Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

asd  |  18. 09. 2019 17:13

Auto super, ale ten 4 stupňový automat to je slušné retro.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 09. 2019 17:54

To auto je cele retro... osvedcene, proverene, povedene - mj i proto ta cena.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  18. 09. 2019 18:50

Asi jsi nikdy nejezdil s vozem který má 4 st. automat. Mám doma dva takové a předtím jsem jich odjezdil několik. Ubezpečuji tě, že 4 st. úplně stačí. Ve všem. V Mazdě Xedos 9 2.5 L 6-ti válec mám spotřebu dlouhodobou 10,3 l/100 km a při 130 tacho to točí 2800 otáček. Žena jezdí s SUV Mazda Tribute 3.5 L šestiválec, spotřebu má 12,8 a při 90 tacho to točí slabých 1500 otáček. Při 130 tacho je to cca 2400 otáček.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 09. 2019 19:09

to nic nemění na tom, že 3-4 rychlostní převodovky jsou podobná extrém jako dnešní 9-10 rychlostní...

Odpovědět  |   | 
asd  |  19. 09. 2019 08:39

Jenže to jsou auta s min. 2x větším objemem a o dost lepší aerodynamikou.
Už předchozí Jimny měl v 5° manuálu kvalty dost nakrátko (což je logický) a ve 100kmh to pak točilo hodně vysoko a celkem to ječelo. 4 automat bude jistě taky poskládaný na krátko a ve vyšších rychlostech to pak bude utrpení.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  19. 09. 2019 10:39

Tak ono bylo utrpení jet s ním přes 100 především kvůli podvozku, na jízdu po dálnici prostě není (nebyl) určen.

Odpovědět  |   | 
simplex complex  |  19. 09. 2019 11:56

Az se divim, ze se prozatim nenasel nikdo, kdo by horekoval nad tim, jak zle to jezdi na okruhu.

Odpovědět  |   | 
asd  |  19. 09. 2019 13:01

Však proto jsem napsal 100km/h. Jet s tím rychleji, zvlášť ve větším větru, to už je pro silnější nátury.
Mě spíš přijde škoda, že tomu nedali 10cm navíc a nezvětšili tak kufr.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  21. 09. 2019 11:25

To je otázka. Musíš se rozhodnout, jestli chceš vozit lidi, nebo věci. Se sklopenými zadními sedadly to má kufr pěkný. Tohle není rodinné auto.

Když tomu zvětšíš převis o 10cm, tak mu snížíš zadní nájezdový úhel. Když tomu zvětšíš rozvor, tak je větší šance, že to někde posadíš na břicho. To auto má svůj účel a prostě takové je.

Mě spíš třeba mrzí, že tam nejdou dát z výroby parkovací senzory. Chápu to u vysokého Géčka, kde je ochrana proti podjetí a senzor takhle vysoko nemá moc smysl. Ale zase. 3,5 metru dlouhé auto by neměl být problém někde poslat i bez těch senzorů.

Odpovědět  |   | 

Vse se da dokoupit jako oficialni prislusenstvi. Parkovaci senzory dle ceskeho katalogu prislusenstvi jsou 990E0-78R53-000. Parkovaci kameru jsem v ceskem katalogu nenasel a pokud vim, je treba koupit model, ktery odpovida vasemu infotainmentu (ktery se lisi v ruznych castech sveta). Pokud cesky infotainment kameru neumi vubec, pak bude treba vymenit nebo koupit neoficialni set kamery a displeje.
Co se tyce zakladni vybavy, v kazdem state jsou parametry trochu jine. Napriklad v Australii nemame vyhrivana sedadla ale naopak mame parkovaci kameru v zakladu (lidi tu bez kamer parkovat neumi. Obcas neumi parkovat ani s kamerou).
Kdyz jsem s tim zkousel jak pricne tak podelne parkovani, kamera mi delala vic problemu nez uzitku. Mnohem jednodussi bylo otocit hlavu a koukat skrz zadni sklo, ktere je sotva metr od ridice.

Once, I was a Vecernik. Then I became a pony...

Odpovědět  |   | 

S rychlosti mate naprostou pravdu. Varianta s automatickou prevodovkou ma kupodivu sily tak akorat. Na dalnici do kopce (8% stoupani) jsem s tim bez problemu zrychlil z 80 na 110 (max povolene v tomto useku) aniz by motor jecel. Vetsi problem byl vitr. Kdyz to na kopci fouklo, mel jsem problem se udrzet ve svem pruhu.

Once, I was a Vecernik. Then I became a pony...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  21. 09. 2019 11:16

Tak, tak. Je to světové městské auto roku 2019 a po městě se kilem a víc prostě nejezdí.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 09. 2019 19:10

Retro to je, ale je to z principu pomalé auto, kde reálná max. rychlost je někde u 110 km/h, takže ty 4 rychlosti nakonec stačí....

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  19. 09. 2019 20:44

jestli to nebude tím, že v lese ti bude šestka v automatě na hov....
Jinak teda převody musí být delší, aby ten automat furt neměl v terénu tendenci řadit...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 09. 2019 19:54

4.st. automat je fakt málo. Mám ho ve Wrangleru s V6 , takže vím o čem mluvím. Podobná cestovní rychlost jako Jimmy. Optimum 5-6st. Víc je zase moc složitější nesmysl.
Nejsem na Japonce ale novej Jimmy je fakt povedenej. Takhle měli zmodernizovat Defendera.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 09. 2019 21:01

Objem/vykon + hmotnost Jimny VS to same u Wrangler... urcite vis, o cem mluvis, Tome?

Odpovědět  |   | 
...  |  18. 09. 2019 20:14

Tohle je vážně povedené, 4st. automat k charakteru vozu sedí, není to auto na lámání rychlostních rekordů. Za mě super!!!

Odpovědět  |   | 
Martin Myška  |  18. 09. 2019 20:40

Prosím autora článku o vysvětlení, který diferenciál má na tomto voze uzávěrku.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  18. 09. 2019 22:29

Žádná mechanická uzávarka tam samozřejmě není. Ale tohle je Jimny, nevím, jak se diferenciál změnil, ale v budoucnu určitě půjde doplnit.

Odpovědět  |   | 

Suzuki v nekterych propagacnich materialech oznacuje jejich elektronicky system ovladani brzd jako ELSD (Electronic Limited Slip Differential) ktery ma fungovat jako takova falesna uzaverka diferencialu. V pripade prokluzu kola je toto kolo zabrzdeno, takze se tocivy moment posle do kola, ktere ma lepsi kontakt s terenem. Funguje to pomerne dobre, ale napriklad subaru ma podobny system mnohem lepe vyladeny.

Dalsi mozne vysvetleni je ze autor nepochopil funkci Transfer Case (fakt nevim jaky je cesky termin) ktery spojuje predni a zadni hridel a chova se podobne jako uzamceny centralni diferencial.

Once, I was a Vecernik. Then I became a pony...

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  23. 09. 2019 14:22

.. je to klasická převodka.

Čtyřkola má předek a zadek spojený napevno.

Odpovědět  |   | 

Diky za info. Presne takhle jsem to myslel, jen jsem si nebyl jisty terminem prevodovka, protoze v anglictine je "prevodovka" obvykle oznacena jako "transmission" zatimco volba 2H/4H/4L probiha v "transfer case" coz je v podstate druha prevodovka a ja si nebyl jisty zda se pouziva stejny termin pro obe casti pohoneho ustroji.

Once, I was a Vecernik. Then I became a pony...

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  18. 09. 2019 21:46

Mne se líbí moc a vůbec bych se nedivil, kdyby se mi výhledově objevil jeden v garáži...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 09. 2019 22:33

Bezne se u tebe jen tak objevuji v garazi zajimave auta?

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  18. 09. 2019 22:37

Snaha je.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 09. 2019 22:36

Neni Niva levnejsi nahodou? Zrovna nedavno jsem jich potkal plny kamion. Jinak Jimny soucasny je Super, ale prevazuji u neho vyhody v terenu. Tohoto noveho treba vyladili i na silnici a bude primo skvely.

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  18. 09. 2019 22:40

No na dlanicni presuny to pořád nebude, to ani nejde. Ale do města, na stavbu a v podstatě ve dvou plus decka na hory, super. Nejlepší Suzuki současnosti. Myslím že v dnešní době uniformity se tohle bude prodávat rel. Dobře. To auto je hezky, technický dospělé, blbuvzdorne, odolné, má proto všechny předpoklady. Za mne nejvhodnější auto do města.

Odpovědět  |   | 

Blbuvzdorne neni. Uplne zive vidim, jak kazdy druhy clovek zaradi "4WD-High" ve chvili kdy zacne prset, aby mel lepsi trakci a tim si znici prevodovku. (jelikoz mezi predni a zadni napravou neni diferencial, lze 4WD pouzivat jen na povrchu, ktery vyrazne prokluzuje, jinak dojde k akumulaci tociveho momentu mezi predni a zadni napravou a ridic riskuje poskozeni prevodu)

Once, I was a Vecernik. Then I became a pony...

Odpovědět  |   | 
vašek  |  18. 09. 2019 23:15

Niva je v terénu výborná, držák a úžasný dříč. Má velkou spotřebu! Ale Jimny je proti nípřece jenom auto.

Odpovědět  |   | 
Julo19  |  19. 09. 2019 04:49

Niva dříč a držák to ani náhodou možno prvých 20 km a do prvého dažďa, to neviem kde tie legendy vznikajú je to obyčajný ruský zhnilý šrot

Odpovědět  |   | 
Michal  |  19. 09. 2019 07:50

Neni ta cislovka 19 nahodou vek?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  19. 09. 2019 10:05

Spíš IQ.

Odpovědět  |   | 
homer  |  19. 09. 2019 00:33

Je to horska koza - jizda za trest, nic se tam nevejde, nic neutahne a rezne jak mergl. S nivou to nejhorsi co se da koupit do terenu.

Odpovědět  |   | 
Tonda Iblea  |  19. 09. 2019 19:10

Napsal jsi to přesně.

Odpovědět  |   | 
Libor  |  18. 09. 2019 22:42

Přesně, Jimny nemá ani uzávěrku diferenciálu a ani mezinápravový diferenciál (pohon 4x4 nesmí být použit na pevném /nekluzkém/ povrchu.
Předchůdce jsem měl 6 let a krom toho, že má choulostivou přední nápravu (rejdová ložiska a čepy), docela dost rezaví. Koupil jsem téměř 6 letý kus a už ten potřeboval kompletní rozborku a antikorózní zásah. Mimo to to bylo super vozítko, ale s docela relativně vysokou spotřebou paliva (/k váze vozidla/ průměr se dlouhodobě přibližoval k 8 litrům), a to jsem jezdil mimo terén. Rád na něj vzpomínám. Jednou, možná, bude zase doma.

Odpovědět  |   | 
vašek  |  18. 09. 2019 22:59

Tak uzávěrka tam je a automaticky se zavře, když se zařadí reukce, která je na jedničce a dvojce! Asi Jimnyho nevlastníte!

Odpovědět  |   | 
Libor  |  19. 09. 2019 06:53

Nevlastním, to je pravda, vlastnil jsem ho do r. 2016, kdy jsem Jimnyho při nájezdu 195.000 km nahradil z důvodu nutnosti většího auta, jiným japoncem.
Nevím o tom, že by měl můj ex Jimny (r.v. 2002) uzávěrky difů. Pákou za řadičkou jsem mohl přiřadit přes pneumatické volnoběžky buďto 4x4 (přední pohon) a na další pozici pak redukci.
Jinak si myslím, že Jimnyho znám velmi dobře, měl jsem ho odstrojeného z důvodu karosařiny, sám jsem pak mj. 2x měnil rejdové čepy, těsnění koulí, doplňoval pravidelně tuk.
Než jsem ho kupoval načetl jsem spoustu testů, ale na to, že má Jimny mého modelového roku uzávěrky, jsem nenatrefil. Přit se ake nechci.
Viz třeba text v jednom z testů:
Na sněhu či v blátě lze jezdit jen s pohonem zadních kol (auto je krásně přetáčivé), pohon 4x4 se připojuje napevno tlačítkem (pákou) a k dispozici je i redukce pro pomalou jízdu náročným terénem. Uzávěrky diferenciálů chybí, ale i tak pouhých 3,5 metru dlouhý jimny zvládne hodně náročný terén.
A tenhle byl můj: https://youtu.be/dNAeu9QKqJQ

Odpovědět  |   | 
panHAJZL  |  19. 09. 2019 08:03

Vůbec jsem Váš text nepobral.... Uzávěru při zařazené redukci, měl leda tak můj starý Grand Cherokee ale na mezinápravovém diferenciálu. Když se zařadila redukce, tak se automaticky uzavíral Během režimu 4x4 Hi, se mezináprava přivírala prokluzem viskospojky. Ale, že by se něco takového dělo někdy u zadního difu, to jsem opravdu nikdy neslyšel

Odpovědět  |   | 
Tom  |  19. 09. 2019 09:56

Zřejmě ma na mysli samosvor jako např. Terrano

Odpovědět  |   | 
Jan  |  20. 09. 2019 11:21

Jimnyho mám 4x4, uzávěrka žádná. Jedno kolo ve vzduchu a končíš s jízdou.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  23. 09. 2019 14:27

Vidím, že se v tom nevyzná nikdo ...

Mezi nápravami je klasická převodka. Když se zvolí 4×4 je přední a zadní náprava spojena napevno vždy. Tedy do vzduchu se musí dostat alespoň jedno kolo na každé nápravě.

Převodku jsem měl loni v létě rozebranou ...

Odpovědět  |   | 

Technicky mate samozrejme pravdu ale Jan asi ma na mysli situaci, kdy je jedno kolo ve vzduchu, takze kolo na diagonalne opacne strane neni k zemi tlaceno tak silne (auto v podstate balancuje na dvou diagonalnich kolech) a tim ma snizenou trakci.
Tato situace by nastesti nemela byt s novym Gen4 tak casta, jelikoz elektronicka kontrola brzd by se mela postarat o pribrzdeni prokluzujiciho kola a auto by tak melo jet (nebo aspon poskakovat) i kdyz budou ve vzduchu dve kola.

Once, I was a Vecernik. Then I became a pony...

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  26. 09. 2019 18:49

Pan Jan řekl: "Jedno kolo ve vzduchu a ..."

Jakou situaci tím přesně myslel se můžeme jen domnívat.

Při klasickém sterilním křížení, tedy to co popisujete ano, může to být problém.

V praxi se takovéto typické Rosťovo křížení zase tak často nestává. V terénu který je na rozdíl od testovacího polygonu podstatně různorodější se vám dostane jedno kolo luftu nebo se odlehčí, ztratí trakci (bláto, větve, štěrk, výmol) o dost častěji, než že se budete regulérně houpat.

Odpovědět  |   | 
vašek  |  18. 09. 2019 22:54

Měl jsem Samuraje 16 let-černého. Nechal jsem si ho přivézt pře Tuzex a nyní mám 15 let Jimnyho-červeného. Úžasné nejen do terénu, ale i do města, ale nevhodné na daleké cesty, které jsou delší jak 250 km. Přece jenom systém pérování není na daleké cestování, je trochu tvrdší. Na dálnici při jízdě do 105 km za hod se dá jezdit za 5,5l. Ovšem starý Jimny, který vlastním, je jen 1350cm.

Odpovědět  |   | 
vašek  |  18. 09. 2019 23:08

Ještě musím dodat, že mám najeto 180tisíc km a to bez větší investice a polovinu jsem najezdil v lesem kde jsem jezdil na všechny čtyři a při blátě na redukci. Soused měl Willise a ten si v lese kam jsme jezdili na chatu ani neškrtl a já to projel, Chatu jsem už prodal a soused naříká, že ho nemá kdo pomáhat vytáhnout z bláta.

Odpovědět  |   | 
Manyjak  |  18. 09. 2019 23:49

No pár levnějších a jednoduších se na trhu najde, ale tohle je moc pěkný i když za ty prachy malinký.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  19. 09. 2019 09:54

Asi je jedno kolik kvaltů to má, podstatný je poměr převodů...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 09. 2019 15:38

A kolik si myslíte, že stojí dvakrát tak velký Duster?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  19. 09. 2019 23:08

a) Duster není offroad.
b) jen sockařská optika bude porovnávat auto dělané na co nejnižší cenu s Jimnym, který má vydržet hrubší zacházení a hledět na to pohledem "za méně peněz více auta". Takhle se Jimny nekupuje.

Odpovědět  |   | 
Buster  |  20. 09. 2019 16:44

Jasně že Duster není ofroud.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A