Nové Subaru Impreza nakonec i jako sedan

Dlouho se zdálo, že nejslavnější model japonského Subaru přijde o své klasické provedení. Věci se ale nakonec mají jinak.
Nové Subaru Impreza nakonec i jako sedan

Automobilka Subaru představí novou generaci Imprezy za pár dnů na autosalonu v New Yorku. Přestože se Japoncům doposavad dařilo tajit všechny podstatné informace, před pár dny se objevily první snímky a i detailnější specifikace postupně spatřují světlo světa.

Tip: První snímky Imprezy WRX hatchback naleznete zde.

Zásadní zpráva dorazila na konci tohoto týdne. Dlouhou dobu hovořilo o tom, že nová Impreza bude k dispozici jen ve verzi hatchback, jenže je tomu nakonec trochu jinak. Toto nedorozumění vzniklo z prostého důvodu. Subaru se rozhodlo trochu zmenšit tradiční kombi a změnit jeho označení na hatchback. Dlouho omílaný model tedy bude pouze náhradou současného kombíku, nikoli sedanu. Ten bude modelovou řadu nadále doplňovat.

Podoba sedanu není prozatím známa, ale jsou známy první informace. Rozvor vozu se proti současné generaci prodlouží o solidních 94 mm a Impreza se tak zařadí mezi největší vozy nižší střední třídy. S rozvorem se prodlouží i délka a sedan naroste o nemalých 125 mm. Šířka vozu pak vzroste o 50 mm.

Z pohledu komfortu je to velmi dobře, protože současná Impreza opravdu prostorem neoplývá, ale otázkou je, jak se tyto změny spolu s nutným nárůstem hmotnosti projeví na jízdních vlastnostech. Na druhou stranu je pravda, že i hlavní konkurent Lancer se zvětšil.

Subaru i nadále počítá se standardním náhonem na všechna kola (jak také jinak), který doplní čtyřválce 1,5, 2,0 a 2,5. Sportovně laděné řidiče potěší výkonná verze WRX a závodní řidiče pak i WRX STi. Všechny tyto verze budou dostupné jak pro hatchback, tak pro sedan.

Samotný hatchback, který nahradí kombi, pak bude proti současnému modelu o něco menší a jeho kompaktní rozměry by pak v ostrém provedení měly vyvážit nárůst sedanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Impreza hatchback
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků