Nové Subaru WRX STI obletělo Isle of Man v rekordním čase

Závodník Mark Higgins překonal s novým Subaru WRX STI svůj vlastní rekord na legendárním silničním okruhu o třicet sekund.

Nové Subaru WRX STI vylepšilo svůj předchozí rekord z ostrova Man o půl minuty. Nad průměrnou dosaženou rychlostí přes 187 km/h zůstává rozum stát. Závodník Mark Higgins ale věří, že by mohl být ještě o kousek rychlejší.

O ostrově Man jste už určitě slyšeli jak v souvislosti s tím, že tu mimo obec neplatí žádné rychlostní limity, tak hlavně díky divokým závodům motocyklů Tourist Trophy. Zatímco většina slavných závodů se během let přesunula z veřejných silnic na bezpečnější uzavřené okruhy, tady se mezi stromy a patníky závodí pořád.

Nové Subaru WRX STI chce být ještě lepší než to staré první jízdní dojmy

Nové Subaru WRX STI chce být ještě lepší než to staré první jízdní dojmy

Silniční okruh na Isle of Man měří 59,5 km (kam se hrabe Nordschleife se svými dvaceti kilometry...) a spojuje několik vesnic a měst kolem celého ostrova. Absolutní rekord tu drží John McGuinness, který v roce 2013 zajel s motocyklem Honda CBR1000RR neuvěřitelných 17 minut a 11,5 sekundy průměrnou rychlostí 212 km/h.

Ale zpátky k Subaru. Závodník Mark Higgins tu držel rekord mezi automobily už s minulou generací Subaru WRX STI, když se v roce 2011 dostal jako první člověk v historii s autem pod dvacet minut. Vy si možná pamatujete jeho onboard video, když chytal v rychlosti kolem dvou set kilometrů za hodinu zběsilý smyk.

Krátký sestřih rekordní jízdy z roku 2011 včetně takové menší krizovky...

Letošní snažení s novým Subaru WRX STI se také neobešlo bez problémů, když Higgins v jedné ze zatáček probrzdil a musel si pomoci ruční brzdou jako na šotolině v rally. Prý tu ztratil několik důležitých sekund, ale i tak rekord zlepšil o půl minuty. Dokonce to zaznamenala kamera jednoho z diváků:

Subaru WRX STI a Mark Higgins tedy drží nový rekord 19 minut a 26 sekund. Průměrná rychlost 187 km/h je skoro až šokující, když si člověk uvědomí, že se to všechno odehrává na docela úzké a hrbolaté veřejné silnici bez jakýchkoli záchytných a únikových zón.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků