Nové Subaru Impreza nakonec i jako sedan

Dlouho se zdálo, že nejslavnější model japonského Subaru přijde o své klasické provedení. Věci se ale nakonec mají jinak.
Nové Subaru Impreza nakonec i jako sedan

Automobilka Subaru představí novou generaci Imprezy za pár dnů na autosalonu v New Yorku. Přestože se Japoncům doposavad dařilo tajit všechny podstatné informace, před pár dny se objevily první snímky a i detailnější specifikace postupně spatřují světlo světa.

Tip: První snímky Imprezy WRX hatchback naleznete zde.

Zásadní zpráva dorazila na konci tohoto týdne. Dlouhou dobu hovořilo o tom, že nová Impreza bude k dispozici jen ve verzi hatchback, jenže je tomu nakonec trochu jinak. Toto nedorozumění vzniklo z prostého důvodu. Subaru se rozhodlo trochu zmenšit tradiční kombi a změnit jeho označení na hatchback. Dlouho omílaný model tedy bude pouze náhradou současného kombíku, nikoli sedanu. Ten bude modelovou řadu nadále doplňovat.

Podoba sedanu není prozatím známa, ale jsou známy první informace. Rozvor vozu se proti současné generaci prodlouží o solidních 94 mm a Impreza se tak zařadí mezi největší vozy nižší střední třídy. S rozvorem se prodlouží i délka a sedan naroste o nemalých 125 mm. Šířka vozu pak vzroste o 50 mm.

Z pohledu komfortu je to velmi dobře, protože současná Impreza opravdu prostorem neoplývá, ale otázkou je, jak se tyto změny spolu s nutným nárůstem hmotnosti projeví na jízdních vlastnostech. Na druhou stranu je pravda, že i hlavní konkurent Lancer se zvětšil.

Subaru i nadále počítá se standardním náhonem na všechna kola (jak také jinak), který doplní čtyřválce 1,5, 2,0 a 2,5. Sportovně laděné řidiče potěší výkonná verze WRX a závodní řidiče pak i WRX STi. Všechny tyto verze budou dostupné jak pro hatchback, tak pro sedan.

Samotný hatchback, který nahradí kombi, pak bude proti současnému modelu o něco menší a jeho kompaktní rozměry by pak v ostrém provedení měly vyvážit nárůst sedanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Impreza hatchback
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků