Nové Subaru Outback 2010 je na světě

(kompletní fotogalerie)Nové Subaru Legacy na svého tradičního parťáka v podobě verze Outback nečekalo dlouho.

Přesněji řečeno jen pár dní. Nyní totiž byly zveřejněny oficiální snímky a fotografie nové generace Subaru Outback pro modelový rok 2010, nové Legacy jsme vám přitom podrobně představili na tomto místě minulý týden.

Pokud oba vozy porovnáte, je vám ihned jasné, že v této generaci nastává konečně důslednější oddělení Outbacku od základní řady Legacy, v USA prodávané pod tradičním označením Liberty. Jak je patrné, Outback dostal v porovnání s dosti agresivním Legacy poněkud elegantnější proporce. Oproti dosavadní verzi však poněkud povyrostl a z čistokrevného kombíku se stal univerzální stroj na pomezí třídy SUV, čímž se přiblížil současnému Foresteru. Jeho typickými prvky jsou opět zvýšená světlost a opatření spodní části nárazníku a boků plastováním pro ochranu při provozu mimo vozovky se zpevněným povrchem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní pohonnou jednotkou bute čtyřválec s protiběžnými písty, který dává při zdvihovém objemu 2,5 l výkon 170 koní a spojuje pružnost, dostatečný tah a typický zvuk „boxeru“. Čtyřválec bude moci být kombinován s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, nebo novou automatickou skříní Lineartronic CVT s plynulým převodem. Zákazníci s vyššími nároky na dynamiku však jistě sáhnou k nové šestiválcové pohonné jednotce, pochopitelně opět v uspořádání „boxer“. Ta z objemu 3,6 l dává výkon plných 256 koní a bude doplněna výhradně pětistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Outback skutečně nabírá poněkud jiné proporce než jakými disponovaly dosavadní generace. Ačkoli se o zhruba 70 mm prodloužil rozvor náprav, což umožnilo navýšit vnitřní objem karosérie a zlepšit stabilitu v přímém směru, vůz je díky kratším převisům celkově o něco kratší. Tato úprava se kromě zmíněných předností bude spolu s vyšší střechou podílet na zlepšeném výhledu a manévrovatelnosti.

Do seznamu standardní výbavy nabízené pro nové Subaru Outback 2010 budou patřit třeba stabilizační systém VDC nebo zařízení usnadňující rozjíždění v kopci. A nebylo by to správné Subaru, kdyby nebylo vybaveno typickým „symetrickým“ stálým pohonem všech kol AWD.

Stejně jako nové Legacy se i Outback dostane do prodejů ještě letos, pravděpodobně na sklonku léta. O jeho cenách zatím můžeme jen spekulovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Subaru Outback
Klepněte pro větší obrázek
Nová převodovka s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT

bazar

Subaru Outback 2
Rok výroby: 2008
Stav: 131 294 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Outback 2
Rok výroby: 2012
Stav: 106 357 km
Cena: 290 000 Kč
Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 30 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 126 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 124 900 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru Outback 3,6
Rok výroby: 2012
Stav: 233 746 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků