Nové Subaru Outback je konečně u nás! Stojí přes milion, ohromuje však výbavou

Nejlepší přítel dobrodruhů a aktivních rodin vstupuje na český trh ve čtyřech specifikacích. Vyjde vstříc drsňákům i elegánům.

Aktuální generace Outbacku se světu představila již na jaře roku 2019 na autosalonu v New Yorku. Po dlouhých dvou letech je tedy konečně k dispozici i českým zákazníkům. Vůz stojí na nové platformě SGP s větším podílem vysokopevnostní oceli, než u staršího provedení. Karoserie je tak lehčí a navíc při nárazech absorbuje o 40 procent více energie. Je vyztužena nově řešenými podélnými nosníky v podlaze, ke slovu také přišlo více lepených spojů.

Subaru v reklamě vzpomíná na ikonické modely a vítá Outback v šesté generaci

Subaru v reklamě vzpomíná na ikonické modely a vítá Outback v šesté generaci

Pohon zajišťuje atmosférický boxer o objemu 2,5 litru, tedy stejné koncepce a velikosti jako dříve. Obsahuje ale 90 procent nových dílů. Je vybaven filtrem pevných částic a novým systémem řízení teploty, výkon činí 124 kW (169 k) a točivý moment 252 N.m (dříve 235 N.m). Vylepšením prošla také automatická převodovka Lineartronic s osmi virtuálními stupni, díky nižší viskozitě oleje má o 22 % menší ztráty. Nový Outback mimochodem utáhne dvoutunový přívěs.

Nové Subaru Outback na prvních fotkách. Uvnitř to vypadá jako ve Volvu

Nové Subaru Outback na prvních fotkách. Uvnitř to vypadá jako ve Volvu

Kvalitní jízdní vlastnosti v terénu jistí světlá výška 213 mm (+ 13 mm oproti minulé generaci) a nezbytný pohon všech kol S-AWD s aktivním vektorováním točivého momentu. Velkým tématem je nová verze bezpečnostního a asistenčního systému EyeSight, který je u této generace Outbacku nasazen již ve své čtvrté generaci. Oproti dřívějšku mají jeho stereokamery téměř dvojnásobné zorné pole a své informace posílají do výkonnější elektroniky. Kromě funkce adaptivního tempomatu s vedením uprostřed pruhu je zde také inteligentní čtení dopravních značek, spojené s omezovačem rychlosti, asistent vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávající i neoznačenou krajnici, a přednárazový systém, fungující i při odbočování v křižovatkách.

Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Základní provedení Active ES startuje na 1.085.000 Kč, pro civilizované cestování mu nechybí vlastně nic. Zákazník dostává aktivní natáčecí BiLED světlomety, automatické stěrače, tónovaná skla, 18“ litá kola, střešní ližiny s integrovanými výklopnými příčníky, elektricky stavitelná přední sedadla (řidič v 10 směrech, spolujezdec v 8), dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání všech sedadel plus volantu, 11,6“ obrazovku palubního systému, voliče režimů SI-Drive a X-Mode, systém pro sjíždění svahu, zadní kameru nebo třeba záruku na 5 let/200 000 kilometrů.

TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Výbava Comfort ES za 1.140.000 Kč přidává elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru a navigaci. Provedení Field ES je zaměřeno na aktivní životní styl. Stojí 1.170.000 Kč a dostává kola s tmavou metalízou, jednodušší střešní ližiny, čalounění sedadel s vodoodpudivým materiálem StarTex, plastovou ochranu předního a zadního nárazníku v černém lesklém provedení a hliníkové pedály.

Nejdražší verze Touring ES za 1.230.000 Kč se od Fieldu liší koly s broušeným vzhledem, elektricky ovládaným střešním oknem, čalounění kůží Nappa, pamětí sedadla řidiče, audiosystémem Harman/Kardon s 11 reproduktory a subwooferem, automatickým sklápěním zrcátek po uzamčení vozu a kamerami, které pokrývají 360 stupňů okolo. Připlatit můžete 12 000 Kč za barvu karoserie. Ceny najdete přehledně v tabulce níže:

Subaru Outback 2021: České ceny
Active ES 1.085.000 Kč
Comfort ES 1.140.000 Kč
Field ES 1.170.000 Kč
Touring ES 1.230.000 Kč

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků