Nové Suzuki Vitara zamířilo z terénu na silnice [první jízdní dojmy]

„Zcela nový, moderní crossover“, tak prezentuje na svých webových stránkách automobilka Suzuki novou Vitaru. Ano, s terénní Vitarou je definitivně konec, ta nastupující už míří vyloženě na klasická malá SUV.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Hezčí a efektnější
  2. Kompaktní, ale prostorný, Výkon benzinového čtyřválce stačí
  3. Diesel pocitově svižnější, Asistenti místo terénu, Na trhu od dubna
  4. Na trhu od dubna, Závěr?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Je to obecný trend, který platí již delší dobu - terénní automobily se ve velkém stěhují mezi SUV. Příkladů, které mají takový přerod už za sebou, bychom našli mnoho, tím posledním budiž nové Suzuki Vitara. Zapomeňte na mezinápravový diferenciál s uzávěrkou, redukci nebo dokonce šestiválcový benzinový motor. Novinka je docela o něčem jiném.

Prohlédněte si novou generaci Suzuki Vitara na živých fotkách

Prohlédněte si novou generaci Suzuki Vitara na živých fotkách

Jakým směrem se Suzuki se svým posledním vydáním Vitary vydalo, to lze celkem dobře odhadnout už pouze podle toho, z jakého základu vychází. Použitá platforma má totiž původ u modelu S-Cross, ze kterého se sem přestěhovaly také motory nebo systém pohonu všech kol AllGrip pracující s mezinápravovou spojkou. Pro potřeby Vitary byl rozvor náprav zkrácen z původních 2600 mm o rovnou stovku milimetrů. Mimochodem Vitara tak nabízí stejný rozvor jako stará SX4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Vitara nemá příliš daleko k modelu S-Cross. Ve prospěch novinky ale jednoznačně hovoří design. 

V nabídce Suzuki si tak oba modely prohodily své pozice. Roli toho většího dnes plní S-Cross, na místo SX4 se zařadí Vitara. Mimochodem s názvem Grand Vitara se už setkávat nebudeme, nová generace ponese pouze jednu karoserii.

Obecně se ale nelze ubránit dojmu, že si jsou Vitara a S-Cross velmi blízko a že si budou vzájemně konkurovat. Že rozdíly ve vnějších rozměrech nejsou nijak dramatické, to jasně ukazuje přiložená tabulka. A ne jinak tomu bude i cenově. Na konkrétní částku si musíme počkat do dubna, nicméně podle předběžných zpráv by se neměla příliš lišit právě od toho, kolik stojí S-Cross.

Suzuki Vitara vs. S-Cross vs. SX4
  Vitara 2015 S-Cross   SX4 
Délka [mm] 4175 4300 4120
Šířka [mm] 1775 1756 1730
Výška [mm] 1610 1580 1605
Rozvor [mm] 2500 2600 2500
Světlá výška [mm] 185 170 190
Objem zavazadelníku [l] 375/1120 430/1269 270/1045

Hezčí a efektnější

Nová Vitara se designově povedla, tedy alespoň podle mého názoru. A nebál bych se říci, že je výrazně hezčí než japonsky střižený S-Cross. Design je jednoduchý a v mnohém navazuje na to, co jsme znali z předchozího vydání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vitara nabídne mnohem větší možnosti individualizace. K dispozici budou dvoubarevné karoserie, respektive varianty Urban a Outdoor (vpravo). Tu druhou jmenovanou poznáte například podle výrazného plastu na dveřích. 

Poslední generace Suzuki Vitara hraje více na efekt. V nabídce najdete čtrnáct barevných variant, až sedmnáctipalcové disky kol (všechna auta na fotkách mají právě 17" kola) a hlavně daleko větší možnosti individualizace.

V kontrastní barvě dostanete střechu, zpětná zrcátka nebo i masku chladiče. Navíc se bude Vitara nabízet také v paketech Urban a Outdoor. První jmenovaný přidá více chromových prvků, ten druhý pak sází na ochranné plasty, což by mělo zařídit vizáž schopnějšího off-roadu.

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Prvky individualizace najdete také v interiéru. Různě barevný může být například velký plastový dekor na palubní desce a vybrat lze třeba i detail v podobě hodin umístěných uprostřed. V nabídce je hned několik provedení.

Suzuki chce s novou Vitarou oslovit více zákazníků a ukousnout zajímavější část z koláče prodejů v segmentu malých SUV. I proto se výrobce zbavil terénních základů, i proto najdete v nabídce podstatně širší možnosti upravit si vůz podle svých představ. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Hezčí a efektnější
  2. Kompaktní, ale prostorný, Výkon benzinového čtyřválce stačí
  3. Diesel pocitově svižnější, Asistenti místo terénu, Na trhu od dubna
  4. Na trhu od dubna, Závěr?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků