Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní se můžeme podívat, jak to vlastně malému staromilskému off-roadu v terénu jezdí. Odpověď je jasná. Jezdí mu to skvěle.
Nástupce odchozí generace Jimny, která se na trhu držela rovných 20 let, si zachovává šikovnost a talent brodit se terénem jako za starých časů. Nově zveřejněné záběry přitom schopnosti nového Jimny jen potvrzují a ukazují, jaké nástrahy jízdy mimo silnici (a také na ní) novinka bez problému zvládne.
Úzké kamenité průrvy, šplhání po nerovném terénu, rychlejší jízda po drsné šotolině, opětovné rozjezdy do kopce, brodění se vodou a plno dalších disciplín. Vyniknou zde samozřejmě skvělé nájezdové úhly, chytrý pohon všech kol i nejnovější pomocné systémy například pro asistované sjíždění svahů.
Titulky u obou videí jsou bohužel v japonštině, ale znázornění vlastností Jimny nakonec mluví za sebe. U druhého filmečku je malý tereňák rozebrán trochu více a zaměření padá i na jeho praktičnost interiéru a výbavu.
O technice vozu jsme se podrobněji rozepsali již během oficiálního představení (viz odkaz výše). Každopádně však musíte vědět, že auto stále používá osvědčený žebřinový rám a tuhé tříprvkové nápravy s vinutými pružinami. Klasikou je i centrální rozvodovka s pohonem všech kol, redukční převodovka či volič jízdních režimů All Grip Pro.
Původní třináctistovku pak vystřídal v novém Jimny čtyřválec o objemu 1,5 litru, který produkuje 75 kW (102 koní) a 130 N.m. točivého momentu. Na pohotovostní hmotnost vozu jen 1090 kg ale bude určitě stačit. Na výběr je pětistupňová manuální či čtyřstupňová automatická převodovka.
Představení terénních schopností Suzuki Jimny:
Shrnutí historie, techniky, vlastností i výbavy interiéru:
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross