Nové Subaru WRX STI zůstalo na svém. Stále nabízí 300 koní

Nové Subaru WRX STI zůstalo na svém. Stále nabízí 300 koní

Zdá se, že o nové generaci Subaru WRX STI už bylo řečeno úplně všechno. Ovšem když zapátráte na internetu a podíváte se na články, které vyšly v poslední době, zjistíte, že kolem technických údajů panuje trochu zmatek. Na ženevském autosalonu jsme ukořistili kromě jiného kompletní materiály týkající se právě WRX STI, kde jsou také úplné technické údaje. Jak na tom tedy nové STI vlastně je?

Video | Premiéry | Subaru

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pro okruhové závody

Základní technika zůstala stejná. Přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,5 litru dobře známe z odstupující generace. Už při prvním pohledu pod kapotu je jasné, že se tady nic moc nezměnilo. A nic se nezměnilo také co se týká parametrů motoru. Maximální výkon evropské verze činí 300 koní při 6000 ot./min, točivý moment končí na 407 Nm při 4000 ot./min. Obě čísla zůstala shodná se starším vydáním, stejné jsou také otáčky.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Mercedes-Benz | Fascinace | Subaru

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Co se spotřeby týká, ve městě si řekne nové STI podle tabulek o čtrnáct litrů, mimo město o 8,4 l a v kombinovaném provozu spotřebuje 10,4 l/100 km. Ve srovnání s končícím STI jsou rozdíly minimální. Ve městském a kombinovaném provozu je novinka „úspornější“ o jednu desetinu litru.

Ani v dynamice nic nového nečekejte. Stovku zvládne nastupující vydání za 5,2 s a maximálně se rozjede na 255 km/h. Znovu se budeme opakovat, čísla to jsou stejná.

Testy | Sportovní auta | Subaru

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Pokud vás zajímá, kde najdeme alespoň nějaké rozdíly, pak to jsou rozměry a hmotnost. Novinka je větší a má větší rozvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odvézt více zavazadel. Zavazadelník pojme místo 420 litrů o čtyřicet litrů více. V případě hmotnosti se pak podle dostupných tabulek bavíme o rozdílu v řádu několika kilogramů ve prospěch nové generace.

Ty největší odlišnosti by tak měl mít na svědomí podvozek. Uvidíme.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků