Nové Subaru WRX STI zůstalo na svém. Stále nabízí 300 koní

Zdá se, že o nové generaci Subaru WRX STI už bylo řečeno úplně všechno. Ovšem když zapátráte na internetu a podíváte se na články, které vyšly v poslední době, zjistíte, že kolem technických údajů panuje trochu zmatek. Na ženevském autosalonu jsme ukořistili kromě jiného kompletní materiály týkající se právě WRX STI, kde jsou také úplné technické údaje. Jak na tom tedy nové STI vlastně je?

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pro okruhové závody

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pro okruhové závody

Základní technika zůstala stejná. Přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,5 litru dobře známe z odstupující generace. Už při prvním pohledu pod kapotu je jasné, že se tady nic moc nezměnilo. A nic se nezměnilo také co se týká parametrů motoru. Maximální výkon evropské verze činí 300 koní při 6000 ot./min, točivý moment končí na 407 Nm při 4000 ot./min. Obě čísla zůstala shodná se starším vydáním, stejné jsou také otáčky.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Co se spotřeby týká, ve městě si řekne nové STI podle tabulek o čtrnáct litrů, mimo město o 8,4 l a v kombinovaném provozu spotřebuje 10,4 l/100 km. Ve srovnání s končícím STI jsou rozdíly minimální. Ve městském a kombinovaném provozu je novinka „úspornější“ o jednu desetinu litru.

Ani v dynamice nic nového nečekejte. Stovku zvládne nastupující vydání za 5,2 s a maximálně se rozjede na 255 km/h. Znovu se budeme opakovat, čísla to jsou stejná.

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Pokud vás zajímá, kde najdeme alespoň nějaké rozdíly, pak to jsou rozměry a hmotnost. Novinka je větší a má větší rozvor náprav (2650 mm vs. 2625 mm). Zároveň zvládne odvézt více zavazadel. Zavazadelník pojme místo 420 litrů o čtyřicet litrů více. V případě hmotnosti se pak podle dostupných tabulek bavíme o rozdílu v řádu několika kilogramů ve prospěch nové generace.

Ty největší odlišnosti by tak měl mít na svědomí podvozek. Uvidíme.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků