Nové Subaru Impreza STi: první oficiální snímky

Jen chvíli po oficiálním představení Mitsubishi Lanceru Evo X přichází na scénu i nová generace jediného rivala v podobě Subaru Impreza STi. Japonská automobilky nyní zveřejnila první sadu snímků ostrého provedení, které bude v oblasti designu vcelku kontroverzním vozem.

Samotné informace o technice nejsou prozatím oficiálně potvrzeny, ale zcela jistě se mezi koly objeví středový diferenciál DCCD s několika režimy nastavení a také systém SI-Drive a systém stability VDC. Samozřejmostí je pak asymetrický trvalý náhon na všechna kola a čtyřválcový boxer pod kapotou. Výkon se bude pohybovat okolo 300 koní a točivý moment by měl dosahovat 450 Nm. Stovka zhruba za 5 sekund a maximální rychlost přes 250 km/h nebudou překvapením. Na rozdíl od Lanceru Evo bude mít STi jen jednu převodovku a to manuální šestistupňovou.

V současnosti tak známe jen vizuální podobu Imprezy STi a ta bude mnohým fanouškům těžko stravitelná. Místo sedanu je zde hatchback a navíc s celkem nudným designem. Ve srovnání s Evem působí Impreza STI dost obyčejně, jenže tento vůz se chlubí hlavně technikou a ta bude bezpochyby opět špičková a plně srovnatelná s Lancerem.

Mimo změnu typu karosérie stojí za pozornost i výfukový systém. Pod zadním nárazníkem jsou nyní dvě dvojité koncovky, místo jedené velké. Impreza STi bude nabízena celkově v šesti odstínech a opět budou k dispozici i kola z lehké slitiny s typickým zlatým lakováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Subaru Impreza STi
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků