Nové Subaru WRX STI obletělo Isle of Man v rekordním čase

Závodník Mark Higgins překonal s novým Subaru WRX STI svůj vlastní rekord na legendárním silničním okruhu o třicet sekund.

Nové Subaru WRX STI vylepšilo svůj předchozí rekord z ostrova Man o půl minuty. Nad průměrnou dosaženou rychlostí přes 187 km/h zůstává rozum stát. Závodník Mark Higgins ale věří, že by mohl být ještě o kousek rychlejší.

O ostrově Man jste už určitě slyšeli jak v souvislosti s tím, že tu mimo obec neplatí žádné rychlostní limity, tak hlavně díky divokým závodům motocyklů Tourist Trophy. Zatímco většina slavných závodů se během let přesunula z veřejných silnic na bezpečnější uzavřené okruhy, tady se mezi stromy a patníky závodí pořád.

Nové Subaru WRX STI chce být ještě lepší než to staré první jízdní dojmy

Nové Subaru WRX STI chce být ještě lepší než to staré první jízdní dojmy

Silniční okruh na Isle of Man měří 59,5 km (kam se hrabe Nordschleife se svými dvaceti kilometry...) a spojuje několik vesnic a měst kolem celého ostrova. Absolutní rekord tu drží John McGuinness, který v roce 2013 zajel s motocyklem Honda CBR1000RR neuvěřitelných 17 minut a 11,5 sekundy průměrnou rychlostí 212 km/h.

Ale zpátky k Subaru. Závodník Mark Higgins tu držel rekord mezi automobily už s minulou generací Subaru WRX STI, když se v roce 2011 dostal jako první člověk v historii s autem pod dvacet minut. Vy si možná pamatujete jeho onboard video, když chytal v rychlosti kolem dvou set kilometrů za hodinu zběsilý smyk.

Krátký sestřih rekordní jízdy z roku 2011 včetně takové menší krizovky...

Letošní snažení s novým Subaru WRX STI se také neobešlo bez problémů, když Higgins v jedné ze zatáček probrzdil a musel si pomoci ruční brzdou jako na šotolině v rally. Prý tu ztratil několik důležitých sekund, ale i tak rekord zlepšil o půl minuty. Dokonce to zaznamenala kamera jednoho z diváků:

Subaru WRX STI a Mark Higgins tedy drží nový rekord 19 minut a 26 sekund. Průměrná rychlost 187 km/h je skoro až šokující, když si člověk uvědomí, že se to všechno odehrává na docela úzké a hrbolaté veřejné silnici bez jakýchkoli záchytných a únikových zón.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků