Nové Suzuki Ignis: levný Japonec (podrobné informace)

Do České republiky dorazilo Suzuki Ingis. Mini SUV zaujme české zákazníky nejen svým vzhledem, ale hlavně bohatou základní výbavou a zajímavou pořizovací cenou. Japonský samuraj bude dalším automobilem, jehož základní cena začíná pod 300 tisíci Kč.
Nové Suzuki Ignis: levný Japonec (podrobné informace)
Seznam kapitol
  1. Ignis první generace, Ignis číslo dva, nový vzhled, rozměry
  2. Hezčí palubní deska, vnitřní prostor, lepší jízdní vlastnosti
  3. Zajímavé motory, kompletní soupis výbavy včetně cen

Automobily Suzuki nepatří v České republice mezi nejprodávanější. Vozy japonské produkce vyhledávali dosud spíše vyznavači off-roadů či oddaní milovníci značky. To se má ale změnit. Na cestě k lepším zítřkům (čili vyšším prodejům) pomůže nové Suzuki Ignis. Druhá generace mini SUV byla veřejnosti představena na frankfurtském autosalonu, záhy na to přijela na český trh.

Poznámka: Suzuki Ignis projde v prvních listopadových dnech redakčním testem, který prověří jeho kvality v reálném provozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Ignis první generace se v České republice příliš neprodávalo.
Hlavním důvodem byla vyšší pořizovací cena

První Suzuki Ignis sjelo z výrobního pásu před třemi lety, v České republice plnilo po tři léta úlohu nejmenší pětidveřové čtyřkolky. Ačkoliv u nás nebyl Ignis žádným prodejním trhákem, své příznivce si určitě našel. Automobil postavený na platformě Wagonu R+ vynikal vyšší světlou výškou a pohonem všech čtyř kol, majiteli tudíž umožňoval také jízdu mimo zpevněné silnice.

Testy prvního Suzuki Ignis upozorňovaly na jednoduchý, ale účelný interiér, živé motory, horší jízdní vlastnosti na silnici, dostatek prostoru v kabině, malý zavazadlový prostor a slušnou základní výbavu. Velikou nevýhodou první generace Ignisu byla země jeho původu, od které se přímo odvíjela základní cena. Ta v České republice neklesla pod 400 tisíc Kč, což zabránilo Ignisu ve větším rozšíření.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Ignis druhé generace má oslovit především náročného evropského zákazníka

Druhá generace Suzuki Ignis bude vyráběna (pro evropský trh) v maďarském Esztergomu. Nové Suzuki Ignis tak bude blíže evropským zákazníkům, jimž je také primárně určena, co je ale nejdůležitější, bude podstatně levnější.

Nový kabát

Druhá generace Suzuki Ignis přinesla mnohé změny v interiéru i exteriéru. Nový kabát zahrnuje především protáhlé světlomety s integrovanými směrovými a obrysovými světly, mohutný přední a zadní nárazník, novou mřížku chladiče a také sdružené zadní světlomety. Z boku poznáme v automobilu starý dobrý Ignis s charakteristickým tvarem bočních dveří a vytaženými lemy blatníků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V České republice bude narozdíl od první generace začínat cena pod 300 tisíci Kč

Ignis číslo dva balancuje na pomezí mezi kompaktním osobním automobilem a vozem kategorie SUV, který je pro značku Suzuki (na poli automobilismu) nejtypičtější.  Oproti svému předchůdci vyrostl do délky a do šířky, několik milimetrů naopak ubylo směrem vzhůru. S rozměry 3770 x 1605 x 1565 a světlou výškou 170 mm má být Suzuki Ignis ideálním společníkem v městském provozu i jízdách lehkým terénem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ignis první generace, Ignis číslo dva, nový vzhled, rozměry
  2. Hezčí palubní deska, vnitřní prostor, lepší jízdní vlastnosti
  3. Zajímavé motory, kompletní soupis výbavy včetně cen
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků