Nové Suzuki Ignis: levný Japonec (podrobné informace)

Do České republiky dorazilo Suzuki Ingis. Mini SUV zaujme české zákazníky nejen svým vzhledem, ale hlavně bohatou základní výbavou a zajímavou pořizovací cenou. Japonský samuraj bude dalším automobilem, jehož základní cena začíná pod 300 tisíci Kč.
Nové Suzuki Ignis: levný Japonec (podrobné informace)
Seznam kapitol
  1. Ignis první generace, Ignis číslo dva, nový vzhled, rozměry
  2. Hezčí palubní deska, vnitřní prostor, lepší jízdní vlastnosti
  3. Zajímavé motory, kompletní soupis výbavy včetně cen

Automobily Suzuki nepatří v České republice mezi nejprodávanější. Vozy japonské produkce vyhledávali dosud spíše vyznavači off-roadů či oddaní milovníci značky. To se má ale změnit. Na cestě k lepším zítřkům (čili vyšším prodejům) pomůže nové Suzuki Ignis. Druhá generace mini SUV byla veřejnosti představena na frankfurtském autosalonu, záhy na to přijela na český trh.

Poznámka: Suzuki Ignis projde v prvních listopadových dnech redakčním testem, který prověří jeho kvality v reálném provozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Ignis první generace se v České republice příliš neprodávalo.
Hlavním důvodem byla vyšší pořizovací cena

První Suzuki Ignis sjelo z výrobního pásu před třemi lety, v České republice plnilo po tři léta úlohu nejmenší pětidveřové čtyřkolky. Ačkoliv u nás nebyl Ignis žádným prodejním trhákem, své příznivce si určitě našel. Automobil postavený na platformě Wagonu R+ vynikal vyšší světlou výškou a pohonem všech čtyř kol, majiteli tudíž umožňoval také jízdu mimo zpevněné silnice.

Testy prvního Suzuki Ignis upozorňovaly na jednoduchý, ale účelný interiér, živé motory, horší jízdní vlastnosti na silnici, dostatek prostoru v kabině, malý zavazadlový prostor a slušnou základní výbavu. Velikou nevýhodou první generace Ignisu byla země jeho původu, od které se přímo odvíjela základní cena. Ta v České republice neklesla pod 400 tisíc Kč, což zabránilo Ignisu ve větším rozšíření.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Ignis druhé generace má oslovit především náročného evropského zákazníka

Druhá generace Suzuki Ignis bude vyráběna (pro evropský trh) v maďarském Esztergomu. Nové Suzuki Ignis tak bude blíže evropským zákazníkům, jimž je také primárně určena, co je ale nejdůležitější, bude podstatně levnější.

Nový kabát

Druhá generace Suzuki Ignis přinesla mnohé změny v interiéru i exteriéru. Nový kabát zahrnuje především protáhlé světlomety s integrovanými směrovými a obrysovými světly, mohutný přední a zadní nárazník, novou mřížku chladiče a také sdružené zadní světlomety. Z boku poznáme v automobilu starý dobrý Ignis s charakteristickým tvarem bočních dveří a vytaženými lemy blatníků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V České republice bude narozdíl od první generace začínat cena pod 300 tisíci Kč

Ignis číslo dva balancuje na pomezí mezi kompaktním osobním automobilem a vozem kategorie SUV, který je pro značku Suzuki (na poli automobilismu) nejtypičtější.  Oproti svému předchůdci vyrostl do délky a do šířky, několik milimetrů naopak ubylo směrem vzhůru. S rozměry 3770 x 1605 x 1565 a světlou výškou 170 mm má být Suzuki Ignis ideálním společníkem v městském provozu i jízdách lehkým terénem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ignis první generace, Ignis číslo dva, nový vzhled, rozměry
  2. Hezčí palubní deska, vnitřní prostor, lepší jízdní vlastnosti
  3. Zajímavé motory, kompletní soupis výbavy včetně cen
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků