Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) Zdroj: Subaru Japan

Subaru Crosstrek - japonský trh (2023) | Zdroj: Subaru Japan

 Zdroj: Subaru

| Zdroj: Subaru

 Zdroj: Subaru
 Zdroj: Subaru
 Zdroj: Subaru
 Zdroj: Subaru
26
Fotogalerie

Nové Subaru Crosstrek má české ceny! Základ se vejde pod 900 tisíc a má všechno, co od Subaru čekáte

Pro auto s pohonem všech se dle mnohých stále chodí k Subaru. Nový Crosstrek je přesně takový, jaký asi čekáte, a to je jenom dobře.

Automobilka Subaru představila před nedávnem nové provedení modelu XV, které v Evropě nově nese označení Crosstrek, ve Spojených státech a v Kanadě se takto označovalo již od první generace. Novinka chce zaujmout přepracovaným designem a novým uspořádáním interiéru, jinak se ale můžete spolehnout na osvědčenou japonskou techniku v čele s motorem boxem a pohonem všech kol. Nyní už známe české ceny.

Vůz je na našem trhu k mání ve třech výbavách, první nese označení Active a vyjde na 880.000 Kč. Odchozí XV začínalo na mnohem nižší částce, a to 695.000 Kč, nicméně s motorem o objemu 1,6 litru a výkonem 114 koní. Crosstrek má již ve standardu dvoulitr FB20 o výkonu 136 koní s hybridní technologií. S ním, avšak s výkonem 150 koní, se dalo koupit i XV, ale za cenu nejméně 855.000 Kč, takže cenový rozdíl není až takový.

Standardem jsou pro výbavu Active 17palcová kola, dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel, bezklíčový vstup, dvouzónová automatická klimatizace s hlasovým ovládáním, adaptivní tempomat, bezdrátové připojení chytrých telefonů nebo střešní ližiny. Vyšší výbava Comfort za 955.000 Kč přidává třeba 18palcová kola, elektrické nastavení předních sedadel, asistenta dálkových světel nebo samostmívací zpětné zrcátko.

Nejvyšší výbava Executive už přehoupne milion, vyjde na 1.020.000 Kč. Ve standardu už ale budete mít položky jako elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění sedadel nebo vyhřívání volantu. Hlavním lákadlem modelu Crosstrek bude samozřejmě pohon všech kol, který je podpořen jízdními režimy X-Mode. Od výbavy Comfort má navíc více možností nastavení, třeba pro hluboký sníh nebo bahno.

Vůz má vpředu zavěšení typu McPherson a vzadu dvojité lichoběžníkové zavěšení. Může se pochlubit světlou výškou 220 mm a lze s ním táhnout brzděný přívěs o maximální hmotnosti 1270 kilogramů. Motor 2.0 e-Boxer má dva módy (I a S), v technických údajích se ale neliší, rozdíl je v křivce výkonu. Níže najdete kompletní technické údaje.

Subaru Crosstrek 2023: Technické údaje a české ceny
Motor 2.0 e-Boxer 
Vrtání x zdvih [mm] 84,0 x 94,0
Objem [ccm] 1995
Kompresní poměr 12,5:1
Výkon [kW/ot.min] 100/5600
Točivý moment [N.m/ot.min] 182/4000
Převodovka Lineartronic CVT
Zrychlení [s] 198
Maximální rychlost [km/h] 10,8
Hmotnost [kg] 1670 - 1703
Spotřeba [l/100 km] 7,7
Rozměry [mm] 4495 x 1800 x 1600
Rozvor [mm] 2670
Cena Active [Kč] 880.000
Cena Comfort [Kč] 955.000
Cena Executive [Kč] 1.020.000

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud