Nové SUV BMW X1 s pohonem předních kol je tady. Bude i tříválec

Nejmenší SUV mnichovské značky přijíždí na platformě s předním pohonem, má větší kufr a menší spotřebu. Ukáže se na autosalonu ve Frankfurtu.
Seznam kapitol
  1. BMW X1
  2. Fotogalerie: BMW X1

Přechod nové generace BMW X1 na platformu BMW řady 2 Active Tourer se očekával. Nový model tak sice ponese stejné označení motorizací sDrive a xDrive jako dříve, ale sDrive už bude pouze předokolka, nikoli zadokolka. BMW v tiskové zprávě uvádí, že „pohon předních kol byl vyvinut tak, aby nabízel ovladatelnost a jízdní vlastnosti typické pro značku.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X1 přešlo na novou platformu, takže má nyní v základu pohon předních kol. K dispozici budou tři line výbav xLine, Sport Line a M Sport. Později se pod kapotou objeví i tříválce na benzín a naftu

Jak předokolka funguje, to už jsme se mohli přesvědčit při testech modelů Active Tourer. Nové BMW X1 ale přináší lépe řešený vnitřní prostor, který se podepíše především na zvětšení místa na zadních sedadlech a také v kufru. Ten má o 85 litrů větší objem a v základu nabídne 505 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak máte k dispozici 1550 litrů volného místa.

Testy | SUV | BMW | Luxusní auta

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Nové BMW X1 je o 53 mm vyšší, přední sedadlo je o 36 mm výš, zadní pak o 64 mm výš. Vzadu je o 37 mm více místa na nohy v podélném směru a když si připlatíte za posunovací zadní sedačky dělené v poměru 40:20:40, můžete proti minulé generaci zvětšit prostor pro nohy o 66 mm.

Prozatím bude BMW X1 nabízeno výhradně s přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci. Naftový motor je dostupný ve verzích sDrive18d, xDrive20d a xDrive25d. Benzínový pak v modelech sDrive20i, xDrive20i a xDrive25i. Známe základní specifikace pohonných jednotek uvádíme v tabulce.

Základní technické údaje BMW X1
  výkon kW/k v ot./min. točivý moment Nm v ot./min. Zrychlení 0-100 km/h nejvyšší rychlost spotřeba l/100 km
sDrive20i 141/192
v 5000-6000
280 v 1250-4600 7,7 s 225 km/h 5,9-6,0
xDrive20i 141/192
v 5000-6000
280 v 1250-4600 7,4 s 223 km/h 6,3-6,4
xDrive25i 170/231
v 5000-6000
350 v 1250-4500 6,5 s 235 km/h 6,4-6,6
sDrive18d 110/150
v 4000
330 v 1750-2750 9,2 s 205 km/h 4,1-4,5
xDrive20d 140/190
v 4000
400 v 1750-2500 7,6 s 219 km/h 4,9-5,1
xDrive25d 170/231
v 4400
450 v 1500-3000 6,6 s 235 km/h 5,0-5,2

Později ještě přijde tříválec 1,5 l s přeplňováním, a to jak v benzínovém provedení sDrive18i, tak i jako turbodiesel sDrive16d. Základem je šestistupňový manuál, za příplatek pak můžete mít osmistupňový automat. Tříválce mohou mít za příplatek automat se šesti rychlostmi.

SUV | Tajné | BMW | Byznys

BMW chystá ofenzívu crossoverů s pohonem předních kol

Co se interiéru týče, je to typické moderní BMW, ale jak bývá zvykem, za všechny hračky si musíte připlatit. BMW rozdělilo výbavu na tři linie. xLine se tváří jako drsný off-road, Sport Line jako sportovec a M Sport jako... ještě sportovnější sportovec. Zvenku poznáte rozdíly mezi modely podle kontrastního odstínu oplastování a imitace krytu motoru a také podle odlišného aerodynamického paketu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je prostornější, kufr o 85 litrů objemnější a všechny motory jsou nyní uloženy vpředu napříč. BMW tvrdí, že i nová X1 má rozložení hmotnosti 50/50 mezi obě nápravy

V případě čtyřkolky řeší přenos síly na zadní kola elektrohydraulicky ovládaná spojka. Prý je schopna přenést dozadu až 100 % točivého momentu. Z příplatků jmenujme třeba adaptivní tlumiče, snížený M sportovní podvozek nebo variabilní řízení.

Když začnete zaškrtávat v dalších příplatcích, můžete mít třeba head-up displej, asistent pro jízdu v koloně (do rychlosti 60 km/h auto samo zrychluje a zastavuje a udržuje se v pruhu), adaptivní tempomat s funkcí stop&go, parkovací asistent a samozřejmě internet a třeba příjem digitálního signálu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X1
  2. Fotogalerie: BMW X1
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků