Nové Subaru Legacy – konečně krasavec

Pokud bychom hledali nějaký důvod, proč nekoupit vůz značky Subaru, byl by to vedle vyšší pořizovací ceny zřejmě také vzhled. Fuji Heavy Industries Ltd, výrobce automobilů Subaru, neprodukovala nikdy automobilové krasavce, kteří by svými divokými křivkami vyráželi dech na potkání. Vysoce konkurenční automobilový trh však neskýtá mnoho prostoru pro experimentování. Pokud si zákazníci žádají elegantnější Subaru, musí na to výrobce reagovat. To, že Subaru hlas trhu dobře poslouchá, dokazuje nové Subaru Legacy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Novému Subaru Legacy nelze upřít sportovní šmrnc

Líbivý kabátek kompletně přepracovaného modelu (více jak 80% dílů je nových nebo přepracovaných) nahradil poněkud drsnější rysy. S novým designem však Legacy neztratilo nic ze své vrozené dravosti, spíše naopak. Úspěšnost provedených změn podtrhuje také příznivá aerodynamika vozu (sedan cx=0,28, kombi cx=0,30). Tradiční bezrámová okna, zadní sloupky s vlepenými skly či směrová světla á la Mercedes-Benz (zabudovaná v zrcátkách) jasně ukazují, že Subaru Legacy se vydalo cestou změn. Ryzí funkčnost byla doplněna notnou dávkou estetiky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Verze kombi v eleganci za sedanem nijak nezaostává

Ani pohled do interiéru nezklame. Přístrojová deska nabídne efektní elektro-luminiscenční ukazatele s červeno-bílým podsvícením. Interiér je celkově veden v duchu praktičnosti, avšak ne přílišné strohosti. Důraz byl kladen především na kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér dbá především na kvalitu zpracování

Pod kapotou se objeví dva dvoulitrové a dva třílitrové BOXERy (Motory s protilehlými válci se systémem aktivního časování ventilů - AVCS) o výkonech 92 kW/125 k, 100 kW/137 k a 154 kW/204 k, 180 kW/245 k. Na vozovku převede výkon pětistupňová manuální převodovka nebo čtyř či pětistupňová převodovka automatická s funkcí Sportshift (sekvenční volba převodů pohybem ovladače přovodovky). Nechybí samozřejmě systém pohonu všech kol a inteligentní japonská elektronika.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy (kombi) nabídne dostatečně velký zavazadlový prostor

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků