Nové Subaru Levorg je japonským Autem roku. I díky skvělému motoru a asistentům

Japonsko již z deseti finalistů vybralo své auto roku. Je jím nové Subaru Levorg, které jsme zatím mohli vidět maximálně na obrázku.

Subaru může slavit. V domácím Japonsku se totiž s modelem Levorg stalo oficiálním vítězem ankety Auto roku 2020-2021. Pro tradiční automobilku jde již o třetí prvenství v této anketě. Naposledy získalo cenu v roce 2016 s modelem Impreza Sport. Subaru zvítězilo s velkým náskokem 437 bodů nad druhou Toyotou Yaris.

Nové Subaru BRZ konečně oficiálně: Má 228 koní, staré zvyky i šasi předchůdce

Nové Subaru BRZ konečně oficiálně: Má 228 koní, staré zvyky i šasi předchůdce

Hlasování šedesáti porotců v letošním roce pochopitelně ztížila pandemie koronaviru, nakonec se ale ze třiceti automobilů podařilo najít deset finalistů a z nich poté finálního vítěze. Subaru Levorg porotu zaujalo novou přeplňovanou osmnáctistovkou, odpružením, brzdami a řízením. 

Velkou roli ve finálním hodnocení sehrála i bezchybná funkce souboru asistenčních systémů Eyesight X. Podle tiskové zprávy je tento vůz na prodej zatím pouze v Japonsku, ale automobilka plánuje, že ho začne dovážet i do Evropy a Austrálie. S trochou štěstí tak můžeme novinku očekávat i u nás.

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Na třetím místě se umístila Honda Fit/Jazz, na čtvrtém pak Peugeot 208 a e-208, který se s 141 hlasy stal nejvýše umístěným autem z dovozu a odnesl si tak titul Import Car of the Year 2020-2021. Celý přehled finalistů a počet získaných bodů najdete v tabulce níže, fotky vozů jsme seřadili do přiložené galerie.

Vůz Počet bodů
Subaru Levorg 437
Toyota Yaris 320
Honda Fit 300
Peugeot 208/e-208 141
Land Rover Defender 105
Audi e-tron Sportback 65
Mazda MX-30 63
Alpina B3 25
BMW řady 2 Gran Coupé 24
Nissan Kicks 20

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků