Nové Subaru Impreza na modulární platformě se představí už letos

Nové Subaru Impreza na modulární platformě se představí už letos

Úplně nová generace Subaru Impreza se s nejvyšší pravděpodobností představí už na konci letošního roku. Design bude z velké části vycházet z již dříve představených konceptů, ale to hlavní se bude dít pod kapotou. Impreza totiž dostane jako první Subaru novou modulární globální platformu.

Ta poslouží k výrobě dalších modelů, jako je třeba Legacy, Outback nebo Forester. Její výhodou je variabilita, vyšší pevnost a nižší hmotnost. Umožňuje samozřejmě zástavbu tradičního pohonu všech kol, ale také se u ní počítá s hybridním pohonem a tedy místem pro akumulátory a elektromotory.

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Pod kapotu se nastěhuje nová generace přeplňovaných motorů, kterou naznačila aktuální šestnáctistovka v modelu Subaru Levorg. Nové čtyřválce dostanou přímé vstřikování a zřejmě i vypínání válců při částečném zatížení. Subaru také pracuje na mild-hybridu ve formě kompaktního mechanického setrvačníku.

Pokud jde o modely WRX a WRX STI, ty si půjdou svou vlastní cestou. Sériový model Subaru Impreza je nyní v nabídce chápán jinak a od sportovně zaměřených modelů se bude stále více lišit. Prodej nové generace Subaru Impreza bude zahájen na začátku roku 2017, ale na evropský trh dorazí novinka trochu později. Nejprve ji dostane domácí Japonsko, Austrálie a USA.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků