Nové Subaru WRX STI chce být ještě lepší než to staré [první jízdní dojmy]

V pátek dopoledne Subaru oficiálně na českém trhu odstartovalo prodej nové generace modelu WRX STI. Ten nepřináší revoluci, ale chce ještě dále zlepšit generaci předchozí, která v některých ohledech mezi aktuálními soupeři neměla konkurenci.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na úrovní Porsche 911?
  2. Změny v praxi, Ceník naopak
  3. Fotogalerie

Subaru WRX STI coby sportovní ikona nemá v Evropě trhat prodejní rekordy. Automobilka sem tento model vyslala s úkolem přitáhnout pozornost. Není se čemu divit. Minulý rok bylo vyrobeno celkem 25 000 kusů modelu WRX / WRX STI, 650 z toho zamířilo do Evropy a naopak 18 000 našlo svého zájemce v Americe. Už z toho je jasné, který trh má hlavní prioritu.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

O novém Subaru WRX STI už jsme ledasco napsali. Základ zůstal zachován, nicméně došlo k mnoha úpravám s cílem vytvořit auto s neobyčejnými jízdními vlastnostmi. Oproti končící generaci je ta nová delší o 15 mm, šířka zůstala stejná, výška klesla o pět milimetrů a rozvor náprav přibral 25 mm. Rozchod kol na obou nápravách se taktéž nezměnil.

Kvůli lepšímu výhledu došlo k posunutí předního sloupku o 200 mm vpřed. Zvětšil se celkově interiér a také zavazadelník, jehož objem narostl o 40 litrů na konečných 460 litrů. Interiér v podstatě kopíruje XV. Navíc je například možnost sledovat tlak turba nebo ne úplně přesvědčivě vypadající karbonové dekory. Ale priority tohoto modelu vždy byly někde trochu jinde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové STI má určitě na co navazovat. V současnosti bude bojovat o přízeň zákazníků se soupeři typu Volkswagen Golf R, Audi S3 nebo BMW M135i.

Na úrovní Porsche 911?

Seznam částí, které se dočkaly různých vylepšení, je pěkně dlouhý. Začít můžeme třeba od řízení. Hydraulický posilovač dostal tužší uložení a ostřejší převod řízení. Subaru slibuje extrémně rychlé reakce, které se prakticky vyrovnají tomu, co známe z Porsche 911.

Tužší jsou také pružiny na obou nápravách (vpředu o 22 %, vzadu o 5 %), zesíleny byly oba stabilizátory, přidávaly se výztuhy nápravnice a tak dále. Spolu s těmito úpravami Subaru vyztužilo také základní konstrukci automobilu. Torzní tuhost se zvedla o 40 %, pevnost v ohybu je lepší o 30 %.

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Test: Subaru WRX STI – do dvou let a do dne

Pohon všech kol se samosvornými diferenciály zůstal, na přední nápravu byl ovšem přidán systém Active Torque Vectoring, který v zatáčkách přibrzďuje vnitřní přední kolo. Cílem bylo eliminovat přirozenou nedotáčivost.

Motor oproti některým očekáváním také zůstal původní. Jde o přeplňovaný boxer 2,5 l s výkonem 300 koní a vrcholem točivého momentu 407 Nm. Subaru ale opět slibuje řadu vylepšení zaměřených hlavně na životnost. S motorem spolupracuje manuální převodovka, o automatu (stejně jako o karoserii hatchback) se zatím neuvažuje.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na úrovní Porsche 911?
  2. Změny v praxi, Ceník naopak
  3. Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků