Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní se můžeme podívat, jak to vlastně malému staromilskému off-roadu v terénu jezdí. Odpověď je jasná. Jezdí mu to skvěle.

Nástupce odchozí generace Jimny, která se na trhu držela rovných 20 let, si zachovává šikovnost a talent brodit se terénem jako za starých časů. Nově zveřejněné záběry přitom schopnosti nového Jimny jen potvrzují a ukazují, jaké nástrahy jízdy mimo silnici (a také na ní) novinka bez problému zvládne.

Úzké kamenité průrvy, šplhání po nerovném terénu, rychlejší jízda po drsné šotolině, opětovné rozjezdy do kopce, brodění se vodou a plno dalších disciplín. Vyniknou zde samozřejmě skvělé nájezdové úhly, chytrý pohon všech kol i nejnovější pomocné systémy například pro asistované sjíždění svahů.

Titulky u obou videí jsou bohužel v japonštině, ale znázornění vlastností Jimny nakonec mluví za sebe. U druhého filmečku je malý tereňák rozebrán trochu více a zaměření padá i na jeho praktičnost interiéru a výbavu.

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

O technice vozu jsme se podrobněji rozepsali již během oficiálního představení (viz odkaz výše). Každopádně však musíte vědět, že auto stále používá osvědčený žebřinový rám a tuhé tříprvkové nápravy s vinutými pružinami. Klasikou je i centrální rozvodovka s pohonem všech kol, redukční převodovka či volič jízdních režimů All Grip Pro.

Původní třináctistovku pak vystřídal v novém Jimny čtyřválec o objemu 1,5 litru, který produkuje 75 kW (102 koní) a 130 N.m. točivého momentu. Na pohotovostní hmotnost vozu jen 1090 kg ale bude určitě stačit. Na výběr je pětistupňová manuální či čtyřstupňová automatická převodovka.

Představení terénních schopností Suzuki Jimny:

Shrnutí historie, techniky, vlastností i výbavy interiéru:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků