Nové Suzuki Swift konečně detailně

Suzuki minulý týden ukázalo první fotky nového Swiftu, mnoho jsme se toho o něm ale nedozvěděli. Nyní již víme téměř vše podstatné.

Již pár dní není tajemstvím, že porovnání s dosavadním provedením kompaktního Swiftu je jeho nová generace v podstatě jen evolucí.  Pro milovníky automobilů Suzuki to na první pohled možná není zrovna dobrá zpráva, ale dokladuje to mimo jiné i to, že současný Swift zůstává přes svoje relativní stáří stále kvalitním strojem.

První konkrétní informace o jeho nové verzi jsme vám přinesli na tomto místě, nyní pro vás máme další sadu snímků, jež konečně zachycují též interiér. Zajímat vás budou také níže uvedené kompletní technické údaje pro tří i pětidvéřové modely a oba motory. Jejich škála se tak omezuje pouze na jednu zážehovou a jednu vznětovou jednotku, alternativní pohon všech kol tentokrát chybí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zastánci benzínu budou volit motor 1,2 l s proměnným časováním ventilů VVT, výkonem 94 koní (69 kW) při 6 000 ot./min., točivým momentem 118 Nm při 4 800 ot./min. a kombinovanou spotřebou 5,0 l/100 km (automatická převodovka zhorší tuto hodnotu jen o 0,5 l/100 km). Jednotky 1,4 a 1,5 l z nabídky zmizely, modifikovaná „dvanáctistovka“ ze Splashe však výrazně posílila a o 1 kW dokonce překonává dosavadní motor 1,3 l.

Vyznavači nafty pak sáhnou po vylepšené jednotce 1,3 DDiS, jež dosahuje výkonu 75 koní (55 kW) při 4 000 ot./min., točivého momentu 190 Nm při 1 750 ot./min. a průměrné spotřeby 4,2 l/100 km. Oba motory jsou standardně opatřeny pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením, ty zážehové lze za příplatek osadit čtyřstupňovými „automaty“.

Klepněte pro větší obrázek
Kompletní technické údaje

Na první pohled se toho na karoserii mnoho nezměnilo, všimneme si především poněkud prodloužených světlometů a nárazníků spíše jen upravujících linie stávajícího Swiftu, zatímco boky jsou svým pojetím na první pohled takřka stejné. I přes těsnou vzhledovou příbuznost s dosluhující generací stojí ta nová na zcela nové a o něco delší podlahové plošině. Palubní deska vychází z většího sedanu Kizashi, což lze rozpoznat hlavně podle středového panelu a pojetí displejů rádia a klimatizace, naopak stylizace výplní dveří a detailů včetně hlavice řadicí páky se podobají současnému provedení. Citelný pokrok mají přinést kvalitnější čalounické a obkladové materiály.

Nový Swift je prezentován jako vůz modelového roku 2011 a do prodejů by se tak měl dostat již za pár měsíců. O jeho cenách na evropských trzích zatím nemáme tušení, jakkoli se žádný dramatický odklon od dosavadní cenové politiky značky nedá očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Suzuki Swift 2011
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků