A kolik si myslíte, že stojí dvakrát tak velký Duster?
a) Duster není offroad.b) jen sockařská optika bude porovnávat auto dělané na co nejnižší cenu s Jimnym, který má vydržet hrubší zacházení a hledět na to pohledem "za méně peněz více auta". Takhle se Jimny nekupuje.
Jasně že Duster není ofroud.
Asi je jedno kolik kvaltů to má, podstatný je poměr převodů...
No pár levnějších a jednoduších se na trhu najde, ale tohle je moc pěkný i když za ty prachy malinký. ;-)
Měl jsem Samuraje 16 let-černého. Nechal jsem si ho přivézt pře Tuzex a nyní mám 15 let Jimnyho-červeného. Úžasné nejen do terénu, ale i do města, ale nevhodné na daleké cesty, které jsou delší jak 250 km. Přece jenom systém pérování není na daleké cestování, je trochu tvrdší. Na dálnici při jízdě do 105 km za hod se dá jezdit za 5,5l. Ovšem starý Jimny, který vlastním, je jen 1350cm.
Ještě musím dodat, že mám najeto 180tisíc km a to bez větší investice a polovinu jsem najezdil v lesem kde jsem jezdil na všechny čtyři a při blátě na redukci. Soused měl Willise a ten si v lese kam jsme jezdili na chatu ani neškrtl a já to projel, Chatu jsem už prodal a soused naříká, že ho nemá kdo pomáhat vytáhnout z bláta.
Přesně, Jimny nemá ani uzávěrku diferenciálu a ani mezinápravový diferenciál (pohon 4x4 nesmí být použit na pevném /nekluzkém/ povrchu.Předchůdce jsem měl 6 let a krom toho, že má choulostivou přední nápravu (rejdová ložiska a čepy), docela dost rezaví. Koupil jsem téměř 6 letý kus a už ten potřeboval kompletní rozborku a antikorózní zásah. Mimo to to bylo super vozítko, ale s docela relativně vysokou spotřebou paliva (/k váze vozidla/ průměr se dlouhodobě přibližoval k 8 litrům), a to jsem jezdil mimo terén. Rád na něj vzpomínám. Jednou, možná, bude zase doma.
Tak uzávěrka tam je a automaticky se zavře, když se zařadí reukce, která je na jedničce a dvojce! Asi Jimnyho nevlastníte!
Jimnyho mám 4x4, uzávěrka žádná. Jedno kolo ve vzduchu a končíš s jízdou.
Vidím, že se v tom nevyzná nikdo ... Mezi nápravami je klasická převodka. Když se zvolí 4×4 je přední a zadní náprava spojena napevno vždy. Tedy do vzduchu se musí dostat alespoň jedno kolo na každé nápravě.Převodku jsem měl loni v létě rozebranou ...
Technicky mate samozrejme pravdu ale Jan asi ma na mysli situaci, kdy je jedno kolo ve vzduchu, takze kolo na diagonalne opacne strane neni k zemi tlaceno tak silne (auto v podstate balancuje na dvou diagonalnich kolech) a tim ma snizenou trakci.Tato situace by nastesti nemela byt s novym Gen4 tak casta, jelikoz elektronicka kontrola brzd by se mela postarat o pribrzdeni prokluzujiciho kola a auto by tak melo jet (nebo aspon poskakovat) i kdyz budou ve vzduchu dve kola.
Pan Jan řekl: "Jedno kolo ve vzduchu a ..."Jakou situaci tím přesně myslel se můžeme jen domnívat.Při klasickém sterilním křížení, tedy to co popisujete ano, může to být problém.V praxi se takovéto typické Rosťovo křížení zase tak často nestává. V terénu který je na rozdíl od testovacího polygonu podstatně různorodější se vám dostane jedno kolo luftu nebo se odlehčí, ztratí trakci (bláto, větve, štěrk, výmol) o dost častěji, než že se budete regulérně houpat.
Vůbec jsem Váš text nepobral.... Uzávěru při zařazené redukci, měl leda tak můj starý Grand Cherokee ale na mezinápravovém diferenciálu. Když se zařadila redukce, tak se automaticky uzavíral Během režimu 4x4 Hi, se mezináprava přivírala prokluzem viskospojky. Ale, že by se něco takového dělo někdy u zadního difu, to jsem opravdu nikdy neslyšel
Zřejmě ma na mysli samosvor jako např. Terrano
Nevlastním, to je pravda, vlastnil jsem ho do r. 2016, kdy jsem Jimnyho při nájezdu 195.000 km nahradil z důvodu nutnosti většího auta, jiným japoncem. Nevím o tom, že by měl můj ex Jimny (r.v. 2002) uzávěrky difů. Pákou za řadičkou jsem mohl přiřadit přes pneumatické volnoběžky buďto 4x4 (přední pohon) a na další pozici pak redukci. Jinak si myslím, že Jimnyho znám velmi dobře, měl jsem ho odstrojeného z důvodu karosařiny, sám jsem pak mj. 2x měnil rejdové čepy, těsnění koulí, doplňoval pravidelně tuk. Než jsem ho kupoval načetl jsem spoustu testů, ale na to, že má Jimny mého modelového roku uzávěrky, jsem nenatrefil. Přit se ake nechci.Viz třeba text v jednom z testů:Na sněhu či v blátě lze jezdit jen s pohonem zadních kol (auto je krásně přetáčivé), pohon 4x4 se připojuje napevno tlačítkem (pákou) a k dispozici je i redukce pro pomalou jízdu náročným terénem. Uzávěrky diferenciálů chybí, ale i tak pouhých 3,5 metru dlouhý jimny zvládne hodně náročný terén. A tenhle byl můj: https://youtu.be/dNAeu9QKqJQ
Neni Niva levnejsi nahodou? Zrovna nedavno jsem jich potkal plny kamion. Jinak Jimny soucasny je Super, ale prevazuji u neho vyhody v terenu. Tohoto noveho treba vyladili i na silnici a bude primo skvely.
Je to horska koza - jizda za trest, nic se tam nevejde, nic neutahne a rezne jak mergl. S nivou to nejhorsi co se da koupit do terenu.
Napsal jsi to přesně.
Niva je v terénu výborná, držák a úžasný dříč. Má velkou spotřebu! Ale Jimny je proti nípřece jenom auto.
Niva dříč a držák to ani náhodou možno prvých 20 km a do prvého dažďa, to neviem kde tie legendy vznikajú je to obyčajný ruský zhnilý šrot
Neni ta cislovka 19 nahodou vek?
Spíš IQ.
No na dlanicni presuny to pořád nebude, to ani nejde. Ale do města, na stavbu a v podstatě ve dvou plus decka na hory, super. Nejlepší Suzuki současnosti. Myslím že v dnešní době uniformity se tohle bude prodávat rel. Dobře. To auto je hezky, technický dospělé, blbuvzdorne, odolné, má proto všechny předpoklady. Za mne nejvhodnější auto do města.
Blbuvzdorne neni. Uplne zive vidim, jak kazdy druhy clovek zaradi "4WD-High" ve chvili kdy zacne prset, aby mel lepsi trakci a tim si znici prevodovku. (jelikoz mezi predni a zadni napravou neni diferencial, lze 4WD pouzivat jen na povrchu, ktery vyrazne prokluzuje, jinak dojde k akumulaci tociveho momentu mezi predni a zadni napravou a ridic riskuje poskozeni prevodu)
Mne se líbí moc a vůbec bych se nedivil, kdyby se mi výhledově objevil jeden v garáži...
Bezne se u tebe jen tak objevuji v garazi zajimave auta? ;-)
Snaha je.
Prosím autora článku o vysvětlení, který diferenciál má na tomto voze uzávěrku.
Suzuki v nekterych propagacnich materialech oznacuje jejich elektronicky system ovladani brzd jako ELSD (Electronic Limited Slip Differential) ktery ma fungovat jako takova falesna uzaverka diferencialu. V pripade prokluzu kola je toto kolo zabrzdeno, takze se tocivy moment posle do kola, ktere ma lepsi kontakt s terenem. Funguje to pomerne dobre, ale napriklad subaru ma podobny system mnohem lepe vyladeny.Dalsi mozne vysvetleni je ze autor nepochopil funkci Transfer Case (fakt nevim jaky je cesky termin) ktery spojuje predni a zadni hridel a chova se podobne jako uzamceny centralni diferencial.
.. je to klasická převodka.Čtyřkola má předek a zadek spojený napevno.
Diky za info. Presne takhle jsem to myslel, jen jsem si nebyl jisty terminem prevodovka, protoze v anglictine je "prevodovka" obvykle oznacena jako "transmission" zatimco volba 2H/4H/4L probiha v "transfer case" coz je v podstate druha prevodovka a ja si nebyl jisty zda se pouziva stejny termin pro obe casti pohoneho ustroji.
Žádná mechanická uzávarka tam samozřejmě není. Ale tohle je Jimny, nevím, jak se diferenciál změnil, ale v budoucnu určitě půjde doplnit.
Tohle je vážně povedené, 4st. automat k charakteru vozu sedí, není to auto na lámání rychlostních rekordů. Za mě super!!!
4.st. automat je fakt málo. Mám ho ve Wrangleru s V6 , takže vím o čem mluvím. Podobná cestovní rychlost jako Jimmy. Optimum 5-6st. Víc je zase moc složitější nesmysl. Nejsem na Japonce ale novej Jimmy je fakt povedenej. Takhle měli zmodernizovat Defendera.
Objem/vykon + hmotnost Jimny VS to same u Wrangler... urcite vis, o cem mluvis, Tome?
Auto super, ale ten 4 stupňový automat to je slušné retro.
jestli to nebude tím, že v lese ti bude šestka v automatě na hov....Jinak teda převody musí být delší, aby ten automat furt neměl v terénu tendenci řadit...
Retro to je, ale je to z principu pomalé auto, kde reálná max. rychlost je někde u 110 km/h, takže ty 4 rychlosti nakonec stačí....
Asi jsi nikdy nejezdil s vozem který má 4 st. automat. Mám doma dva takové a předtím jsem jich odjezdil několik. Ubezpečuji tě, že 4 st. úplně stačí. Ve všem. V Mazdě Xedos 9 2.5 L 6-ti válec mám spotřebu dlouhodobou 10,3 l/100 km a při 130 tacho to točí 2800 otáček. Žena jezdí s SUV Mazda Tribute 3.5 L šestiválec, spotřebu má 12,8 a při 90 tacho to točí slabých 1500 otáček. Při 130 tacho je to cca 2400 otáček.
Jenže to jsou auta s min. 2x větším objemem a o dost lepší aerodynamikou.Už předchozí Jimny měl v 5° manuálu kvalty dost nakrátko (což je logický) a ve 100kmh to pak točilo hodně vysoko a celkem to ječelo. 4 automat bude jistě taky poskládaný na krátko a ve vyšších rychlostech to pak bude utrpení.
Tak ono bylo utrpení jet s ním přes 100 především kvůli podvozku, na jízdu po dálnici prostě není (nebyl) určen.
Tak, tak. Je to světové městské auto roku 2019 a po městě se kilem a víc prostě nejezdí. :-P
Však proto jsem napsal 100km/h. Jet s tím rychleji, zvlášť ve větším větru, to už je pro silnější nátury.Mě spíš přijde škoda, že tomu nedali 10cm navíc a nezvětšili tak kufr.
S rychlosti mate naprostou pravdu. Varianta s automatickou prevodovkou ma kupodivu sily tak akorat. Na dalnici do kopce (8% stoupani) jsem s tim bez problemu zrychlil z 80 na 110 (max povolene v tomto useku) aniz by motor jecel. Vetsi problem byl vitr. Kdyz to na kopci fouklo, mel jsem problem se udrzet ve svem pruhu.
To je otázka. Musíš se rozhodnout, jestli chceš vozit lidi, nebo věci. Se sklopenými zadními sedadly to má kufr pěkný. Tohle není rodinné auto.Když tomu zvětšíš převis o 10cm, tak mu snížíš zadní nájezdový úhel. Když tomu zvětšíš rozvor, tak je větší šance, že to někde posadíš na břicho. To auto má svůj účel a prostě takové je.Mě spíš třeba mrzí, že tam nejdou dát z výroby parkovací senzory. Chápu to u vysokého Géčka, kde je ochrana proti podjetí a senzor takhle vysoko nemá moc smysl. Ale zase. 3,5 metru dlouhé auto by neměl být problém někde poslat i bez těch senzorů.
Vse se da dokoupit jako oficialni prislusenstvi. Parkovaci senzory dle ceskeho katalogu prislusenstvi jsou 990E0-78R53-000. Parkovaci kameru jsem v ceskem katalogu nenasel a pokud vim, je treba koupit model, ktery odpovida vasemu infotainmentu (ktery se lisi v ruznych castech sveta). Pokud cesky infotainment kameru neumi vubec, pak bude treba vymenit nebo koupit neoficialni set kamery a displeje.Co se tyce zakladni vybavy, v kazdem state jsou parametry trochu jine. Napriklad v Australii nemame vyhrivana sedadla ale naopak mame parkovaci kameru v zakladu (lidi tu bez kamer parkovat neumi. Obcas neumi parkovat ani s kamerou).Kdyz jsem s tim zkousel jak pricne tak podelne parkovani, kamera mi delala vic problemu nez uzitku. Mnohem jednodussi bylo otocit hlavu a koukat skrz zadni sklo, ktere je sotva metr od ridice.
Az se divim, ze se prozatim nenasel nikdo, kdo by horekoval nad tim, jak zle to jezdi na okruhu. :-P
to nic nemění na tom, že 3-4 rychlostní převodovky jsou podobná extrém jako dnešní 9-10 rychlostní...;-)
To auto je cele retro... osvedcene, proverene, povedene - mj i proto ta cena.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.