Nové Subaru WRX STI zůstalo na svém. Stále nabízí 300 koní

Zdá se, že o nové generaci Subaru WRX STI už bylo řečeno úplně všechno. Ovšem když zapátráte na internetu a podíváte se na články, které vyšly v poslední době, zjistíte, že kolem technických údajů panuje trochu zmatek. Na ženevském autosalonu jsme ukořistili kromě jiného kompletní materiály týkající se právě WRX STI, kde jsou také úplné technické údaje. Jak na tom tedy nové STI vlastně je?

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pro okruhové závody

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pro okruhové závody

Základní technika zůstala stejná. Přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,5 litru dobře známe z odstupující generace. Už při prvním pohledu pod kapotu je jasné, že se tady nic moc nezměnilo. A nic se nezměnilo také co se týká parametrů motoru. Maximální výkon evropské verze činí 300 koní při 6000 ot./min, točivý moment končí na 407 Nm při 4000 ot./min. Obě čísla zůstala shodná se starším vydáním, stejné jsou také otáčky.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Co se spotřeby týká, ve městě si řekne nové STI podle tabulek o čtrnáct litrů, mimo město o 8,4 l a v kombinovaném provozu spotřebuje 10,4 l/100 km. Ve srovnání s končícím STI jsou rozdíly minimální. Ve městském a kombinovaném provozu je novinka „úspornější“ o jednu desetinu litru.

Ani v dynamice nic nového nečekejte. Stovku zvládne nastupující vydání za 5,2 s a maximálně se rozjede na 255 km/h. Znovu se budeme opakovat, čísla to jsou stejná.

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Pokud vás zajímá, kde najdeme alespoň nějaké rozdíly, pak to jsou rozměry a hmotnost. Novinka je větší a má větší rozvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odvézt více zavazadel. Zavazadelník pojme místo 420 litrů o čtyřicet litrů více. V případě hmotnosti se pak podle dostupných tabulek bavíme o rozdílu v řádu několika kilogramů ve prospěch nové generace.

Ty největší odlišnosti by tak měl mít na svědomí podvozek. Uvidíme.

bazar

Subaru Outback 2
Rok výroby: 2011
Stav: 120 512 km
Cena: 269 000 Kč
Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 38 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků