Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

Japonská automobilka konečně naplno představuje v pořadí již čtvrtou generaci svého malého off-roadu Jimny. Novinka si udržuje terénní charakter a spoléhá na starou dobrou techniku, ale nakonec přichází i s řadou vylepšení, aby držela částečně krok s dobou.

Odchozí třetí generace Jimny patří do skupiny nejdéle se vyrábějících modelů na světě, tudíž není divu, že po rovných 20 letech produkce již Suzuki přece jen uvádí nástupce tohoto ikonického off-roadu.

Automobilka přitom neměla v plánu z Jimny udělat trendy crossover. Ne, tady se nadále hraje na praktičnost a funkčnost při jízdě terénem, za což Suzuki tleskáme. Nové Jimny je prostě staromilcem v modernějším hávu.

Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

Připadá vám Suzuki Jimny málo praktické? Britové možná našli řešení

Základem tak stále zůstává v terénu osvědčený žebřinový rám, tuhé tříprvkové nápravy s vinutými pružinami, centrální rozvodovka s pohonem všech kol a nechybí i redukční převodovka či volič jízdních režimů All Grip Pro. A díky vylepšenému řízení je nyní lépe utlumeno směřování rázů a vibrací od kol do volantu při jízdě po drsném povrchu.

Po stránce designu si Jimny drží vzhled krabičky na kolech. Předku dominuje rozměrná maska chladiče, pár kulatých světlometů a prostý černý nárazník, to je vše. Z profilu dokonce vypadá jako zmenšený Mercedes třídy G. Litá kola mají průměr 15 palců.

Suzuki Swift Sport dorazí do Česka v červnu. Bude dražší, ale skvěle vybavené

Suzuki Swift Sport dorazí do Česka v červnu. Bude dražší, ale skvěle vybavené

Po vzoru staromódních off-roadů si Jimny rovněž ponechává rezervní kolo umístěné vzadu na třetích dveřích. Karoserie tak bude stejně jako u předchozí generace pouze třídveřová. Na okrajích střechy jsou i chytré okapy, které zabraňují vniknutí vody do interiéru při otevření dveří.

Interiér křičí funkčností a jednoduchou údržbou s madlem pro spolujezdce na palubní desce a černými plasty. Ovládací prvky jsou velké a robustní pro jednoduché ovládání i v rukavicích. Snad jediným hi-tech vypadajícím prvkem je dotyková 7palcová obrazovka infotainment systému s konektivitou přes Bluetooth.

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

TEST Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: I tříválec umí být tichý

Základní objem kufru je 85 litrů a se sklopenými sedačkami činí 377 litrů, tedy o 53 více než doposud. Zadní strany sedaček a podlaha kufru jsou navíc obloženy lehce omyvatelným plastem.

Suzuki Jimny – mezigenerační srovnání rozměrů
Model Suzuki Jimny (2018-) Suzuki Jimny (1998-2018)
Délka [mm] 3645 3695
Šířka [mm] 1645 1600
Výška [mm] 1725 1705
Rozvor [mm] 2250 2250
Rozchod kol vpředu [mm] 1395 1355
Rozchod kol vzadu [mm] 1405 1365
Nájezdový úhel přední [°] 37 34
Nájezdový úhel zadní [°] 49 46
Přechodový úhel [°] 28 31
Světlá výška  210 190

Stovka koní bude stačit

Původní třináctistovku střídá v novém Jimny čtyřválec o objemu 1,5 litru, který produkuje 75 kW (102 koní) a 130 N.m. točivého momentu. Na pohotovostní hmotnost vozu jen 1090 kg ale bude určitě stačit. Na výběr je pak pětistupňová manuální či čtyřstupňová automatická převodovka. Kombinovaná spotřeba je udávaných 6,8 litru na 100 km (s manuální převodovkou).

I do Jimny se nakonec dostávají moderní bezpečnostní a asistenční prvky ve formě automatického brzdění v případě hrozící nehody, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, automatického vypínání dálkových světel či funkce čtení dopravních značek.

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Suzuki už prodalo šest milionů novodobých Swiftů. Vyrábí se od roku 2004

Podle dřívějších fotek by se mohli zájemci dočkat i dvou variant Jimny, ačkoliv tuto informaci zatím Suzuki nezmiňuje. Základní verze by tedy nedostala široké plastové lemy blatníků, širší rozchod kol a větší pneumatiky. Závisí ovšem na dostupnosti pro jednotlivé trhy. S tím ostatně souvisejí i předchozí informace o přeplňovaném tříválci s objemem 660 kubických centimetrů, který v evropské specifikaci chybí.

České ceny nového Jimny ještě neznáme a bohužel nevíme ani datum uvedení na evropský trh. Cenově bychom ale neočekávali drastické navýšení vůči odchozí generaci, která startuje na 396.900 Kč.

Suzuki Jimny – mezigenerační srovnání motorů
Model Suzuki Jimny (2018-) Suzuki Jimny (1998-2018)
Pohon 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1462 1328
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 75/6000 62,4/6000
Točivý moment [N.m/min] 130/4000 110/4100
Převodovka 5M(4A) 5M(4A)
Max. rychlost [km/h] 145(140) 140(135)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neudáno 14,1(17,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,8(7,5) 7,1(7,3)
Pohot. hmotnost [kg] 1090(1110) 985(1000)

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie Ceed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 Aircross • Renault Clio • Suzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků