Nové Subaru Legacy – konečně krasavec

Pokud bychom hledali nějaký důvod, proč nekoupit vůz značky Subaru, byl by to vedle vyšší pořizovací ceny zřejmě také vzhled. Fuji Heavy Industries Ltd, výrobce automobilů Subaru, neprodukovala nikdy automobilové krasavce, kteří by svými divokými křivkami vyráželi dech na potkání. Vysoce konkurenční automobilový trh však neskýtá mnoho prostoru pro experimentování. Pokud si zákazníci žádají elegantnější Subaru, musí na to výrobce reagovat. To, že Subaru hlas trhu dobře poslouchá, dokazuje nové Subaru Legacy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Novému Subaru Legacy nelze upřít sportovní šmrnc

Líbivý kabátek kompletně přepracovaného modelu (více jak 80% dílů je nových nebo přepracovaných) nahradil poněkud drsnější rysy. S novým designem však Legacy neztratilo nic ze své vrozené dravosti, spíše naopak. Úspěšnost provedených změn podtrhuje také příznivá aerodynamika vozu (sedan cx=0,28, kombi cx=0,30). Tradiční bezrámová okna, zadní sloupky s vlepenými skly či směrová světla á la Mercedes-Benz (zabudovaná v zrcátkách) jasně ukazují, že Subaru Legacy se vydalo cestou změn. Ryzí funkčnost byla doplněna notnou dávkou estetiky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Verze kombi v eleganci za sedanem nijak nezaostává

Ani pohled do interiéru nezklame. Přístrojová deska nabídne efektní elektro-luminiscenční ukazatele s červeno-bílým podsvícením. Interiér je celkově veden v duchu praktičnosti, avšak ne přílišné strohosti. Důraz byl kladen především na kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér dbá především na kvalitu zpracování

Pod kapotou se objeví dva dvoulitrové a dva třílitrové BOXERy (Motory s protilehlými válci se systémem aktivního časování ventilů - AVCS) o výkonech 92 kW/125 k, 100 kW/137 k a 154 kW/204 k, 180 kW/245 k. Na vozovku převede výkon pětistupňová manuální převodovka nebo čtyř či pětistupňová převodovka automatická s funkcí Sportshift (sekvenční volba převodů pohybem ovladače přovodovky). Nechybí samozřejmě systém pohonu všech kol a inteligentní japonská elektronika.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy (kombi) nabídne dostatečně velký zavazadlový prostor

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků