Nové Suzuki Ignis: levný Japonec (podrobné informace)

Do České republiky dorazilo Suzuki Ingis. Mini SUV zaujme české zákazníky nejen svým vzhledem, ale hlavně bohatou základní výbavou a zajímavou pořizovací cenou. Japonský samuraj bude dalším automobilem, jehož základní cena začíná pod 300 tisíci Kč.
Nové Suzuki Ignis: levný Japonec (podrobné informace)
Seznam kapitol
  1. Ignis první generace, Ignis číslo dva, nový vzhled, rozměry
  2. Hezčí palubní deska, vnitřní prostor, lepší jízdní vlastnosti
  3. Zajímavé motory, kompletní soupis výbavy včetně cen

Automobily Suzuki nepatří v České republice mezi nejprodávanější. Vozy japonské produkce vyhledávali dosud spíše vyznavači off-roadů či oddaní milovníci značky. To se má ale změnit. Na cestě k lepším zítřkům (čili vyšším prodejům) pomůže nové Suzuki Ignis. Druhá generace mini SUV byla veřejnosti představena na frankfurtském autosalonu, záhy na to přijela na český trh.

Poznámka: Suzuki Ignis projde v prvních listopadových dnech redakčním testem, který prověří jeho kvality v reálném provozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Ignis první generace se v České republice příliš neprodávalo.
Hlavním důvodem byla vyšší pořizovací cena

První Suzuki Ignis sjelo z výrobního pásu před třemi lety, v České republice plnilo po tři léta úlohu nejmenší pětidveřové čtyřkolky. Ačkoliv u nás nebyl Ignis žádným prodejním trhákem, své příznivce si určitě našel. Automobil postavený na platformě Wagonu R+ vynikal vyšší světlou výškou a pohonem všech čtyř kol, majiteli tudíž umožňoval také jízdu mimo zpevněné silnice.

Testy prvního Suzuki Ignis upozorňovaly na jednoduchý, ale účelný interiér, živé motory, horší jízdní vlastnosti na silnici, dostatek prostoru v kabině, malý zavazadlový prostor a slušnou základní výbavu. Velikou nevýhodou první generace Ignisu byla země jeho původu, od které se přímo odvíjela základní cena. Ta v České republice neklesla pod 400 tisíc Kč, což zabránilo Ignisu ve větším rozšíření.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Suzuki Ignis druhé generace má oslovit především náročného evropského zákazníka

Druhá generace Suzuki Ignis bude vyráběna (pro evropský trh) v maďarském Esztergomu. Nové Suzuki Ignis tak bude blíže evropským zákazníkům, jimž je také primárně určena, co je ale nejdůležitější, bude podstatně levnější.

Nový kabát

Druhá generace Suzuki Ignis přinesla mnohé změny v interiéru i exteriéru. Nový kabát zahrnuje především protáhlé světlomety s integrovanými směrovými a obrysovými světly, mohutný přední a zadní nárazník, novou mřížku chladiče a také sdružené zadní světlomety. Z boku poznáme v automobilu starý dobrý Ignis s charakteristickým tvarem bočních dveří a vytaženými lemy blatníků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V České republice bude narozdíl od první generace začínat cena pod 300 tisíci Kč

Ignis číslo dva balancuje na pomezí mezi kompaktním osobním automobilem a vozem kategorie SUV, který je pro značku Suzuki (na poli automobilismu) nejtypičtější.  Oproti svému předchůdci vyrostl do délky a do šířky, několik milimetrů naopak ubylo směrem vzhůru. S rozměry 3770 x 1605 x 1565 a světlou výškou 170 mm má být Suzuki Ignis ideálním společníkem v městském provozu i jízdách lehkým terénem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ignis první generace, Ignis číslo dva, nový vzhled, rozměry
  2. Hezčí palubní deska, vnitřní prostor, lepší jízdní vlastnosti
  3. Zajímavé motory, kompletní soupis výbavy včetně cen
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků