Nové Subaru Impreza WRX 265 na českém trhu: 35 koní navíc, stejná cena

Subaru Impreza v provedení WRX přichází na český trh s posílenou pohonnou jednotkou. Z dosavadních 230 koní je jich nyní díky novému turbodmychadlu a dalším úpravám plných 265, potěšitelné je, že cena zůstala na původních 898 800 Kč (755 294 Kč bez DPH).

Vyšší výkon pramení z většího točivého momentu, který nyní činí místo původních 320 až 343 Nm při 4 000 ot./min. Úprav doznalo i tužší zavěšení kol, posilovač řízení pak dostal ventil pro tlumení rázů od kol vozovky do volantu, je však otázkou, jestli řidič ocení další systém, jenž mu bude do ovládání vozu mluvit. Tužší silentbloky na vybraných závěsech byly převzaty z vrcholného provedení STi, stabilizátory náprav byly zesíleny. Ani modernizované provedení Imprezy WRX se nedočkalo šestistupňové převodovky, ta pětistupňová se však vzhledem k širokému pásmu využitelných otáček stále jeví jako dostačující. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h přesně za šest sekund, maximální rychlost byla stanovena na 209 km/h. Vůz v kombinovaném provozu spotřebuje v průměru 10,4 litru benzínu na 100 km.

Pro odlišení se bude novinka prodávat pod označením Subaru Impreza WRX 265 a v její základní výbavě najdeme kromě sportovních sedadel a automatické klimatizace také šestici airbagů, tempomat, xenonové světlomety, bezklíčkové odemykání i startování nebo specifické lité ráfky o průměru sedmnáct palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků