubna
  4. Na trhu od dubna, Závěr?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků