Nové Suzuki Swift Sport zná svou cenu. Slováci si už nemají za co připlatit

Podle dřívějších informací se mělo nové Suzuki Swift Sport objevit na českém trhu zhruba v polovině tohoto roku. Zatím se tak nestalo, pro „nástřel“ ceny a výbavy však nemusíme chodit příliš daleko.

Letos v září uběhnul rok od premiéry nového Suzuki Swift Sport na frankfurtském autosalonu, a přestože tou dobou kolovaly různé informace o přibližném datu uvedení na český trh, zatím se tak nestalo. Původně jsme měli začít vůz potkávat na silnicích a v showroomech začátkem tohoto roku, následně v jeho polovině, a aktuální stav vede k únoru příštího roku. Tou dobou by se u nás mělo objevit i nové Jimny.

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Již dříve jsme uváděli, že Swift Sport bude i nadále plnit roli samostatné linie a v porovnání s předchůdcem, který se věšel po 400.000 korun, bude o něco dražší. Avšak s příslibem bohaté výbavy. Podle ceníku pro slovenský trh, který je již volně dostupný, je to pravda. U našich východních sousedů vůz stojí 18.600 eur (asi 480.000 Kč) a vlastně si již není za co dalšího připlácet.

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

V základu je šest airbagů, litá 17palcová kola, navigace, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové odemykání a startování, adaptivní tempomat, sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, diodové světlomety, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a spousta dalšího. Vybrat si podle všeho můžete pouze barvu. Záruka činí tři roky s omezením na 100.000 ujetých kilometrů.

Příslušenství pro nový Swift: Některé prvky připomínají laciný tuning

Příslušenství pro nový Swift: Některé prvky připomínají laciný tuning

Nový Swift Sport už nepoužívá atmosférickou šestnáctistovku, ale přeplňovanou čtrnáctistovku Booster Jet, která přinesla zlepšení na všech frontách. Výkon vzrostl o 3 kW, točivý moment je vyšší o 70 N.m, zrychlení z nuly na stovku zabere kratší čas a maximální rychlost vzrostla o 15 km/h. To vše za současného snížení spotřeby. Zatímco minulý Swift Sport podle metodiky NEDC spotřeboval 6,4 l/100 km, nový je o 0,8 l/100 km úspornější (podle WLTP o 0,4 l/100 km).

Suzuki Swift Sport - mezigenerační srovnání motorů
Generace RZ/AN (2017-) FN/NZ (2010-2017)
Převodovka 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1373 1586
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/5500 100/6900
Točivý moment [N.m/min] 230/2500-3000 160/4400
Maximální rychlost [km/h] 210 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,7
Spotřeba NEDC [l/100 km] 5,6 6,4

 

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků