Suzuki oficiálně představuje novou generaci SUV S-Cross. Zvenku model značka proměnila k nepoznání od předchůdce, hlouběji pod karoserií však působí novinka spíše jako modernizace.

Suzuki oficiálně představuje novou generaci SUV S-Cross. Zvenku model značka proměnila k nepoznání od předchůdce, hlouběji pod karoserií však působí novinka spíše jako modernizace.

Možnost pohonu 4x4 si Suzuki dle tradice zachovává a dále pokračuje na vlně elektrifikace.

Možnost pohonu 4x4 si Suzuki dle tradice zachovává a dále pokračuje na vlně elektrifikace.

S ostře tvarovanými LED světlomety a větší leskle černou maskou chladiče má nový S-Cross obecně agresivnější výraz. Přehlédnout nelze ani hranatější lemy blatníků...

S ostře tvarovanými LED světlomety a větší leskle černou maskou chladiče má nový S-Cross obecně agresivnější výraz. Přehlédnout nelze ani hranatější lemy blatníků...

...zatímco podstatně byla přepracována i záď se spojenými LED svítilnami přes víko kufru. Ačkoliv SUV vypadá na první pohled masivněji, rozměry se od předchůdce nemění s délkou 4300 mm, šířkou 1785 mm, výškou 1585 mm a rozvorem 2600 mm.

...zatímco podstatně byla přepracována i záď se spojenými LED svítilnami přes víko kufru. Ačkoliv SUV vypadá na první pohled masivněji, rozměry se od předchůdce nemění s délkou 4300 mm, šířkou 1785 mm, výškou 1585 mm a rozvorem 2600 mm.

Objem zavazadlového prostoru také zůstává na standardních 430 litrech, je zde nastavitelná mezipodlaha a zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40.

Objem zavazadlového prostoru také zůstává na standardních 430 litrech, je zde nastavitelná mezipodlaha a zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40.

V pětimístné kabině je nová architektura středového panelu a nejnovější 9palcový dotykový infotainment s bezdrátovou konektivitou Apple CarPlay a Android Auto.

V pětimístné kabině je nová architektura středového panelu a nejnovější 9palcový dotykový infotainment s bezdrátovou konektivitou Apple CarPlay a Android Auto.

Z výbavy nového S-Crossu lze zmínit dvouzónovou automatickou klimatizaci, otevíratelné panoramatické střešní okno nebo slušný balíček asistentů Suzuki Safety Support obsahující předkolizní systém s detekcí překážek a automatickým brzděním...

Z výbavy nového S-Crossu lze zmínit dvouzónovou automatickou klimatizaci, otevíratelné panoramatické střešní okno nebo slušný balíček asistentů Suzuki Safety Support obsahující předkolizní systém s detekcí překážek a automatickým brzděním...

...adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, 360stupňový kamerový systém, udržování jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek nebo detekci mrtvých úhlů.

...adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, 360stupňový kamerový systém, udržování jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek nebo detekci mrtvých úhlů.

Po vzoru dalších modelů Suzuki v evropské nabídce přijíždí nové S-Cross s mild-hybridem pod kapotou, respektive pokračuje s motorizací, kterou dostala již odchozí generace.

Po vzoru dalších modelů Suzuki v evropské nabídce přijíždí nové S-Cross s mild-hybridem pod kapotou, respektive pokračuje s motorizací, kterou dostala již odchozí generace.

Mluvíme o turbodmychadlem přeplňovaném čtyřválci 1.4 BoosterJet, doplněném o 48V mild-hybridní systém SHVS. Motor nadále produkuje výkon 95 kW (130 koní) a točivý moment 235 N.m.

Mluvíme o turbodmychadlem přeplňovaném čtyřválci 1.4 BoosterJet, doplněném o 48V mild-hybridní systém SHVS. Motor nadále produkuje výkon 95 kW (130 koní) a točivý moment 235 N.m.

Vedle manuální šestistupňové převodovky pak značka potvrzuje i šestistupňový automat a samozřejmě možný pohon všech kol s volitelnými jízdními režimy (Auto, Sport, Snow a Lock).

Vedle manuální šestistupňové převodovky pak značka potvrzuje i šestistupňový automat a samozřejmě možný pohon všech kol s volitelnými jízdními režimy (Auto, Sport, Snow a Lock).

V druhé polovině roku 2022 dostane S-Cross i full-hybridní ústrojí, tuto novinku ale Suzuki nejprve uvede ve větší Vitaře.

V druhé polovině roku 2022 dostane S-Cross i full-hybridní ústrojí, tuto novinku ale Suzuki nejprve uvede ve větší Vitaře.

Nový S-Cross už najdete i na stránkách českého zastoupení s cenou od 508.900 Kč. Podrobněji se na cenovky a výbavu podíváme v samostatném článku.

Nový S-Cross už najdete i na stránkách českého zastoupení s cenou od 508.900 Kč. Podrobněji se na cenovky a výbavu podíváme v samostatném článku.

 Zdroj: Suzuki

| Zdroj: Suzuki

Možnost pohonu 4x4 si Suzuki dle tradice zachovává a dále pokračuje na vlně elektrifikace.
S ostře tvarovanými LED světlomety a větší leskle černou maskou chladiče má nový S-Cross obecně agresivnější výraz. Přehlédnout nelze ani hranatější lemy blatníků...
...zatímco podstatně byla přepracována i záď se spojenými LED svítilnami přes víko kufru. Ačkoliv SUV vypadá na první pohled masivněji, rozměry se od předchůdce nemění s délkou 4300 mm, šířkou 1785 mm, výškou 1585 mm a rozvorem 2600 mm.
Objem zavazadlového prostoru také zůstává na standardních 430 litrech, je zde nastavitelná mezipodlaha a zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40.
14
Fotogalerie

Nové Suzuki S-Cross už má i české ceny. Zdražilo jen o pár tisíc, variantami pohonu potěší

Srovnání s odchozí generací je samozřejmě na místě, popravdě se ale mnohé nemění.

S uvedením nového Suzuki S-Cross již zveřejňuje kompletní ceník i české zastoupení značky. Novinka zaujme svěžím designem a lepšími funkcemi v kabině, rozměrově a technikou se ale od předchozí verze modelu neliší. V nabídce zůstávají výbavy Comfort, Premium a Elegance s dodatkovým stupněm Elegance Panorama.

Mild-hybridní čtyřválec 1.4 BoosterJet (95 kW/130 koní), se kterým S-Cross pokračuje i v nové generaci, je dostupný ve všech tradičních variantách. Motor lze mít s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol, kdežto stejnou volbu pohonu 4x2 či 4x4 můžete provést také u kombinace s šestistupňovým automatem.

Nejlevnější specifikací bude samozřejmě pohon 4x2 s manuální skříní, která vychází v základní výbavě Comfort od 508.900 Kč. Nový S-Cross tak ani příliš nezdražil oproti staré verzi, která letos v březnu ve stejné specifikaci vyšla na 497.900 Kč. Nadále pak platí, že volba pohonu 4x4 i automatu je výhradou až pro vyšší úrovně.

V základní výbavě Comfort čekejte 17palcová litá kola, přední světlomety s LED projektorem, zadní LED svítilny, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, 7palcový infotainment, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti a řadu asistentů včetně předkolizního systému, udržování jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče nebo rozpoznávání dopravních značek.

S-Cross s pohonem 4x4 a manuální převodovkou začíná od 577.900 Kč (extra 44.000 Kč) s druhým stupněm výbavy Premium, který nabídne bezklíčové startování, automatickou dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní LED světlomety, volant obšitý kůží nebo sledování mrtvého úhlu a parkovací senzory vpředu i vzadu. Zde už jsou také dostupné varianty pohonu s automatickou převodovkou, zvyšující cenu o 40.000 Kč.

Vrcholná výbava Elegance začíná u S-Crossu 4x2 s manuálem od 592.900 Kč. Přidává nakonec i nejnovější 9palcový infotainment s navigací, 360stupňový kamerový systém a interiér čalouněný kombinaci pravé a syntetické kůže. Zmíněný dodatek Elegance Panorama zajišťující otevíratelné panoramatické okno je pak obecně u všech úrovní výbav příplatkem 11.000 až 12.000 Kč.

Suzuki S-Cross (2022): Technická data a české ceny
Motor 1.4 BoosterJet
Hybrid
1.4 BoosterJet
Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 1373 1373
Výkon [kW/ot.min] 95/5500 95/5500
Toč. moment [N.m/ot.min] 235/2000-3000 235/2000-3000
Převodovka 6M 6A
Zrychlení [s] 9,5 (10,2) 9,5 (10,2)
Maximální rychlost [km/h] 195 195
Spotřeba [l/100 km] 5,3-5,6 (5,8-6,1) 5,8-6,1 (6,3-6,6)
Provozní hmotnost [kg] 1280 (1360) 1315 (1385)
Cena Comfort [Kč] 508.900
-
-
-
Cena Premium [Kč] 533.900
(577.900)
573.900
(617.900)
Cena Elegance [Kč] 592.900
(636.900)
632.900
(676.900)
Cena Elegance Panorama [Kč] 604.900
(647.900)
644.900
(688.900)
*V závorce údaje pro pohon 4x4 (příplatek min. 43.000 Kč).

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud