Nové Subaru Legacy – konečně krasavec

Pokud bychom hledali nějaký důvod, proč nekoupit vůz značky Subaru, byl by to vedle vyšší pořizovací ceny zřejmě také vzhled. Fuji Heavy Industries Ltd, výrobce automobilů Subaru, neprodukovala nikdy automobilové krasavce, kteří by svými divokými křivkami vyráželi dech na potkání. Vysoce konkurenční automobilový trh však neskýtá mnoho prostoru pro experimentování. Pokud si zákazníci žádají elegantnější Subaru, musí na to výrobce reagovat. To, že Subaru hlas trhu dobře poslouchá, dokazuje nové Subaru Legacy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Novému Subaru Legacy nelze upřít sportovní šmrnc

Líbivý kabátek kompletně přepracovaného modelu (více jak 80% dílů je nových nebo přepracovaných) nahradil poněkud drsnější rysy. S novým designem však Legacy neztratilo nic ze své vrozené dravosti, spíše naopak. Úspěšnost provedených změn podtrhuje také příznivá aerodynamika vozu (sedan cx=0,28, kombi cx=0,30). Tradiční bezrámová okna, zadní sloupky s vlepenými skly či směrová světla á la Mercedes-Benz (zabudovaná v zrcátkách) jasně ukazují, že Subaru Legacy se vydalo cestou změn. Ryzí funkčnost byla doplněna notnou dávkou estetiky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Verze kombi v eleganci za sedanem nijak nezaostává

Ani pohled do interiéru nezklame. Přístrojová deska nabídne efektní elektro-luminiscenční ukazatele s červeno-bílým podsvícením. Interiér je celkově veden v duchu praktičnosti, avšak ne přílišné strohosti. Důraz byl kladen především na kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér dbá především na kvalitu zpracování

Pod kapotou se objeví dva dvoulitrové a dva třílitrové BOXERy (Motory s protilehlými válci se systémem aktivního časování ventilů - AVCS) o výkonech 92 kW/125 k, 100 kW/137 k a 154 kW/204 k, 180 kW/245 k. Na vozovku převede výkon pětistupňová manuální převodovka nebo čtyř či pětistupňová převodovka automatická s funkcí Sportshift (sekvenční volba převodů pohybem ovladače přovodovky). Nechybí samozřejmě systém pohonu všech kol a inteligentní japonská elektronika.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy (kombi) nabídne dostatečně velký zavazadlový prostor

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků