Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní se můžeme podívat, jak to vlastně malému staromilskému off-roadu v terénu jezdí. Odpověď je jasná. Jezdí mu to skvěle.

Nástupce odchozí generace Jimny, která se na trhu držela rovných 20 let, si zachovává šikovnost a talent brodit se terénem jako za starých časů. Nově zveřejněné záběry přitom schopnosti nového Jimny jen potvrzují a ukazují, jaké nástrahy jízdy mimo silnici (a také na ní) novinka bez problému zvládne.

Úzké kamenité průrvy, šplhání po nerovném terénu, rychlejší jízda po drsné šotolině, opětovné rozjezdy do kopce, brodění se vodou a plno dalších disciplín. Vyniknou zde samozřejmě skvělé nájezdové úhly, chytrý pohon všech kol i nejnovější pomocné systémy například pro asistované sjíždění svahů.

Titulky u obou videí jsou bohužel v japonštině, ale znázornění vlastností Jimny nakonec mluví za sebe. U druhého filmečku je malý tereňák rozebrán trochu více a zaměření padá i na jeho praktičnost interiéru a výbavu.

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

Nové Suzuki Jimny oficiálně. Rám zůstal, máme kompletní technická data

O technice vozu jsme se podrobněji rozepsali již během oficiálního představení (viz odkaz výše). Každopádně však musíte vědět, že auto stále používá osvědčený žebřinový rám a tuhé tříprvkové nápravy s vinutými pružinami. Klasikou je i centrální rozvodovka s pohonem všech kol, redukční převodovka či volič jízdních režimů All Grip Pro.

Původní třináctistovku pak vystřídal v novém Jimny čtyřválec o objemu 1,5 litru, který produkuje 75 kW (102 koní) a 130 N.m. točivého momentu. Na pohotovostní hmotnost vozu jen 1090 kg ale bude určitě stačit. Na výběr je pětistupňová manuální či čtyřstupňová automatická převodovka.

Představení terénních schopností Suzuki Jimny:

Shrnutí historie, techniky, vlastností i výbavy interiéru:

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků