Nové Subaru Impreza na modulární platformě se představí už letos

Nové Subaru Impreza na modulární platformě se představí už letos

Úplně nová generace Subaru Impreza se s nejvyšší pravděpodobností představí už na konci letošního roku. Design bude z velké části vycházet z již dříve představených konceptů, ale to hlavní se bude dít pod kapotou. Impreza totiž dostane jako první Subaru novou modulární globální platformu.

Ta poslouží k výrobě dalších modelů, jako je třeba Legacy, Outback nebo Forester. Její výhodou je variabilita, vyšší pevnost a nižší hmotnost. Umožňuje samozřejmě zástavbu tradičního pohonu všech kol, ale také se u ní počítá s hybridním pohonem a tedy místem pro akumulátory a elektromotory.

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Pod kapotu se nastěhuje nová generace přeplňovaných motorů, kterou naznačila aktuální šestnáctistovka v modelu Subaru Levorg. Nové čtyřválce dostanou přímé vstřikování a zřejmě i vypínání válců při částečném zatížení. Subaru také pracuje na mild-hybridu ve formě kompaktního mechanického setrvačníku.

Pokud jde o modely WRX a WRX STI, ty si půjdou svou vlastní cestou. Sériový model Subaru Impreza je nyní v nabídce chápán jinak a od sportovně zaměřených modelů se bude stále více lišit. Prodej nové generace Subaru Impreza bude zahájen na začátku roku 2017, ale na evropský trh dorazí novinka trochu později. Nejprve ji dostane domácí Japonsko, Austrálie a USA.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků