Letité SUV přichází s aktualizovaným ceníkem pro další facelift v pořadí. Mezi novinky bohužel očekávatelně patří i zvýšení cen napříč nabídkou.
Suzuki Vitara si nedávno prošlo další modernizací (poslední proběhla v roce 2018) a nyní se ve vylepšené podobě již ukazuje také na českém trhu. Kromě nové přední masky a světlometů nebo infotainmentu, který se snaží jít s dobou, zapracovalo Suzuki také na aktivní bezpečnosti skrze nejrůznější asistenty. Co se ale týče motorizací, vše zůstává při starém, a to včetně možnosti pohonu všech kol u obou nabízených jednotek.
Nejnovější Vitara začíná na cenovce 552.900 Kč s mild-hybridem 1.4 BoosterJet (95 kW/129 koní), manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Ani tradiční model od Suzuki se tedy nevyhnul zdražení. Ještě před dvěma lety se výchozí provedení nabízelo v Česku za 511.900 Kč. Plošné zvýšení cenovek o zhruba 20 až 40 tisíc korun je ostatně vidět napříč celou nabídkou novinky.
Nejlevnější varianta je výhradou základního výbavového stupě Comfort, který zajistí parkovací senzory vzadu včetně kamery, automatickou klimatizaci, zmíněný nový 9palcový infotainment, přední LED světlomety, dešťový senzor, vyhřívaná zrcátka, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, 17palcová litá kola a dnes obvyklou sadu asistenčních systémů.
Full-hybridní motorizace 1.5 DualJet je výhradně spojena s automatickou šestistupňovou převodovkou a systémově produkuje výkon 85 kW (116 koní). Za cenu 618.900 Kč je dostupná od druhého stupně výbavy Premium, jenž doplní například systémy hlídání mrtvého úhlu a sledování pohybu za vozem, dále asistent sjíždění svahu (pouze pro 4x4), elektrické ovládání zadních oken, vyhřívaná přední sedadla, kožený volant, samostmívací vnitřní zrcátko nebo mezipodlahu v kufru.
Vrcholná výbava Elegance, která začíná od cenovek 596.900 Kč (1.4 BoosterJet), respektive 644.900 Kč (1.5 DualJet) nakonec přihodí také parkovací senzory vpředu, lepší audiosystém, sedadla čalouněná kombinací umělé kůže a semiše, vnější zrcátka s blinkry nebo 17palcová kola s leštěným povrchem. Výbava je nicméně dostupná i jako Elegance Panorama, která posunuje cenu o 17.000 Kč (16.000 u verzí bez pohonu 4x4) a přidá také dvoudílné panoramatické okno.
Příplatek za pohon 4x4 je u obou motorizací 47.000 Kč, vyjma stupně Elegance bez panoramatické střechy, zde přijde na 46.000 Kč. Volitelnou výbavou je metalický lak karoserie (13.000 Kč), dostupný i v dvoutónové kombinaci s černou střechou (21.000 Kč).
Suzuki Vitara 2024: Technická data a české ceny |
Motor |
1.4 BoosterJet 2WD |
1.4 BoosterJet 4WD |
1.5 DualJet Hybrid 2WD |
1.5 DualJet Hybrid 4WD |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1373 |
1373 |
1462 |
1462 |
Vrtání × zdvih [mm × mm] |
73,0 x 82,0 |
73,0 x 82,0 |
74,0 x 85,0 |
74,0 x 85,0 |
Největší výkon [kW/min] |
95/5500 |
95/5500 |
75/6000* |
75/6000* |
Točivý moment [N.m/min] |
235/2000-3000 |
235/2000-3000 |
138/4400 |
138/4400 |
Maximální rychlost [km/h] |
195 |
195 |
175 |
175 |
Převodovka |
6M |
6M |
6A |
6A |
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
9,5 |
10,2 |
12,7 |
13,5 |
Spotřeba (WLTP) [l/100 km] |
5,3 |
5,4 |
5-5,1 |
5,6 |
Provozní hmotnost [kg] |
1180-1227 |
1250-1290 |
1250-1277 |
1320-1347 |
Přívěs brzděný/nebrzděný [kg] |
1500/600 |
1500/600 |
1200/400 |
1200/400 |
Cena Comfort [Kč] |
552.900 |
- |
- |
- |
Cena Premium [Kč] |
570.900 |
617.900 |
618.900 |
665.900 |
Cena Elegance [Kč] |
596.900 |
642.900 |
644.900 |
690.900 |
Cena Elegance Panorama [Kč] |
612.900 |
659.900 |
660.900 |
707.900 |
*Systémový výkon hybridu činí 85 kW, elektromotor má výkon 24,5 kW a točivý moment 60 N.m. |
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross