Nové Suzuki Swift Sport zná svou cenu. Slováci si už nemají za co připlatit

Podle dřívějších informací se mělo nové Suzuki Swift Sport objevit na českém trhu zhruba v polovině tohoto roku. Zatím se tak nestalo, pro „nástřel“ ceny a výbavy však nemusíme chodit příliš daleko.

Letos v září uběhnul rok od premiéry nového Suzuki Swift Sport na frankfurtském autosalonu, a přestože tou dobou kolovaly různé informace o přibližném datu uvedení na český trh, zatím se tak nestalo. Původně jsme měli začít vůz potkávat na silnicích a v showroomech začátkem tohoto roku, následně v jeho polovině, a aktuální stav vede k únoru příštího roku. Tou dobou by se u nás mělo objevit i nové Jimny.

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Již dříve jsme uváděli, že Swift Sport bude i nadále plnit roli samostatné linie a v porovnání s předchůdcem, který se věšel po 400.000 korun, bude o něco dražší. Avšak s příslibem bohaté výbavy. Podle ceníku pro slovenský trh, který je již volně dostupný, je to pravda. U našich východních sousedů vůz stojí 18.600 eur (asi 480.000 Kč) a vlastně si již není za co dalšího připlácet.

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

V základu je šest airbagů, litá 17palcová kola, navigace, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové odemykání a startování, adaptivní tempomat, sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, diodové světlomety, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a spousta dalšího. Vybrat si podle všeho můžete pouze barvu. Záruka činí tři roky s omezením na 100.000 ujetých kilometrů.

Příslušenství pro nový Swift: Některé prvky připomínají laciný tuning

Příslušenství pro nový Swift: Některé prvky připomínají laciný tuning

Nový Swift Sport už nepoužívá atmosférickou šestnáctistovku, ale přeplňovanou čtrnáctistovku Booster Jet, která přinesla zlepšení na všech frontách. Výkon vzrostl o 3 kW, točivý moment je vyšší o 70 N.m, zrychlení z nuly na stovku zabere kratší čas a maximální rychlost vzrostla o 15 km/h. To vše za současného snížení spotřeby. Zatímco minulý Swift Sport podle metodiky NEDC spotřeboval 6,4 l/100 km, nový je o 0,8 l/100 km úspornější (podle WLTP o 0,4 l/100 km).

Suzuki Swift Sport - mezigenerační srovnání motorů
Generace RZ/AN (2017-) FN/NZ (2010-2017)
Převodovka 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1373 1586
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/5500 100/6900
Točivý moment [N.m/min] 230/2500-3000 160/4400
Maximální rychlost [km/h] 210 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,7
Spotřeba NEDC [l/100 km] 5,6 6,4

 

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků