Nové Subaru Impreza nakonec i jako sedan

Dlouho se zdálo, že nejslavnější model japonského Subaru přijde o své klasické provedení. Věci se ale nakonec mají jinak.
Nové Subaru Impreza nakonec i jako sedan

Automobilka Subaru představí novou generaci Imprezy za pár dnů na autosalonu v New Yorku. Přestože se Japoncům doposavad dařilo tajit všechny podstatné informace, před pár dny se objevily první snímky a i detailnější specifikace postupně spatřují světlo světa.

Tip: První snímky Imprezy WRX hatchback naleznete zde.

Zásadní zpráva dorazila na konci tohoto týdne. Dlouhou dobu hovořilo o tom, že nová Impreza bude k dispozici jen ve verzi hatchback, jenže je tomu nakonec trochu jinak. Toto nedorozumění vzniklo z prostého důvodu. Subaru se rozhodlo trochu zmenšit tradiční kombi a změnit jeho označení na hatchback. Dlouho omílaný model tedy bude pouze náhradou současného kombíku, nikoli sedanu. Ten bude modelovou řadu nadále doplňovat.

Podoba sedanu není prozatím známa, ale jsou známy první informace. Rozvor vozu se proti současné generaci prodlouží o solidních 94 mm a Impreza se tak zařadí mezi největší vozy nižší střední třídy. S rozvorem se prodlouží i délka a sedan naroste o nemalých 125 mm. Šířka vozu pak vzroste o 50 mm.

Z pohledu komfortu je to velmi dobře, protože současná Impreza opravdu prostorem neoplývá, ale otázkou je, jak se tyto změny spolu s nutným nárůstem hmotnosti projeví na jízdních vlastnostech. Na druhou stranu je pravda, že i hlavní konkurent Lancer se zvětšil.

Subaru i nadále počítá se standardním náhonem na všechna kola (jak také jinak), který doplní čtyřválce 1,5, 2,0 a 2,5. Sportovně laděné řidiče potěší výkonná verze WRX a závodní řidiče pak i WRX STi. Všechny tyto verze budou dostupné jak pro hatchback, tak pro sedan.

Samotný hatchback, který nahradí kombi, pak bude proti současnému modelu o něco menší a jeho kompaktní rozměry by pak v ostrém provedení měly vyvážit nárůst sedanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Impreza hatchback
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků