Nové Subaru Impreza WRX 265 na českém trhu: 35 koní navíc, stejná cena

Subaru Impreza v provedení WRX přichází na český trh s posílenou pohonnou jednotkou. Z dosavadních 230 koní je jich nyní díky novému turbodmychadlu a dalším úpravám plných 265, potěšitelné je, že cena zůstala na původních 898 800 Kč (755 294 Kč bez DPH).

Vyšší výkon pramení z většího točivého momentu, který nyní činí místo původních 320 až 343 Nm při 4 000 ot./min. Úprav doznalo i tužší zavěšení kol, posilovač řízení pak dostal ventil pro tlumení rázů od kol vozovky do volantu, je však otázkou, jestli řidič ocení další systém, jenž mu bude do ovládání vozu mluvit. Tužší silentbloky na vybraných závěsech byly převzaty z vrcholného provedení STi, stabilizátory náprav byly zesíleny. Ani modernizované provedení Imprezy WRX se nedočkalo šestistupňové převodovky, ta pětistupňová se však vzhledem k širokému pásmu využitelných otáček stále jeví jako dostačující. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h přesně za šest sekund, maximální rychlost byla stanovena na 209 km/h. Vůz v kombinovaném provozu spotřebuje v průměru 10,4 litru benzínu na 100 km.

Pro odlišení se bude novinka prodávat pod označením Subaru Impreza WRX 265 a v její základní výbavě najdeme kromě sportovních sedadel a automatické klimatizace také šestici airbagů, tempomat, xenonové světlomety, bezklíčkové odemykání i startování nebo specifické lité ráfky o průměru sedmnáct palců.

Subaru Impreza WRX 265 01.jpg Subaru Impreza WRX 265 02.jpg Subaru Impreza WRX 265 03.jpg
Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud