Nové Suzuki Swift je tu, vypadá jako to staré

Po úniku prvních snímků Suzuki briskně představilo novou generaci Swiftu. Jako by se ale nic nestalo, auto vůbec nevypadá nově.

Suzuki nám dálo jedinečnou příležitost zahrát si hru „najděte pět rozdílů”. Uvolnilo totiž první snímky nové generace Swiftu a ta opravdu nevypadá ani trochu nově. Na rozdíl čínských výrobců ale svou novinkou nekopíruje produkty některého z konkurentů, ale sebe sama. Nový Swift je totiž k nerozeznání od starého.

Ne, vážně si z vás neděláme legraci, nezmohlo nás horko, níže skutečně vidíte fotografie nové generace Suzuki Swift. Není o tom žádných pochyb, nejde o žádný únik, žádnou ilustraci, navíc toto auto bylo vidět i na oficiální premiéře automobilky v Maďarsku. A nejde ani o žádný facelift, je to úplně nové Suzuki.

O exteriéru v podstatě není co říci, znáte ho roky. Firma prostě udělala novou generaci jako starou, však proč měnit to, co se líbí. Na druhou stranu je otázkou, jestli se toto bude líbit ještě za dalších sedm či více let, s designem je třeba myslet i trochu dopředu.

Není ani mnoho co říci o interiéru, ten totiž pro změnu není vidět vůbec a na oficiální snímky si ještě budeme muset počkat. Dřívější úniky ale naznačují velkou podobnost s vnitřkem modelu Kizashi.

Změnila se ale řada věcí, která není vidět. V prvé řadě je nový Swift větší, rozvor se zvětšil o 50 mm na 2 380 mm a délka o 90 mm na 3 850 mm. Nový model je také o něco šiřší (+ 5 mm), vyšší (+ 10 mm) a má také o něco větší rozchod kol vpředu (+ 10 mm) i vzadu (+ 5 mm).

Suzuki též slibuje pevnější stavbu karoserie pro větší pasivní bezpečnost a inovovanou škálu motorů. Základem má být benzin 1,2 Dual VVT s výkonem 94 koní při 6 000 ot./min (srovnejte s HTP...) a točivým momentem až 118 Nm při 4 800 ot. Kombinovaná spotřeba má činit rovných 5 litrů benzinu na 100 km.

Upravený základní diesel 1,3 pak má výkon 75 koní a kombinovanou spotřebu 4,2 litru nafty na 100 km. Další motory vč. něčeho silnějšího pr verzi Sport budou následovat, zatím o nich ale nevíme nic konkrétního.

Další informace a fotografie můžeme očekávat v průběhu následujících měsíců, kdy by se vůz měl postupně dostávat k dealerům po celé Evropě, automobilka slibuje plný rozjezd prodejů do konce léta. Do další aktualizace si tak musíme vystačit se současnými informacemi a snímky, které pr srovnání doplňujeme fotografiemi dosavadní generace Swiftu.

Srovnání parametrů nové a současné generace Suzuki Swift



Nový Swift

Současný Swift

Délka

3 850 mm

3 760 mm

Šířka

1 695 mm

1 690 mm

Výška

1 510 mm

1 500 mm

Rozvor

2 430 mm

2 380 mm

Rozchod vpředu

1 480 mm (16" kola)

1 470 mm

Rozchod vzadu

1 485 mm (16" kola)

1 480 mm

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toto je skutečně nové Suzuki Swift, nepochybuje o tom ani Viktor Orbán

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď zatím známe jen ze snímků pohotového řidiče  Foto: jatekbetyar.hu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
A pro srovnání snímky předchozí generace Swiftu, rozdílů mnoho skutečně nenajdete

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 2007
Stav: 145 499 km
Cena: 152 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 93 312 km
Cena: 166 000 Kč
Suzuki Swift 1,2
Rok výroby: 2012
Stav: 56 677 km
Cena: 176 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 68 723 km
Cena: 250 000 Kč
Suzuki SX4 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 114 536 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků