Nejlepší přítel dobrodruhů a aktivních rodin vstupuje na český trh ve čtyřech specifikacích. Vyjde vstříc drsňákům i elegánům.
Aktuální generace Outbacku se světu představila již na jaře roku 2019 na autosalonu v New Yorku. Po dlouhých dvou letech je tedy konečně k dispozici i českým zákazníkům. Vůz stojí na nové platformě SGP s větším podílem vysokopevnostní oceli, než u staršího provedení. Karoserie je tak lehčí a navíc při nárazech absorbuje o 40 procent více energie. Je vyztužena nově řešenými podélnými nosníky v podlaze, ke slovu také přišlo více lepených spojů.
Pohon zajišťuje atmosférický boxer o objemu 2,5 litru, tedy stejné koncepce a velikosti jako dříve. Obsahuje ale 90 procent nových dílů. Je vybaven filtrem pevných částic a novým systémem řízení teploty, výkon činí 124 kW (169 k) a točivý moment 252 N.m (dříve 235 N.m). Vylepšením prošla také automatická převodovka Lineartronic s osmi virtuálními stupni, díky nižší viskozitě oleje má o 22 % menší ztráty. Nový Outback mimochodem utáhne dvoutunový přívěs.
Kvalitní jízdní vlastnosti v terénu jistí světlá výška 213 mm (+ 13 mm oproti minulé generaci) a nezbytný pohon všech kol S-AWD s aktivním vektorováním točivého momentu. Velkým tématem je nová verze bezpečnostního a asistenčního systému EyeSight, který je u této generace Outbacku nasazen již ve své čtvrté generaci. Oproti dřívějšku mají jeho stereokamery téměř dvojnásobné zorné pole a své informace posílají do výkonnější elektroniky. Kromě funkce adaptivního tempomatu s vedením uprostřed pruhu je zde také inteligentní čtení dopravních značek, spojené s omezovačem rychlosti, asistent vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávající i neoznačenou krajnici, a přednárazový systém, fungující i při odbočování v křižovatkách.
Základní provedení Active ES startuje na 1.085.000 Kč, pro civilizované cestování mu nechybí vlastně nic. Zákazník dostává aktivní natáčecí BiLED světlomety, automatické stěrače, tónovaná skla, 18“ litá kola, střešní ližiny s integrovanými výklopnými příčníky, elektricky stavitelná přední sedadla (řidič v 10 směrech, spolujezdec v 8), dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání všech sedadel plus volantu, 11,6“ obrazovku palubního systému, voliče režimů SI-Drive a X-Mode, systém pro sjíždění svahu, zadní kameru nebo třeba záruku na 5 let/200 000 kilometrů.
Výbava Comfort ES za 1.140.000 Kč přidává elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru a navigaci. Provedení Field ES je zaměřeno na aktivní životní styl. Stojí 1.170.000 Kč a dostává kola s tmavou metalízou, jednodušší střešní ližiny, čalounění sedadel s vodoodpudivým materiálem StarTex, plastovou ochranu předního a zadního nárazníku v černém lesklém provedení a hliníkové pedály.
Nejdražší verze Touring ES za 1.230.000 Kč se od Fieldu liší koly s broušeným vzhledem, elektricky ovládaným střešním oknem, čalounění kůží Nappa, pamětí sedadla řidiče, audiosystémem Harman/Kardon s 11 reproduktory a subwooferem, automatickým sklápěním zrcátek po uzamčení vozu a kamerami, které pokrývají 360 stupňů okolo. Připlatit můžete 12 000 Kč za barvu karoserie. Ceny najdete přehledně v tabulce níže:
Subaru Outback 2021: České ceny |
Active ES |
1.085.000 Kč |
Comfort ES |
1.140.000 Kč |
Field ES |
1.170.000 Kč |
Touring ES |
1.230.000 Kč |
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ