Nové SUV BMW X1 s pohonem předních kol je tady. Bude i tříválec

Nejmenší SUV mnichovské značky přijíždí na platformě s předním pohonem, má větší kufr a menší spotřebu. Ukáže se na autosalonu ve Frankfurtu.
Seznam kapitol
  1. BMW X1
  2. Fotogalerie: BMW X1

Přechod nové generace BMW X1 na platformu BMW řady 2 Active Tourer se očekával. Nový model tak sice ponese stejné označení motorizací sDrive a xDrive jako dříve, ale sDrive už bude pouze předokolka, nikoli zadokolka. BMW v tiskové zprávě uvádí, že „pohon předních kol byl vyvinut tak, aby nabízel ovladatelnost a jízdní vlastnosti typické pro značku.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X1 přešlo na novou platformu, takže má nyní v základu pohon předních kol. K dispozici budou tři line výbav xLine, Sport Line a M Sport. Později se pod kapotou objeví i tříválce na benzín a naftu

Jak předokolka funguje, to už jsme se mohli přesvědčit při testech modelů Active Tourer. Nové BMW X1 ale přináší lépe řešený vnitřní prostor, který se podepíše především na zvětšení místa na zadních sedadlech a také v kufru. Ten má o 85 litrů větší objem a v základu nabídne 505 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak máte k dispozici 1550 litrů volného místa.

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Test BMW X4 xDrive30d: Zatím nejhorší

Nové BMW X1 je o 53 mm vyšší, přední sedadlo je o 36 mm výš, zadní pak o 64 mm výš. Vzadu je o 37 mm více místa na nohy v podélném směru a když si připlatíte za posunovací zadní sedačky dělené v poměru 40:20:40, můžete proti minulé generaci zvětšit prostor pro nohy o 66 mm.

Prozatím bude BMW X1 nabízeno výhradně s přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci. Naftový motor je dostupný ve verzích sDrive18d, xDrive20d a xDrive25d. Benzínový pak v modelech sDrive20i, xDrive20i a xDrive25i. Známe základní specifikace pohonných jednotek uvádíme v tabulce.

Základní technické údaje BMW X1
  výkon kW/k v ot./min. točivý moment Nm v ot./min. Zrychlení 0-100 km/h nejvyšší rychlost spotřeba l/100 km
sDrive20i 141/192
v 5000-6000
280 v 1250-4600 7,7 s 225 km/h 5,9-6,0
xDrive20i 141/192
v 5000-6000
280 v 1250-4600 7,4 s 223 km/h 6,3-6,4
xDrive25i 170/231
v 5000-6000
350 v 1250-4500 6,5 s 235 km/h 6,4-6,6
sDrive18d 110/150
v 4000
330 v 1750-2750 9,2 s 205 km/h 4,1-4,5
xDrive20d 140/190
v 4000
400 v 1750-2500 7,6 s 219 km/h 4,9-5,1
xDrive25d 170/231
v 4400
450 v 1500-3000 6,6 s 235 km/h 5,0-5,2

Později ještě přijde tříválec 1,5 l s přeplňováním, a to jak v benzínovém provedení sDrive18i, tak i jako turbodiesel sDrive16d. Základem je šestistupňový manuál, za příplatek pak můžete mít osmistupňový automat. Tříválce mohou mít za příplatek automat se šesti rychlostmi.

BMW chystá ofenzívu crossoverů s pohonem předních kol

BMW chystá ofenzívu crossoverů s pohonem předních kol

Co se interiéru týče, je to typické moderní BMW, ale jak bývá zvykem, za všechny hračky si musíte připlatit. BMW rozdělilo výbavu na tři linie. xLine se tváří jako drsný off-road, Sport Line jako sportovec a M Sport jako... ještě sportovnější sportovec. Zvenku poznáte rozdíly mezi modely podle kontrastního odstínu oplastování a imitace krytu motoru a také podle odlišného aerodynamického paketu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je prostornější, kufr o 85 litrů objemnější a všechny motory jsou nyní uloženy vpředu napříč. BMW tvrdí, že i nová X1 má rozložení hmotnosti 50/50 mezi obě nápravy

V případě čtyřkolky řeší přenos síly na zadní kola elektrohydraulicky ovládaná spojka. Prý je schopna přenést dozadu až 100 % točivého momentu. Z příplatků jmenujme třeba adaptivní tlumiče, snížený M sportovní podvozek nebo variabilní řízení.

Když začnete zaškrtávat v dalších příplatcích, můžete mít třeba head-up displej, asistent pro jízdu v koloně (do rychlosti 60 km/h auto samo zrychluje a zastavuje a udržuje se v pruhu), adaptivní tempomat s funkcí stop&go, parkovací asistent a samozřejmě internet a třeba příjem digitálního signálu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X1
  2. Fotogalerie: BMW X1

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků