Nové Suzuki Swift Sport zná svou cenu. Slováci si už nemají za co připlatit

Podle dřívějších informací se mělo nové Suzuki Swift Sport objevit na českém trhu zhruba v polovině tohoto roku. Zatím se tak nestalo, pro „nástřel“ ceny a výbavy však nemusíme chodit příliš daleko.

Letos v září uběhnul rok od premiéry nového Suzuki Swift Sport na frankfurtském autosalonu, a přestože tou dobou kolovaly různé informace o přibližném datu uvedení na český trh, zatím se tak nestalo. Původně jsme měli začít vůz potkávat na silnicích a v showroomech začátkem tohoto roku, následně v jeho polovině, a aktuální stav vede k únoru příštího roku. Tou dobou by se u nás mělo objevit i nové Jimny.

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Již dříve jsme uváděli, že Swift Sport bude i nadále plnit roli samostatné linie a v porovnání s předchůdcem, který se věšel po 400.000 korun, bude o něco dražší. Avšak s příslibem bohaté výbavy. Podle ceníku pro slovenský trh, který je již volně dostupný, je to pravda. U našich východních sousedů vůz stojí 18.600 eur (asi 480.000 Kč) a vlastně si již není za co dalšího připlácet.

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

V základu je šest airbagů, litá 17palcová kola, navigace, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové odemykání a startování, adaptivní tempomat, sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, diodové světlomety, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a spousta dalšího. Vybrat si podle všeho můžete pouze barvu. Záruka činí tři roky s omezením na 100.000 ujetých kilometrů.

Příslušenství pro nový Swift: Některé prvky připomínají laciný tuning

Příslušenství pro nový Swift: Některé prvky připomínají laciný tuning

Nový Swift Sport už nepoužívá atmosférickou šestnáctistovku, ale přeplňovanou čtrnáctistovku Booster Jet, která přinesla zlepšení na všech frontách. Výkon vzrostl o 3 kW, točivý moment je vyšší o 70 N.m, zrychlení z nuly na stovku zabere kratší čas a maximální rychlost vzrostla o 15 km/h. To vše za současného snížení spotřeby. Zatímco minulý Swift Sport podle metodiky NEDC spotřeboval 6,4 l/100 km, nový je o 0,8 l/100 km úspornější (podle WLTP o 0,4 l/100 km).

Suzuki Swift Sport - mezigenerační srovnání motorů
Generace RZ/AN (2017-) FN/NZ (2010-2017)
Převodovka 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1373 1586
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/5500 100/6900
Točivý moment [N.m/min] 230/2500-3000 160/4400
Maximální rychlost [km/h] 210 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,7
Spotřeba NEDC [l/100 km] 5,6 6,4

 

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 60 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků