Nové Suzuki Swift Sport zná svou cenu. Slováci si už nemají za co připlatit

Podle dřívějších informací se mělo nové Suzuki Swift Sport objevit na českém trhu zhruba v polovině tohoto roku. Zatím se tak nestalo, pro „nástřel“ ceny a výbavy však nemusíme chodit příliš daleko.

Letos v září uběhnul rok od premiéry nového Suzuki Swift Sport na frankfurtském autosalonu, a přestože tou dobou kolovaly různé informace o přibližném datu uvedení na český trh, zatím se tak nestalo. Původně jsme měli začít vůz potkávat na silnicích a v showroomech začátkem tohoto roku, následně v jeho polovině, a aktuální stav vede k únoru příštího roku. Tou dobou by se u nás mělo objevit i nové Jimny.

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Již dříve jsme uváděli, že Swift Sport bude i nadále plnit roli samostatné linie a v porovnání s předchůdcem, který se věšel po 400.000 korun, bude o něco dražší. Avšak s příslibem bohaté výbavy. Podle ceníku pro slovenský trh, který je již volně dostupný, je to pravda. U našich východních sousedů vůz stojí 18.600 eur (asi 480.000 Kč) a vlastně si již není za co dalšího připlácet.

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

V základu je šest airbagů, litá 17palcová kola, navigace, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové odemykání a startování, adaptivní tempomat, sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, diodové světlomety, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a spousta dalšího. Vybrat si podle všeho můžete pouze barvu. Záruka činí tři roky s omezením na 100.000 ujetých kilometrů.

Příslušenství pro nový Swift: Některé prvky připomínají laciný tuning

Příslušenství pro nový Swift: Některé prvky připomínají laciný tuning

Nový Swift Sport už nepoužívá atmosférickou šestnáctistovku, ale přeplňovanou čtrnáctistovku Booster Jet, která přinesla zlepšení na všech frontách. Výkon vzrostl o 3 kW, točivý moment je vyšší o 70 N.m, zrychlení z nuly na stovku zabere kratší čas a maximální rychlost vzrostla o 15 km/h. To vše za současného snížení spotřeby. Zatímco minulý Swift Sport podle metodiky NEDC spotřeboval 6,4 l/100 km, nový je o 0,8 l/100 km úspornější (podle WLTP o 0,4 l/100 km).

Suzuki Swift Sport - mezigenerační srovnání motorů
Generace RZ/AN (2017-) FN/NZ (2010-2017)
Převodovka 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1373 1586
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/5500 100/6900
Točivý moment [N.m/min] 230/2500-3000 160/4400
Maximální rychlost [km/h] 210 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,7
Spotřeba NEDC [l/100 km] 5,6 6,4

 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků