Nové Suzuki Swift konečně detailně

Suzuki minulý týden ukázalo první fotky nového Swiftu, mnoho jsme se toho o něm ale nedozvěděli. Nyní již víme téměř vše podstatné.

Již pár dní není tajemstvím, že porovnání s dosavadním provedením kompaktního Swiftu je jeho nová generace v podstatě jen evolucí.  Pro milovníky automobilů Suzuki to na první pohled možná není zrovna dobrá zpráva, ale dokladuje to mimo jiné i to, že současný Swift zůstává přes svoje relativní stáří stále kvalitním strojem.

První konkrétní informace o jeho nové verzi jsme vám přinesli na tomto místě, nyní pro vás máme další sadu snímků, jež konečně zachycují též interiér. Zajímat vás budou také níže uvedené kompletní technické údaje pro tří i pětidvéřové modely a oba motory. Jejich škála se tak omezuje pouze na jednu zážehovou a jednu vznětovou jednotku, alternativní pohon všech kol tentokrát chybí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zastánci benzínu budou volit motor 1,2 l s proměnným časováním ventilů VVT, výkonem 94 koní (69 kW) při 6 000 ot./min., točivým momentem 118 Nm při 4 800 ot./min. a kombinovanou spotřebou 5,0 l/100 km (automatická převodovka zhorší tuto hodnotu jen o 0,5 l/100 km). Jednotky 1,4 a 1,5 l z nabídky zmizely, modifikovaná „dvanáctistovka“ ze Splashe však výrazně posílila a o 1 kW dokonce překonává dosavadní motor 1,3 l.

Vyznavači nafty pak sáhnou po vylepšené jednotce 1,3 DDiS, jež dosahuje výkonu 75 koní (55 kW) při 4 000 ot./min., točivého momentu 190 Nm při 1 750 ot./min. a průměrné spotřeby 4,2 l/100 km. Oba motory jsou standardně opatřeny pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením, ty zážehové lze za příplatek osadit čtyřstupňovými „automaty“.

Klepněte pro větší obrázek
Kompletní technické údaje

Na první pohled se toho na karoserii mnoho nezměnilo, všimneme si především poněkud prodloužených světlometů a nárazníků spíše jen upravujících linie stávajícího Swiftu, zatímco boky jsou svým pojetím na první pohled takřka stejné. I přes těsnou vzhledovou příbuznost s dosluhující generací stojí ta nová na zcela nové a o něco delší podlahové plošině. Palubní deska vychází z většího sedanu Kizashi, což lze rozpoznat hlavně podle středového panelu a pojetí displejů rádia a klimatizace, naopak stylizace výplní dveří a detailů včetně hlavice řadicí páky se podobají současnému provedení. Citelný pokrok mají přinést kvalitnější čalounické a obkladové materiály.

Nový Swift je prezentován jako vůz modelového roku 2011 a do prodejů by se tak měl dostat již za pár měsíců. O jeho cenách na evropských trzích zatím nemáme tušení, jakkoli se žádný dramatický odklon od dosavadní cenové politiky značky nedá očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Suzuki Swift 2011

bazar

Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 83 798 km
Cena: 173 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 73 329 km
Cena: 130 000 Kč
Suzuki Ignis 1,3
Rok výroby: 2006
Stav: 74 412 km
Cena: 100 000 Kč
Suzuki Swift 1,2
Rok výroby: 2012
Stav: 56 677 km
Cena: 180 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 108 965 km
Cena: 174 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 67 639 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků