Při vývoji nové Imprezy automobilka vsadila na moderní základ s vysokou pevností a aktuální technologie. Nezapomnělo se ani na vysoký bezpečnostní standard.
Subaru Impreza se dočkalo šesté generace, předchůdce tu s námi je od roku 2017. Před pěti lety automobilka prodala 86.000 vozů, v roce 2020 už byl zájem poloviční a během pandemie došlo k dalšímu poklesu. Prostoru pro zlepšení bylo dostatek a automobilka příležitost nenechala náhodě.
Karoserie je postavená na moderní platformě využívané rovněž modely Levorg a Crosstrek, se kterým toho má nejvíce společného. Příbuzenský vztah je na první pohled patrný díky shodným tvarům a proporcím karoserie. Zatímco Crosstrek, coby duchovní nástupce XV, vyniká nadprůměrnými schopnostmi v terénu, Impreza je jeho více silničním derivátem vyznačujícím se střídmějším designem bez plastové ochrany. Z toho je zřejmé, že Impreza pokračuje pouze jako hatchback a sedan s pátou generací zanikne.
Díky modernímu základu získala Impreza na strukturální pevnosti. Vnitřní rámová konstrukce dostala dodatečné výztuhy a spoje jsou lepené lepidlem s vysokou pevností. Pocit bytelnějšího vozu dodávají sedadla s lepší podpůrnou konstrukcí.
K lepším jízdním vlastnostem přispívá modernizovaný dvoulitrový boxer, jehož úpravy se zaměřily na tišší a hladší běh. Ten je určen výbavám Base a Sport ve výkonové specifikaci 152 koní se 197 N.m. Vyznavači dynamické jízdy se mohou těšit na plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem 182 koní a 241 N.m točivého momentu, který bude dostupný v nově přidané výbavě RS. Spolu s inovovanými motory se vyladil i pohon všech kol a můžeme očekávat nový elektronický posilovač řízení. Všechny verze budou dodávané s převodovkou CVT, přičemž ve verzích Sport a RS má simulovaných osm stupňů.
Standardně dodávaná podpora systémů řidiče EyeSight má širší zorné pole a díky elektronickému posilovači brzd dokáže rychleji reagovat na nouzové situace. Každá Impreza také při odchodu upozorní na děti a domácí mazlíčky jedoucí s vámi na zadních sedadlech.
Jan Mička, Richard Herbich
Největší změnou interiéru je přepracovaná palubní deska zahrnující 11,6palcovou dotykovou obrazovku systému Multimedia Plus Subaru Starlink. V závislosti na výbavě nabízí bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu (Apple CarPlay a Android Auto) i dálkovou komunikaci umožňující ovládání zámků, klaksonu, světel a zobrazení polohy. Větší pohodlí zajišťuje klimatizace s optimalizovaným vedením vzduchu na jednotlivá sedadla.
Výše zmíněná verze RS se od dvou nižších výbav odlišuje LED mlhovkami a plaketami na karoserii. S přidaným temperamentem Subaru sladilo 18palcová litá kola, černě lakovanou masku chladiče, nástavce prahů a zpětná zrcátka. V interiéru najdeme černě čalouněná sportovní sedadla s červenými polštářky, specifický kožený volant a dekor v karbonovém designu doplněný bronzovými detaily.
Pouze ve vrcholné výbavě bude možnost audiosoustavy Harman Kardon a elektricky ovládaného sedadla řidiče v deseti směrech. V této specifikaci bude Subaru Impreza od jara příštího roku dodávána nejprve na americký trh. Detaily evropské verze budou zveřejněny později.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ