Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní se můžeme podívat, jak to vlastně malému staromilskému off-roadu v terénu jezdí. Odpověď je jasná. Jezdí mu to skvěle.

Nástupce odchozí generace Jimny, která se na trhu držela rovných 20 let, si zachovává šikovnost a talent brodit se terénem jako za starých časů. Nově zveřejněné záběry přitom schopnosti nového Jimny jen potvrzují a ukazují, jaké nástrahy jízdy mimo silnici (a také na ní) novinka bez problému zvládne.

Úzké kamenité průrvy, šplhání po nerovném terénu, rychlejší jízda po drsné šotolině, opětovné rozjezdy do kopce, brodění se vodou a plno dalších disciplín. Vyniknou zde samozřejmě skvělé nájezdové úhly, chytrý pohon všech kol i nejnovější pomocné systémy například pro asistované sjíždění svahů.

Titulky u obou videí jsou bohužel v japonštině, ale znázornění vlastností Jimny nakonec mluví za sebe. U druhého filmečku je malý tereňák rozebrán trochu více a zaměření padá i na jeho praktičnost interiéru a výbavu.

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

O technice vozu jsme se podrobněji rozepsali již během oficiálního představení (viz odkaz výše). Každopádně však musíte vědět, že auto stále používá osvědčený žebřinový rám a tuhé tříprvkové nápravy s vinutými pružinami. Klasikou je i centrální rozvodovka s pohonem všech kol, redukční převodovka či volič jízdních režimů All Grip Pro.

Původní třináctistovku pak vystřídal v novém Jimny čtyřválec o objemu 1,5 litru, který produkuje 75 kW (102 koní) a 130 N.m. točivého momentu. Na pohotovostní hmotnost vozu jen 1090 kg ale bude určitě stačit. Na výběr je pětistupňová manuální či čtyřstupňová automatická převodovka.

Představení terénních schopností Suzuki Jimny:

Shrnutí historie, techniky, vlastností i výbavy interiéru:

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků