Nové Subaru WRX oficiálně: 275 koní, pohon 4x4 a manuál k nám zatím nemíří

S novým základem má být WRX ještě schopnější než v minulosti.

Po řadě upoutávek již Subaru naplno odhaluje novou generaci sportovního sedanu WRX. Změn přináší vcelku hodně, a to zevnitř i zvenku. Premiéra na americkém trhu taky napovídá již očekávané, do Evropy se zatím nové WRX (podobně jako nová generace BRZ) nechystá – absenci na starém kontinentu by nicméně mohl v budoucnu vyřešit hybrid pod kapotou.

Nové WRX teď stojí na platformě Subaru Global Platform (Outback, Forester). Poslední technický základ automobilky zajišťuje sedanu vůči předchozí generaci o 28 % vyšší torzní tuhost a o 75 % vyšší tuhost uložení podvozkových komponentů. V nejvyšší úrovni výbavy GT používá WRX elektronicky nastavitelné tlumiče pro trojici jízdních režimů. K výletům na šotolinu pak nelze přehlédnout výrazné plastové obložení blatníků, prahů a nárazníků.

Pod kapotou najdeme 2,4litrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválcový boxer, který produkuje 275 koní (202 kW) a 350 N.m točivého momentu. Pohon všech kol je samozřejmostí, zákazníci však budou moci volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou či automatem CVT, který nabízí osmistupňový režim manuálního řazení pádly pod volantem.  

Subaru Solterra na prvních fotkách. Elektrická čtyřkolka se chce zalíbit dobrodruhům

Subaru Solterra na prvních fotkách. Elektrická čtyřkolka se chce zalíbit dobrodruhům

Uvnitř přichází WRX s architekturou z nejnovějších modelů značky. Zaujme především 11,6palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity. Sportovní sedačky Recaro jsou standardem, nechybí kožený sportovní volant, červené kontrastní prošívání nebo karbonové dekory. V základu jezdí WRX na 17palcových kolech, vyšší výbavy dostávají 18 palců. Za příplatek je dostupný i prémiový audiosystém Harman Kardon s 11 reproduktory.

O cenovkách na americké trhu se zatím Subaru nezmiňuje. S novým WRX nakonec padá pozornost na očekávaný příchod vrcholného STI, které by se mělo představit příští rok v létě.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků