Nové Subaru Legacy – konečně krasavec

Pokud bychom hledali nějaký důvod, proč nekoupit vůz značky Subaru, byl by to vedle vyšší pořizovací ceny zřejmě také vzhled. Fuji Heavy Industries Ltd, výrobce automobilů Subaru, neprodukovala nikdy automobilové krasavce, kteří by svými divokými křivkami vyráželi dech na potkání. Vysoce konkurenční automobilový trh však neskýtá mnoho prostoru pro experimentování. Pokud si zákazníci žádají elegantnější Subaru, musí na to výrobce reagovat. To, že Subaru hlas trhu dobře poslouchá, dokazuje nové Subaru Legacy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Novému Subaru Legacy nelze upřít sportovní šmrnc

Líbivý kabátek kompletně přepracovaného modelu (více jak 80% dílů je nových nebo přepracovaných) nahradil poněkud drsnější rysy. S novým designem však Legacy neztratilo nic ze své vrozené dravosti, spíše naopak. Úspěšnost provedených změn podtrhuje také příznivá aerodynamika vozu (sedan cx=0,28, kombi cx=0,30). Tradiční bezrámová okna, zadní sloupky s vlepenými skly či směrová světla á la Mercedes-Benz (zabudovaná v zrcátkách) jasně ukazují, že Subaru Legacy se vydalo cestou změn. Ryzí funkčnost byla doplněna notnou dávkou estetiky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Verze kombi v eleganci za sedanem nijak nezaostává

Ani pohled do interiéru nezklame. Přístrojová deska nabídne efektní elektro-luminiscenční ukazatele s červeno-bílým podsvícením. Interiér je celkově veden v duchu praktičnosti, avšak ne přílišné strohosti. Důraz byl kladen především na kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér dbá především na kvalitu zpracování

Pod kapotou se objeví dva dvoulitrové a dva třílitrové BOXERy (Motory s protilehlými válci se systémem aktivního časování ventilů - AVCS) o výkonech 92 kW/125 k, 100 kW/137 k a 154 kW/204 k, 180 kW/245 k. Na vozovku převede výkon pětistupňová manuální převodovka nebo čtyř či pětistupňová převodovka automatická s funkcí Sportshift (sekvenční volba převodů pohybem ovladače přovodovky). Nechybí samozřejmě systém pohonu všech kol a inteligentní japonská elektronika.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy (kombi) nabídne dostatečně velký zavazadlový prostor

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků